Archief - CHECK: Logo Esli (massagesalon)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blanco

Legacy Member
ik heb de opdracht gekregen om een logo te ontwerpen voor een massagesalon, genaamd Esli (voornaam van de eigenaar maar dan omgekeerd geschreven)
Het staat momenteel nog in grijswaarden want de kleuren worden later bepaald.

Geef uw mening. :)

Esli_3.gif

Bigbuddha

Legacy Member
Bij de eerste drie zie ik een tiet! ;) Ligt da nu aan mij? ;)

Ik vind het lichaam dat je gebruikt in al je voorbeelden niet zo goed. Het is zo ruw afgewerkt. Ik zou het veel smoother maken. Bij massage lig je ook neer. Misschien het lichaam liggend maken? Moet het lichaam erbij? Misschien is het tweede logo op de onderste rij wel goed. zonder die koffievlek ;) en het lichaam. Gewoon "Esli" en "Massagetherapeut" eronder. Less is more?

Goeie eerste poging, nu nog uitpuren zou ik zeggen.

ReSiC

Legacy Member
ik vind de 2 laatste het mooiste!
(de 2 laatste op de onderste rij)

ik zou nie te veel veranderen, geeft een 'massage-sfeer' weer en txt is ook mooi.

Blanco

Legacy Member
Thx voor de reacties!

Die "koffievlek" (de cirkel in het algemeen) is eigenlijk gebaseerd op het zen-teken, de onderbroken cirkel, de dagelijkse sleur die doorbroken word. Ik kan wel begrijpen dat je daar een koffievlek inziet, hoor :)

Ik heb het al eens getoond aan de klant en haar voorkeur ging naar het tweede logo (van links) op de eerste rij.
Ze had enkel wat twijfels of het niet te veel "sex" uitstraalt. :) Echter, toen ik haar voorstelde om er de contouren van een mannenlijf op te zetten, bleek het toch goed te zijn.

Mijn voorkeur gaat trouwens naar de 2de van rechts op de eerste rij. (de 4de dus)
En idd, Bigbudda. Less is more. Ga ik volledig mee akkoord, maar een klant denkt meestal zo niet.

DieselPower

Legacy Member
Schetsen? Concept?

'k Had de Zen verwijzing door, maar 'k vind ze in het algemeen maar zwak + in het klein ziede ni meer wa het is. Het zegt imo toch niet direct massagetherapie... :)

flameboy

Legacy Member
De laatste spreekt mij het meeste aan omdat hij het duidelijkste is (voor mij althans).
Maar de simplificering van het lichaam zou wel beter kunnen, ik had wel even nodig om te zien dat het een vrouwelijk lichaam was.
En de cirkeltjes doen mij ook niet direct aan zen denken, eerder aan een fitnesscentrum ofzo.

`SeriOUs

Legacy Member
amai, wat een commentaar hier. :o
De laatste straalt voor mij zeker het meeste klasse uit. Maar is ook wel de strakste. Of dat 'strak' zijn iets slecht is, hangt volledig van haar imago & zaak af.
En vindt de 'contour' van de vrouw WEL goed. Het moet allemaal niet zo voor de hand liggen.

Blanco

Legacy Member
llsanderll zei:
Afhangende van welke kleur: de 4de (bovenaan) of de laatste.

Kleur en ontwerp is beslist, ze heeft gekozen voor het tweede linksboven in een donkerpaarse kleur. (C:72 / M:100 / Y:42 / K:63). Tja... ik vind het niet echt een ontspannende kleur, maar klant is koning he.

Ik ben ondertussen al aan de naamkaartjes bezig. :)

En vindt de 'contour' van de vrouw WEL goed. Het moet allemaal niet zo voor de hand liggen.

Dat vond ik ook, alleen zijn die contouren minder duidelijk op het laatste ontwerp. Dat laatste ontwerp heb ik er eigenlijk als laatste bijgegooid.
Ik vind de typografie niet goed, vooral MASSAGETHERAPEUT is véél te condensed imo.

dresse

Legacy Member
geweldig!
het doet mij zin krijgen in een massage, dus het logo is geslaagd. En al wie het lichaam niet goed vindt is homo! :)

4de vindk den beste. Illustratie staat er niet centraal maar is er eerder als ondersteuning voor "esli". Die met de bollen vindk overkill.

Floyd

Legacy Member
Rechtsonderaan voor mij!
Is 't hier veranderd `SeriOUs? Kan je je persoonlijkheid niet meer ten volle tentoon spreiden in deze mensonvriendelijk geworden omgeving? ;) Wat bedoel je?

SweetEmmaRose

Legacy Member
4de van de eerste rij en middenste van de tweede rij krijgen mijn stem :)
De laatste, nah kweet ni waarom mr die vorm komt er dan minder uit.

`SeriOUs

Legacy Member
Floyd zei:
Rechtsonderaan voor mij!
Is 't hier veranderd `SeriOUs? Kan je je persoonlijkheid niet meer ten volle tentoon spreiden in deze mensonvriendelijk geworden omgeving? ;) Wat bedoel je?
Ik heb het gevoel dat er vroeger meer levendige discussies hier waren. Als ik nu naar de thread-lijst kijk zie ik vragen, requests, en een hoop post-topics waar iedereen simpelweg zijn postje doet. Niet echt iets waar ik mijn bijdrage aan wil leveren. (Waar zijn de wedstrijden, het gezamelijk kakken op oude vieze venten die dachten dat ze de waarheid in pacht hadden, LB die hier als de schoolmeester regeerde)
Dan hebben we nog de verschrikkelijke naamverandering: 9lives (& zita). brrr. En tot slot de dominerende reclames.
En nu weer aan't werk. :)

Blanco

Legacy Member
Eén van deze twee wordt het businesskaartje :) Wel wat vergroot om de leesbaarheid hier te bevorderen, het origineel is standaardformaat 85*55.
Kleuren komen wel veel sterker over op het origineel.
Ik kan eigenlijk niet kiezen welke mijn voorkeur geniet en de klant evenmin :)

Esli-naamkaartje.gif


Esli-naamkaartje2.gif


Hmmm, ik zie nu dat de kerning tussen de E en de R in THERAPEUT wat verminderd moet worden...

Typhon`

Legacy Member
Ik zou voor het eerste gaan, om de 1 of andere reden vind ik de compositie daarvan beter.
@ `SeriOUs en floyd enz: En ik eis de terugkomst van meerdere, de echte ouwe garde, dus ook cerbellum, Dem0n, deepfreez,....maar je hebt wel keihard gelijk over de reclame en dergelijke, het is hier een pak minder interessant en gebruiksonvriendelijker geworden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan