L.E.D.
Legacy Member
Vermits er hier niet veel staat (zeg maar niks
) over autocad ga ik zelf eens iets posten.
Momenteel volg ik een cursus Autocad. De hoofdcursus is afgelopen en nu ga ik nu verder in de richting mechanica, wat feitelijk inhoud dat ik nu ook Inventor krijg.
Voor wie Autocad niet kent, het is technisch tekenprogramma dat veel gebruikt wordt in de bouw en de industrie. Omdat ook 3D sterk aan het doorbreken is in de industrie heeft Autocad al enkele jaren een 3D functie. Dit blijkt echter niet aan de meeste eisen te voldoen, waardoor Autodesk ook met Inventor is uitgekomen welk puur 3D mechanish tekenen is.
Dat was de inleiding
Omdat de oefeningen in de cursus nogal aan de saaie kant waren, heb ik zelf iets overgetekend van een bestaand model. Namelijk de MP3 speler die rond men nek hangt.
Als eerste het bestaand model :
HP mp3 speler
en dan mijn "model"
pic1
pic2
pic3
Uiteraard is dit niet zo mooi als bv een 3Dmax, maar autocad is feitelijk meer bedoelt voor het 2D tekenen.
Wnr ik Inventor beter onder de knie heb zal daar ook wel iets deftig uitkomen
Grtz
) over autocad ga ik zelf eens iets posten.Momenteel volg ik een cursus Autocad. De hoofdcursus is afgelopen en nu ga ik nu verder in de richting mechanica, wat feitelijk inhoud dat ik nu ook Inventor krijg.
Voor wie Autocad niet kent, het is technisch tekenprogramma dat veel gebruikt wordt in de bouw en de industrie. Omdat ook 3D sterk aan het doorbreken is in de industrie heeft Autocad al enkele jaren een 3D functie. Dit blijkt echter niet aan de meeste eisen te voldoen, waardoor Autodesk ook met Inventor is uitgekomen welk puur 3D mechanish tekenen is.
Dat was de inleiding

Omdat de oefeningen in de cursus nogal aan de saaie kant waren, heb ik zelf iets overgetekend van een bestaand model. Namelijk de MP3 speler die rond men nek hangt.
Als eerste het bestaand model :
HP mp3 speler
en dan mijn "model"
pic1
pic2
pic3
Uiteraard is dit niet zo mooi als bv een 3Dmax, maar autocad is feitelijk meer bedoelt voor het 2D tekenen.
Wnr ik Inventor beter onder de knie heb zal daar ook wel iets deftig uitkomen

Grtz
