Archief - BEGINNER: render van speaker

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joyraider

Legacy Member
hi all,

momenteel zijn we op school bezig aan onze 2e case; met groepen van 5 moeten we een website maken voor een bedrijf, met oog op een bepaalde productlijn (blabla ;)). ons bedrijf is Bose in tongeren, en kben wat aant prullen gegaan met Blender, om voor de grap een speaker te doen.. het is m'n eerste render eigenlijk (toch de eerste keer dat het voorwerp herkenbaar is :p), en hij is niet super, maar is er iets mee te doen?

alvast bedankt :)

bose.jpg

Thorens

Legacy Member
Ik zou hem niet willen, die speaker ;)

Vanuit audio-standpunt:
- Zo een kast rammelt gelijk zot. Precies veel te dun materiaal.
- Uw afschermdoek laat niets door. 't Is precies hout.
- Bose zuigt. En Home Cinema uit één speaker is mono. :p

Vanuit grafisch standpunt:
- Uw perspectieven zijn f*cked. Uw logo staat verkeerd, uw achterste lijn is precies gebroken. En uw achtergrond klopt ook niet.

Euhm, conclusie: 't is een begin ;)

Cryp

Legacy Member
Nja Echt speciaal is em ni
Dit is een heel basic box model
Steek er wat meer tijd in voor detail ;)

0n3Liner

Legacy Member
Da trekt meer op een 'future-version' van een melkkarton dan een speaker... :unsure:

Thorens

Legacy Member
0n3Liner zei:
Da trekt meer op een 'future-version' van een melkkarton dan een speaker... :unsure:
Bose Acoustimass hebben voor niets de bijnaming "melkpakjes" :D

dresse

Legacy Member
Thorens zei:
Ik zou hem niet willen, die speaker ;)

Vanuit audio-standpunt:
- Zo een kast rammelt gelijk zot. Precies veel te dun materiaal.
- Uw afschermdoek laat niets door. 't Is precies hout.
- Bose zuigt. En Home Cinema uit één speaker is mono. :p

Vanuit grafisch standpunt:
- Uw perspectieven zijn f*cked. Uw logo staat verkeerd, uw achterste lijn is precies gebroken. En uw achtergrond klopt ook niet.

Euhm, conclusie: 't is een begin ;)

nu moet ge me toch is vertellen hoe perspectieven "f*cked" kunnen zijn als ze gerenderd zijn met een 3D programma?
en achtergrond klopt niet? probeer is beetje specifieker te zijn... wat kan er nu niet kloppen aan een donkergrijs grondvlak en lichtgrijze achtergrond...
en met "bose zuigt" zijn we ook niks.

enfin, niet dat ik wil zeggen dat'k het goed vind ( eerste render ook, beginner als prefix dus.)
schaduwen zijn te hard, in realiteit zult ge nooit zo'n perfecte, harde schaduwen hebben.
Reflectie op grondvlak zou'k weglaten, is zo iets wat meeste beginners direct opzetten...
En nog texturen uiteraard eh...

pieta

Legacy Member
die boevenklant is veel schuiner dan da bose logo zelf is kijk ik zo verkeerd?

Timooo

Legacy Member
Da's gewoon een lelijke compositie, zo schuine lijnen en kikkerperspectief. Da geeft het gevoel van da da ne reuzegrote speaker is. Zoiets wilt toch niemand in z'n woonkamer... Voor de rest valt het wel mee, die typografie onderaan bijvoorbeeld.

Met het perspectief is idd niks mis, ik weet ni echt wat pieta bedoeld. Die compositie vind ek gewoon ni zo geslaagd...

Thorens

Legacy Member
dresse zei:
nu moet ge me toch is vertellen hoe perspectieven "f*cked" kunnen zijn als ze gerenderd zijn met een 3D programma?
en achtergrond klopt niet? probeer is beetje specifieker te zijn... wat kan er nu niet kloppen aan een donkergrijs grondvlak en lichtgrijze achtergrond...
en met "bose zuigt" zijn we ook niks.
...
Geen idee maar het perspectief steekt mij tegen. Ofwel is het omdat de box slecht gevormd is. Het logo staat alleszins niet 'ok'.

De achtergrond is ook zo 'raar'. Precies of de box staat ergens op een gebroken metalen plaat.

Positieve commentaar: onderste stuk vind ik leuk. Fijne typografie en dat logo is daar ook goed gepast.

En met "Bose zuigt", tsjah, dat is gewoon een feit, nepas? ;)

gille

Legacy Member
Eerlijk gezegd doet het me eerder denken aan een vector dan aan een render. De rechterachterkant zieter zo schuin uit (of isda zo? :s )

Suphafly

Legacy Member
Thorens zei:
Geen idee maar het perspectief steekt mij tegen. Ofwel is het omdat de box slecht gevormd is. Het logo staat alleszins niet 'ok'.

De achtergrond is ook zo 'raar'. Precies of de box staat ergens op een gebroken metalen plaat.

Positieve commentaar: onderste stuk vind ik leuk. Fijne typografie en dat logo is daar ook goed gepast.

En met "Bose zuigt", tsjah, dat is gewoon een feit, nepas? ;)

volgens mij is da mening

Thorens

Legacy Member
Suphafly zei:
volgens mij is da mening
Ik kan nochtans wetenschappelijk bewijzen waarom. Materiaal van €30 in een systeem met een finale waarde van €6000 en dergelijke stoten. Gaten in de middenfrequentie, enz...

Maar ja, compleet offtopic dit :)

Belgianbonzai

Legacy Member
Thorens zei:
Ik kan nochtans wetenschappelijk bewijzen waarom. Materiaal van €30 in een systeem met een finale waarde van €6000 en dergelijke stoten. Gaten in de middenfrequentie, enz...

Maar ja, compleet offtopic dit :)

koop u dan een paar Dynaudio Evidence Masters van 85.000$ eh... kwaliteit gegarandeerd :D

Thorens

Legacy Member
Brainbug zei:
koop u dan een paar Dynaudio Evidence Masters van 85.000$ eh... kwaliteit gegarandeerd :D
Ik ben tevreden met mijn Celestion C3's (ea.). Ook al meer dan kwaliteit genoeg. Dynaudio is niet mijn "je-dat" trouwens. Ik ben meer voor warme, Britse luidsprekers, zie Celestion, KEF, Mission, Monitor-Audio, enz...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan