Archief - Boek Restauratie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FreakyLeash

Legacy Member
Restauratie van een boek,
Op dit moment wil ik gewoon laten zien ervoor en erna versie,
Over het doel van de foto mag je ook commentaar geven maar die neem ik niet zo serieus omdat dit meer een oefening is :)

Foto niet bewerkt: (buiten verkleint)
IMG_0705_1-edit.jpg


Foto bewerkt:
A_Book_Life_by_PicKnClicK.jpg


Ik heb raw gebruikt, en ook MF dus voor mij is dit al een grote stap :P

Comment over focus point, kleuren enz welkom :)

Floyd

Legacy Member
Er is veel te weinig scherp (te grote diafragmaopening / te klein diafragmagetal). Gewoon te weinig te zien.
Als dat overbelichte streepje in je bewerkte foto er niet was, zou het nog een geslaagde abstracte low-key foto kunnen zijn.

(btw: 't is echt niet nodig er elke keer de onbewerkte foto bij te plaatsen)

FreakyLeash

Legacy Member
Het is gewoon omdat ik niet gewoon ben om te werken met RAW dat ik onbewerkte foto ook nog laat zien :)

syndrom

Legacy Member
serieus stop es met zagen over die RAW, leert ermeer werken en post niet om de haverklap iets.

En leer es scherpstellen.

LeSec

Legacy Member
Ja en maak u ne photofolio thread aan want voor elke nieuwe foto nen thread openen is pretty useless :p

Matt.

Legacy Member
reavX zei:
reavX zei:
serieus stop es met zagen over die RAW, leert ermeer werken en post niet om de haverklap iets.

Reavx ge begint ferm mijn kloten uit te hangen ze kerel. Als ge niets te vertellen hebt, zwijg dan gewoon. Altijd da vitten terwijl ge niets te vertellen hebt.

reavX zei:
En leer es scherpstellen.

Der is niets mis met het scherpstellen, wel met de diafragmaopening.

@FreakyLeash: wat de rest zegt, dus kleinere diafragmaopening nemen. Mss idd best portfoliothread maken of gewoon posten in de foto-thread. Vooral uw werk blijven posten zoda we u kunnen helpen. Daarvoor dient een forum.

Matt.

Legacy Member
@reavx: Precies of ik u iets heb misgedaan ofzo? 't Is gewoon niet erg aangenaam voor alle mensen hier als ge bijna constant van die negatieve of nietsbeduidende commentaar zit te geven.

syndrom

Legacy Member
tis ook niet aangenaam dat het hier volzit met mensen die pas beginnen en denken dat ze super goed bezig zijn terwijl ze beter eerst een boek over fotografie vast nemen of toch es hun manual lezen van hun toestel.

En dan nog die goodie two shoes die alles ok vinden en maar blijven helpen.


Anywayz

tomh

Legacy Member
reavX zei:
jij moet vooral zwijgen imo

japjap. ga ik zeker doen ook


iemand is hier zwaar op z'n teentjes getrapt, of hij heeft iets tegen mij (ennog een paar)

tomh

Legacy Member
nah, zoek ze zelf

OT;
leuke foto, maar ik had graag wat meer scherpte vanvoor gezien

Matt.

Legacy Member
reavX zei:
tis ook niet aangenaam dat het hier volzit met mensen die pas beginnen en denken dat ze super goed bezig zijn terwijl ze beter eerst een boek over fotografie vast nemen of toch es hun manual lezen van hun toestel.

En dan nog die goodie two shoes die alles ok vinden en maar blijven helpen.


Anywayz

Aangezien er nog meer mensen zijn die zich ergeren aan je gedrag heb ik de neiging om te zeggen dat het niet aan mij ligt, maar soit.

'k Denk dat de meeste hier zitten om bij te leren en anderen te helpen. Niet om de showoff uit te hangen.
Als je niets wil bijleren dan blijf je gewoon beter bij sites à la deviantart waar veel meer mensen je werk zien en al dan niet lovende kritiek spuien. Daar leer je echter niets of weinig mee bij.
'k Denk dat veel mensen hier al veel bijgeleerd hebben door de hulp van anderen, en da's het belangrijkste. Akkoord dat je ze niet moet blijven helpen als ze niet luisteren, maar de meeste luisteren wel naar wat je zegt. Tenminste, als je dat op een constructieve manier doet.

Over die boeken: waarom bestaat er iets als hoorcolleges, practica, oefeningensessies, ... als iedereen alles toch kan terugvinden in boeken?
Voor sommigen is het gewoon veel leuker en makkelijker om met andere mensen te communiceren over de fouten die ze maken en hoe ze die best kunnen aanpakken.

Trouwens, 't feit dat je zelf zegt dat ze denken dat ze goed bezig zijn insinueert deels dat je vindt dat je het alvast veel beter kan, een beetje bescheidenheid kan geen kwaad.

Als je hier zit om te vitten op anderen hun fouten denk ik dat je hier verkeerd zit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan