Archief - BEGINNER: Photoshop "poster"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spectre

Legacy Member
je kan idd een veel betere sobere poster maken met bovenstaande shots dan met jouw shot ^^

Conqie

Legacy Member
okies, ik ben dus opnieuw beginnen met ongeveer die drie frames, en met goeie raad
maar hoe los ik het 4:3 probleem nu op, frames zijn in 4:3 dus moet ik mijn poster ook in dat formaat maken.
Tenzij ik natuurlijk gebruik maak van zwarte randen of nog iets anders?

V!$u4L

Legacy Member
Nee 4:3 is geen ideaal formaat... Neem A3 ofzo, je resolutie zal niet groot zijn (is ook niet voor print?).
Je hebt geleerd uit te snijden he? Wel, snij de jager uit, gebruik de laatste frame als fond (passen op je blad, mag vergroot of bijgesneden). Je mag de tweede spiegelen (voor zover ik dat ook zie met andere filmposters), als het je compositie helpt. Maar ik ben dat hier niet aan het uittekenen, dus het kan fout zitten... ik bekijk het heel snel (mss te snel). Hoe wil de rest dat eigenlijk doen?

De typo bekijken we later wel.

Conqie

Legacy Member
Is inderdaad gelukkig niet voor een print
Ik heb nu die jager uigesneden (bleek nog moeilijker dan verwacht, om het deftig te doen)
zal eens zien wat het effect is als ik dat water uitvergroot

ik vrees wel dat A3 veel te groot is, het blijven natuurlijk videobeelden é

V!$u4L

Legacy Member
Uitvergroten is toch niet ideaal, nu ik eraan denk. Probeer die wide shot in de grootste resolutie en formaat te houden (bijsnijden in gewenste formaat) en de rest mag kleiner erop, denk ik. Want big ass pixels en artefacts gaan niet helpen... Als je groot kan werken in 72 dpi zal dat wel volstaan.

EDIT: Euh ja, werk gewoon op 72 dpi (scherm) op een normaal, gangbaar posterformaat.
Mag je eigenlijk iets van nabewerking doen? Of echt enkel rauwe screenshots?

Conqie

Legacy Member
Ik denk dat we alles mogen wat je met photoshop kan doen zonder plug ins, in de beschikbare tijd

V!$u4L

Legacy Member
Aaaah, da's een ander verhaal dan. Ik zou eigenlijk dan een totaal andere aanpak nemen, veel gestileerder. (Als ik wat tijd overheb, zal ik snel eens een roughke maken. No promise though.) Maar goed, we zijn nu hier mee bezig. :p

Conqie

Legacy Member
bij deze heb ik direct die stills geupload :
Ik moet wel zeggen dat ik het moeilijker vind dan die andere poster

Conqie

Legacy Member
jager.jpg

lopenalledrie.jpg

lopenwateralle.jpg

syndrom

Legacy Member
babelposter.jpg


wrm doe je niet iets in die stijl?

redelijk sober maar toch mooi vinnek

Conqie

Legacy Member
yup das zeker een mooie poster, maar ik vrees dat dat bij mij een onsamenhangende warboel zal worden

V!$u4L

Legacy Member
Hehehe... getting a rip-off idea...
Ja, eigenlijk is zo bijsnijden wel een gemakkelijker te bereiken resultaat, alleen blijft de vraag waarom. ReavX, kunt ge mij even aflossen... ik ga aan m'n montages moeten verderwerken. Diesel is aan het blokken. :)

Conqie

Legacy Member
Word dat allemaal in photoshop geforceerd, het is allesinds een pak stoerder dan mijn knip & plak-werk :unsure:

V!$u4L

Legacy Member
DieselPower™;10206477 zei:
Wel inspiratieloze type
Daar moogt gij aan zitten. :p

conquerpoy_123 zei:
Word dat allemaal in photoshop geforceerd, het is allesinds een pak stoerder dan mijn knip & plak-werk :unsure:
Vast, is niet zo heel moeilijk als je weet hoe die techniek zit. :)
Van Paranoid Park is dat zelfs manueel. (ook vrij makkelijk)

Conqie

Legacy Member
deze zomer toch eens verdiepen in de wondere wereld van photoshop in dat geval :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan