Archief - CHECK: Cartoons

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DeBuGGeR

Legacy Member
wegens teveel vrije tijd ben ik dus begonnen met een cartoonreeks en wou ze ook eens aan jullie tonen, indien ze in de smaak vallen blijf ik ze posten, anders niet dus...

(als er iets tegen de regels is vertel het me dan edit ik het asap)

exhotn6.jpg


vrouwensp7.jpg


papaua1.png


witkaderkecopyeg2.jpg


gsmwitxh0.jpg


pielemanscopycopydf6.png


smurfenmustsft6.png


dendrohedsdqnkcopyoh3.jpg

Blanco

Legacy Member
De 6de en 7ste vind ik de grappigste, leuke tekenstijl ook. Ik ben enkel niet zo voor die heel dikke contours... ma dat is persoonlijke smaak.

hyver

Legacy Member
vet :)
alleen kan ik me niet ontdoen van de indruk dat ik die smurf al eens eerder gezien heb..
wel beestig leuke tussen! keep it up

Recipe4hate

Legacy Member
Ik kende ze al van wzl. (waar ik trouwens ook al positief commentaar op gaf). Sommigen zoals die van Jans eerste dag... heb ik nog niet gezien en ik moest toch even luidop lachen. Je tekenstijl is mooi en je kleur is strak. Ik vind de dikke contouren wel in orde (ik gebruik ze zelf veel) alleen zou je dit nog beter kunnen doen door ook dikte in je lijnen zelf te leggen. De zwarte tekenlijnen van je figuren zijn allemaal even dik en moest je hiermee nog wat meer spelen dan zouden details ed. meer uitkomen.
Doordoen!

@hyver: die smurf ken je waarschijnlijk van een oude Dirk-Jan.

DeBuGGeR

Legacy Member
bedankt allemaal, met de lijnen speel ik af en toe wel nog, ik ben nog altijd op zoek naar men eigen stijl hoor.

staat nog lang niet op punt, maar ik vind dit een goeie manier om een beetje te oefenen en ondertussen er zelf nog wat plezier uit halen (door anderen te doen lachen)

en idd @hyver er was daar op wzl ook commentaar op en zijn uiteindelijk geeindigd in een serieus lange post met verchillende "muts-penis" mopjes, allemaal wel uniek op hun eigen manier maar toch opvallend veel in diezelfde trend :p.

w00tw00t

Legacy Member
sommige zijn idd great :p
hopelijk gaan ze bij u nie klagen da et afripsel is van bestaande cartoons :sop:

DeBuGGeR

Legacy Member
vinnek niet erg hoor, ik weet dat ik nooit bewust cartoons zal namaken, heb ik zelf toch ook niet veel aan.

maar het zal nog meer gebeuren dat een andere cartoonist op hetzelfde idee kwam als ik :)

waarom ben je ooit gestopt wootwoot? ik heb je cartoons namelijk nooit gezien.

w00tw00t

Legacy Member
DeBuGGeR zei:
vinnek niet erg hoor, ik weet dat ik nooit bewust cartoons zal namaken, heb ik zelf toch ook niet veel aan.

maar het zal nog meer gebeuren dat een andere cartoonist op hetzelfde idee kwam als ik :)

waarom ben je ooit gestopt wootwoot? ik heb je cartoons namelijk nooit gezien.

omdat mensen begonnen te klagen dat mijn cartoons op c&h leken kwa humor (blijkbaar mag je niet dezelfde soort humor hebben) en omdat het stokventjes waren zeiden ze dat idee kwam van Don Hertzfeldt.:sleep:

DeBuGGeR

Legacy Member
kzou me daar niet teveel van aantrekken, je tekenstijl gaat altijd wel ergens op lijken en er zijn al zoveel cartoons gemaakt dat het bijna onvermijdelijk is dat sommige van je moppen al eens zijn verschenen.

ps: juist gekeke in je sketchbook kvind he toothfairy wel goed :p

enj0i^

Legacy Member
Ik verkies persoonlijk van boven naar onder, net zoals in ctrl alt del

DeBuGGeR

Legacy Member
kan je zelf kiezen hoor meestal wijst dat zichzelf wel uit als je de cartoon leest, maar je moet natuurlijk niet beginnen van rechts naar links als je op gelijke hoogte werkt :).

nog eentje

winnieuq8.png
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan