Archief - CHECK: Autocad 3D

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

L.E.D.

Legacy Member
Vermits er hier niet veel staat (zeg maar niks :p) over autocad ga ik zelf eens iets posten.

Momenteel volg ik een cursus Autocad. De hoofdcursus is afgelopen en nu ga ik nu verder in de richting mechanica, wat feitelijk inhoud dat ik nu ook Inventor krijg.

Voor wie Autocad niet kent, het is technisch tekenprogramma dat veel gebruikt wordt in de bouw en de industrie. Omdat ook 3D sterk aan het doorbreken is in de industrie heeft Autocad al enkele jaren een 3D functie. Dit blijkt echter niet aan de meeste eisen te voldoen, waardoor Autodesk ook met Inventor is uitgekomen welk puur 3D mechanish tekenen is.

Dat was de inleiding :p

Omdat de oefeningen in de cursus nogal aan de saaie kant waren, heb ik zelf iets overgetekend van een bestaand model. Namelijk de MP3 speler die rond men nek hangt.

Als eerste het bestaand model :

HP mp3 speler

en dan mijn "model"

pic1
pic2
pic3

Uiteraard is dit niet zo mooi als bv een 3Dmax, maar autocad is feitelijk meer bedoelt voor het 2D tekenen.
Wnr ik Inventor beter onder de knie heb zal daar ook wel iets deftig uitkomen :)

Grtz

Conspectus

Legacy Member
Ziet er goed uit. Een beetje hoekig met momenten maar ik ga er van uit dat dat aan Autocad ligt (ik dacht idd ook dat Autocad niet echt het meest ideale programma is voor dit soort toepassingen).

Als je modelen echt leuk vindt moet je misschien eens Blender proberen. Gratis en niet zo moeilijk te leren.

I'm looking forward to more.

BAROBA

Legacy Member
Masochist :p
Ik heb een opleiding autocad 3d gevolgd ( en geslaagd)
Maar het is absoluut niet aan te raden er iets in te maken dat niet minstens 4kant is :p
Nice job

Reinhart

Legacy Member
Voor in autocad gedaan te hebben ziet dat er wel goed uit! Behalve de onderkant ziet er een beetje raar uit. Maar wanneer ge echt iets wilt kunnen realistisch namaken (met heel veel oefenen zelfs photorealistisch), dan is het idd aan te raden met een "echt" modelprog aan de slag te gaan. Keep up the good work :niceone:

L.E.D.

Legacy Member
onderkant zie je niet goed feitelijk op die pic :)

Het is het compartiment voor de batterij die openstaat. + de ronding op de onderkant zie je ook niet goed.

Zal straks eens een ander materiaal opplakken, mss dat je het dan beter ziet.

Bedankt voor de reactie's iig.
Het is niet mijn bedoellig om met modelling te beginnen hoor, puur werk gericht. Nu zijn we bezig met inventor en daar zal je ook nog dingen van mogen verwachten. Even realistisch als bv een 3Dmax, maar dan enkel voor technische dingen.

Mijn bedoeling met deze post was feitelijk om te laten zien dat je voor modelling niet meteen aan games of films moet gaan denken. De 3D wereld breekt zeer hard door in de industrie ook, waar ook deftige en goeie tekenaars voor nodig zijn. Dus mensen die graag aan modelling doen, technisch aangelegd zijn en nog niet goed weten welke studies te doen is dit een piste die het zeker eens waard is om te bekijken :)

enfin, ik zal nog wel dingen posten, maar er zal wel een ruime periode tussen zitten :)

Grtz

Indieanus

Legacy Member
modeling in autocad is idd vooral voor bouw (architecten) en industie (ingenieurs) bedoelt.

wnr ge dit export naar 3dsmax ofzo, gaat ge ook chikke renders bekomen zenne! anyway: good job! (y)

128MB

Legacy Member
2D kan ik goed acad maar 3D :/ daar snap ik geen bal van. maar binnekort leer ik werken met solidworks en inventor ^_^

btw, ik vind uw tekening heel mooi :)
mag ik de .dwg file? :p kwil het eens tegoei bekijken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan