Archief - Bewegend Venster

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Private_BE

Legacy Member
http://www.mountaindragon.com/html/marquee.htm
Zoiets wil ik niet ik wil zo een venster dat een bepaalde pagina veranderd het venster ook veranderd. Waarom moet dit allemaal zo moeilijk, ik kan niet eens een script in mijn frontpage voegen want dan worden ze getoond bij normaal, de teskt hij zat zoiets heel anders dan javascript in html :'(

Skratz

Legacy Member
zo staat het op die pagina die ge gegeven hebt.
PHP:
<marquee behavior="scroll" loop="-1" height="100" direction="up" scrollamount="1" hspace="0" vspace="0" scrolldelay="60" onmouseover="this.stop()" onmouseout="this.start()">

	<div align="left">
		<p style="margin: 2px; padding: 2px;">blabla inhoud hier
	</div>

</marquee>

Smoerf

Legacy Member
Op de 8ste lijn staat dit:

Code:
//ENTER CONTENT TO SCROLL BELOW.
var content='<p>Visit <a href="http://www.javascriptkit.com">JavaScript Kit</a> for JavaScript tutorials and over 400 <font color="#FF0000">free</font> scripts</p><p><a href="http://freewarejava.com">Freewarejava.com</a>- direct links to Java applets and resources</p><p>Stay up to date on current news and events. Visit <a href="http://www.msnbc.com">MSNBC.com</a></p><p><a href="http://www.dynamicdrive.com">Dynamic Drive</a> is your definitive source for DHTML scripts and components.</p>';

Do I need to say more?

Private_BE

Legacy Member
Thx nu nog die achtergrond veranderen

EDIT
Voila das ook gelukt,
Thx he.
Maar is er ook een manier zonder php enzo dat die bv een pagina zo kan laten zien in da venster, euhm daarmee bedoel ik zo lijk op die site die ik gaf, de laatste post op forum enzo..

Smoerf

Legacy Member
Dat is geen pagina hoor die hij weergeeft.

Da's gewoon een div die dynamisch gevuld is met die inhoud.
Maar je wilt dus de laatste topics van je forum laten weergeven in die scroller? Of niet? En het mag niet in php?

Bartie__

Legacy Member
het enige wat je nog kan doen is met PHP info gaan halen uit een DB of rss feed om zo iets actueel te krijgen.

Private_BE

Legacy Member
het mag in php hoor mak doe stuff met frontpage dus, en ik weet niet of users.telenet.be php ondersteund..

Smoerf

Legacy Member
Nope, geen php op telenet.

En waar staat je forum dan?

Mss dat je de laatste topics kan inlezen met AJAX.

Private_BE

Legacy Member
ej da 1 vensterke, als ik daar dus nieuwe tekst opzet doet die dit

WELKOM

HALLO

---------------
Maar ik wil het zo

WELKOM
HALLO

?????

Smoerf

Legacy Member
Ipv met <p> te werken, kan je ook alles in een <div> zetten en als je 1 newline wilt met de <br /> tag werken. That should do the trick, denk ik toch.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan