Archief - CHECK: MTV Clubs Animatie filmpje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Creep

Legacy Member
Hoi, ben hier nieuw op dit forum. Ik zit in het laatste jaar communicatie en voor eindopdracht moesten we een brand extension bedenken en het nodige promo materiaal daaromtrent maken. We hebben gekozen voor een MTV Club, soort dancing met live acts en dergelijke. Officiele opening zou oudejaar zijn en daarvoor heb ik een teaser gemaakt.

Het is gemaakt in After Effects met grafische elementen van illustrator en photoshop.
Het einde gaat nog te snel, maar dat ga ik nog in orde brengen

tell me what you think:

http://www.youtube.com/watch?v=ITzlDMdMO6k

JackM

Legacy Member
voor zover ik er iets van ken vind ek het heel mooi.
enkel vondek de teksten van de locatie en 'featuring' rdelijk snel voorbij gaan.

toch zeer mooi imo

Legendary d.C.

Legacy Member
ik vind het te lang duren - 44 sec voor promo materiaal?

tussen 'a party to remember' en het logo van mtv zitten er bijna 10 seconden.
Ik kijk niet naar een promo om een bloem te zien groeien.

na 'new years party' gaat de overvloeing naar de andere titel niet zo smooth

ik vind ook dat het bij mtv wat meer bombastisch mag zijn

btw: herken ik elementen van Evolution van Andrew Kramer?:)

Creep

Legacy Member
opgegeven tijdslimiet was 30sec tot 1 min, dus 45 sec is zeker niet overdreven

bij featuring is de dolly camera idd blijven hangen, maar zoals gezegd continuiteit moet nog gefixt worden. Zit idd Andrew Kramer materiaal in, he's a friggin AE god

Creep

Legacy Member
mist? er zit geen 'mist' in.

achja, mss kwam ik hier in de hoop wat complimenten te krijgen, maar ik vergat regel nummer 1, everybody on the internet's a critic. Oh well... Heb er een dikke week aan gewerkt, moet nog wat dingen in orde brengen met continuiteit, maar aangezien de mensen op school geen bal kennen van animatie snappen ze niet hoeveel tijd daarin kruipt en hoopte mss hier dan een soort 'bevestiging' te krijgen.

TiB0

Legacy Member
Ik vind het wel goed! :) Visueel is het volgens mij dik in orde, een beetje in de stijl van die trendy/grungy kortfilmpjes die je vaak op MTV ziet. Soms gaat de tekst een beetje te snel voorbij en duurt het bloem-effect wat te lang, maar dat wist je al.
Ziet er dus vrij professioneel uit, op enkele timingfoutjes na. Ook leuk gedaan met die animaties bij enkele van de artiesten.

Flipkikker

Legacy Member
In het begin valt die zogenaamde mist nogal op: een horizontaal liggende ovaal waarin de kleur wat verschilt van de achtergrond,
maar de kwaliteit van het filmpje is ook wat achteruit gegaan door youtube natuurlijk

ik vind de animatie er goed uit zien, leuk vormgegeven :)
idd nog wat aan de continuïteit werken, maar besides that ziet het er al heel goed uit ;)

DieselPower

Legacy Member
Creep zei:
mist? er zit geen 'mist' in.

achja, mss kwam ik hier in de hoop wat complimenten te krijgen, maar ik vergat regel nummer 1, everybody on the internet's a critic. Oh well... Heb er een dikke week aan gewerkt, moet nog wat dingen in orde brengen met continuiteit, maar aangezien de mensen op school geen bal kennen van animatie snappen ze niet hoeveel tijd daarin kruipt en hoopte mss hier dan een soort 'bevestiging' te krijgen.
Ne cirkel da iets lichter is? Een volglicht dan ofzo?

Het is zeker mooi hoor, gewoon wat'k eerder zei en de keuze van de fonts, mss zou'k ook andere muziek genomen hebben en den opbouw van die ornamenten sneller laten verlopen.

Die muziek die ge nu hebt gekozen brengt imo een ander gevoel over dan hetgene ge wilt communiceren?

Euh... er staat toch 'check' eh? just my 2cents :)

V!$u4L

Legacy Member
Ah de Michael, leuk om uw werk eens te zien!
Creep zei:
achja, mss kwam ik hier in de hoop wat complimenten te krijgen, maar ik vergat regel nummer 1, everybody on the internet's a critic.
Neenee, de meesten hier hebben een kunstopleiding achter de rug. Als er dan mensen zijn die ooit het meeste kritiek hebben geslikt, dan zijn wij het wel. ;)
Kritiek is op dit forum inherent. Meestal is het gewoon opbouwende kritiek en zeggen we wat ons buikgevoel en voorkennis ons vertelt.

Dus, het ziet er op het eerste zicht heel erg goed uit. Oogt professioneel en het werk dat erin zit, kan ik wel waarderen. Het is ook helemaal in de stijl van de huidige trends, je hebt door wat mensen aanspreekt, dus het is niet zó origineel.
Maar dan heb ik idd nog een paar opmerkingen, zoals de rest hier. Het is zo dat Youtube de kwaliteit drastisch verlaagt en het eerste dat me opvalt en redelijk stoort, is die spotlight precies. Ik denk dat als je de animated graphic zo al volgt, dat het licht daar gewoonweg overbodig is. En dan de popeyes van de broertjes Dewaele zien er niet zo leuk uit zoals het bedoeld is. Dat is gelukkig een detail en ik zeg niet dat je dat per se moet veranderen.

Al bij al, knap werk! En het is helemaal uw recht om u te verdedigen. It's what we do.

Strawberry

Legacy Member
Wat mij vooral stoort, is dat het een club/party ding is.
En dat de muziek/video alles behalve aanzet tot "party".
Is het niet de bedoeling de mensen warm te maken ipv wat mtv achtige graphics te showen?
Doet mij meer denken aan iets voor kinepolis etc (muziek, kleur, sfeer) of een cultureel festival dan een club die aan mtv gelinkt is. Mag allemaal wel wat hipper, pompender etc ...
Mist hierdoor voor mij zn doel.

Voor de rest wel knap hoor, komt niet echt amateuristisch over ofzo
Behalve op paar kleine punten:
De font is precies voor een medevil fantasy game
en te traag voor tv, als inet promo mss wel ok mits ietsje korter in bepaalde stukken.

cheers

Creep

Legacy Member
miljaarde seg, de nathan, das lang geleden. Jij zat op grafische afdeling van KDG zeker? Heb je blog bekeken en zitten echt chique dingen tussen. Heb nu bijna de 'algemene reclame opleiding' achter de rug op Plantijn en ben zelf ook van plan verder te studeren in de grafische sector, zodat ik het beste van beide werelden heb :) Had nooit gedacht dat je van tekenaar naar photoshopper extraordinair zou gaan.

Raad je je richting aan? Of eerder niet, ik zit nu in m'n laatste jaar maar wil graag nu verder studeren wat me zelf boeit en das vooral grafisch design en copywriting

chosen1

Legacy Member
kvind het een goe filmpje maar sommige dingen waren moeilijk leesbaar (maar dat ligt aan de compressie) en andere dingen gingen te snel voorbij (locatie) terwijl anderen te lang duurder.

hebt ge ergens een versie staan van betere kwaliteit?

Sjemoone

Legacy Member
Zeer schoon maar idd gaan sommige dingen iets te snel voorbij. De muziek vind ik ook niet echt passen...

V!$u4L

Legacy Member
Creep zei:
miljaarde seg, de nathan, das lang geleden. Jij zat op grafische afdeling van KDG zeker? Heb je blog bekeken en zitten echt chique dingen tussen. Heb nu bijna de 'algemene reclame opleiding' achter de rug op Plantijn en ben zelf ook van plan verder te studeren in de grafische sector, zodat ik het beste van beide werelden heb :) Had nooit gedacht dat je van tekenaar naar photoshopper extraordinair zou gaan.

Raad je je richting aan? Of eerder niet, ik zit nu in m'n laatste jaar maar wil graag nu verder studeren wat me zelf boeit en das vooral grafisch design en copywriting

Lang geleden idd. Ik zit op St. Lucas A'pen, hoort zogezegd bij KdG ja, ook al horen ze dat zelf niet graag. :)
Bedankt voor compliment, ik heb de ene handintensieve praktijk voor de andere geruild (waarom klinkt dat fout? :p), alleen komt hier ook enorm veel denkwerk bij kijken.

Of ik de richting zou aanraden? Ja en nee tegelijkertijd eigenlijk. Gezien wat je nu hebt gestudeerd (zit Usman niet bij jullie?), kan je in theorie al terecht op een reclamebureau, maar niet als creatieve, niet als AD of vormgever van 't een of 't ander. Wel als account of strateeg en dat is ook een boeiende job, maar niet creatief, niet grafisch en conceptueel. Maar heel erg PR, marketing en zakelijk. Dat zag ik overduidelijk dit jaar tijdens m'n stage op TBWA.

Waarom ja? Als je nu nog grafisch en conceptueel sterk wil worden, hebben je de basis wel nodig die ze meegeven op St. Lucas. En je steekt enorm veel op, veel mensen hebben dan meteen door of het iets voor hen is of niet. Alle algemene, praktische kunst- en vormgevingsvakken krijg je te verteren. Je hoeft niet te kunnen tekenen, maar het zou véél helpen. Velen van ons in het laatste jaar hebben nog steeds moeite met tekenen. Niet erg, reclamemensen moeten creatief en spitsvondige denkers zijn. Een nachtje doordoen, zit er soms ook in. Het helpt wel als je een nachtelijk feest levensritme hebt. :crazy:

Waarom nee? Het eerste jaar is té algemeen, voor alle richtingen krijg je dezelfde basis binnengelepeld. Je leert er niks vakspecifiek en je raakt ontmoedigd. Maar de goeie die nemen het er maar bij en vanaf het tweede begint de lol. En nog eens 4 jaar studeren voor een Master is erg lang. Vooral voor alle theorie nog, maar met vrijstellingen die je mss hebt, kan je er al een groot deel van laten vallen. Maar laat dat je zeker niet tegenhouden.
Als je dan je stage zou doen in het 4de jaar, dan merk je eigenlijk dat je nog nergens staat. Je hebt nog alles te leren, maar de absolute basiskennis heb je mee als je enige wapen. En heb je talent (ja, ik gebruik het taboewoord hier), dan ben je zo vertrokken, brainstormen is niet van de poes. Een job als creatieve in reclame is knokken, but I love it! Kennis over alles is vereist.
Als je het dan in onze school nog zou willen volgen, raad ik het niet meteen aan. Goed, ik zou het voor geen ander willen wisselen, maar ik heb ook niets anders gekend. Grote minpunten aan St. Lucas A'pen zijn de magere of totale afwezigheid van softwarelessen. Alles leer je zelf, en dat is enkel aan de harde werkers gegeven. ;) En er zijn een aantal grijze docenten die daar gewoon hun pensioen aan 't sparen zijn en daar voor piet snot zitten, veel heb je er niet aan. Toch zijn er gelukkig nog waardevolle mensen die echt in die wereld zitten en je onwaarschijnlijk goed begeleiden.
Er zijn ook te veel theoretisch kunstgerichte en filosofische vakken die er niet toe doen. Ok, het zijn er niet veel: elk jaar gemiddeld 8 examens per jaar, maar het valt al snel tegen als je studeren grondig beu bent en voor de richting hebt gekozen enkel voor het grafisch en creatieve aspect. Peanuts voor blokkers wel. Maar je ziet, we geraken er door. Met de juiste ingesteldheid en de onvermurwbare wil kom je er. Onderschat het woord kunst hier niet, ze menen die shit. :sob:

Ik heb precies veel geschreven... Ach, zo heb je tenminste een duidelijk en objectief beeld voor je keuze.

Piru

Legacy Member
Zeker niet slecht, enkel vind ik de typo keuze nogal storend af en toe. Het is belangrijk dat je voor leesbaarheid binnen een leuke stijl gaat.

Ook spring je af en toe wat in stijlen (bv comic oogjes op 2many dj's) wat de flow wat breekt. Het adres gaat zeker te snel.

In alle geval leuk!

Xoliul

Legacy Member
Buiten de obvious dingen die al gezegd zijn (timing enzo), stoorde mij vooral de muziek: deze past echt niet bij het sfeertje dat je wil oproepen met de beelden. Ik snap wel dat je waarschijnlijk iets hebt genomen dat helemaal je eigen smaak is, maar ik zou hier toch zeker iets van elektronische muziek voor gebruiken.

Timooo

Legacy Member
Het meeste is al gezegd geweest maar mijn kritiekpunten:
- Het gaat soms te traag, soms te snel
- Typografie voelt ouderwets aan, mag wat moderner binnen het thema van een hip MTV feestje
- De muziek past inderdaad totaal niet bij de boodschap die je wilt overbrengen, de muziek moet zelf ook het gevoel hebben dat je wilt feesten in zo'n boodschappen en jou keuze doet dat alleszins
- De cartoon-oogjes bij die ene band kwam enorm amateuristisch over, doet me denken aan de gemiddelde flashfilmpjes op Newgrounds. De andere animaties van de artiesten passen meer bij het stylish thema, maar die cartoon-oogjes zou ik toch iets anders op verzinnen. Bijvoorbeeld een collage-achtig iets van maken, maar die getekende ogen vind ik echt niet mooi.

Al bij al vind ik het wel zeer modern en het is gebaseerd op een stijl wat velen vandaag de dag graag zien. Het zal dus zeker aandacht opwekken moest dit bijvoorbeeld op TV komen, maar met en aantal aanpassingen kan het niet enkel aandacht opwekken, maar ook letterlijk van het scherm springen.

NAGD

Legacy Member
Is dit voor inet of TV?
Voor TV is het véél te lang (docenten moeten leren realistische opdrachten geven).
De timing is niet goed. Info te snel, bloem te traag.
Visueel, A OK!
Muziek had wat commerciëler gemogen, het vieze woord is eruit :)

Er zitten hier mensen die wèl weten hoeveel tijd je hierin hebt gestoken en blah blah. Feit is dat als er dingen niet goed zijn het beter is om dit te zeggen ipv te zwijgen en te zeggen dat het nu fantastisch is. Daarvoor dienen je ouders ;)
Kritiek leren aanvaarden en er iets mee doen is wat iemand onderscheid van de rest.
My 2 cents ;)

ffunknown

Legacy Member
Buiten de hierboven vernoemde typografie is het masking flower techniekje een beetje te veel herbruikt (wegens hergebruik illustrator motieven?).
Het zou leuk zijn mocht je ook een kleur verloop erin brengen en het camera perspectief eens drastisch omgooien om de eentonigheid een beetje te breken.
Verder voelen bepaalde effecten een beetje als verplicht gebruikt aan, zoals de trapcode/wondertouch -particles ontploffingen etc. je kan ook gerust zonder of voor een meer gestyleerdere oplossing zoeken.
Ondanks deze persoonlijke mening toch een geslaagde zet naar het brengen van je idee :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan