Archief - CHECK: Phidico logo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FEW

Legacy Member
mijn pa heeft dus een bedrijfke voor het verhuren/kopen van huizen en appartementen.
nu moest ik een logo zien te maken, maar ik ben toch ni helemaal tevreden en ook een beetje inspiratieloos :)

dit is wat ik er al van gemaakt heb:
Logo 1
Logo 2
Logo 3

enige comments?
nr 3 vind ik btw wel compleet gefaald :p

cool_boy_ke

Legacy Member
Logo 1 => Simpel maar zakelijk
Logo 2 => Zeer zakelijk en haalt het 'minder simpel' weg
Logo 3 => Spreekt niet aan en lijkt net door een kind gemaakt. Niet goed voor een bedrijfje :)

Ik zou gaan voor Logo 2, 2de plaats staat logo 1 en 3de plaats logo 3

Freaky 7

Legacy Member
Kheb eventjes iet geprobeerd
phidico.jpg

FEW

Legacy Member
ja, das nog tof, da cirkelke in't midden is toch tof gevonde
maar de kleuren moeten wel behouden blijven: donker blauw en gebroken wit/heel licht grijs

CEPTIFILE

Legacy Member
wat hebben de hier geposte logo's met het bdrijf te maken behalve de naam?
vind ze wel erg inwisselbaar..

FEW

Legacy Member
moet een logo iets met het bedrijf te maken hebben?

wat heeft het logo van proximus met proximus te maken?
wat heeft het logo van mcdonalds met mcdonalds te maken? behalve de M van de naam.
wat heeft het logo van ford te maken met de auto's ford, buiten de naam?
....

Freaky 7 zei:
ik vind het wel goed gedaan, maar het mist imo wat kracht

cool_boy_ke

Legacy Member
phidico.jpg


Zeer mooi !! er mist wel iets, kwee alleen niet wat .... Kzal het posten als ik het weet :D

orez

Legacy Member
pic het dan goed... sorry maar het logo van Freaky 7 is beter , enkel en alleen al door de typografie.

Betaal hem dan iets klein, of kom iets overeen in PM en gebruik zijn logo hé .

FEW

Legacy Member
mijn logo nog is bewerkt:
http://members.chello.be/cvba.vandeputwinnenswaels/wip/phidicologo/phidicologo5.jpg
http://members.chello.be/cvba.vandeputwinnenswaels/wip/phidicologo/phidicologo6.jpg

edit:
ook is een beetje andere typo geprobeerd :)
http://members.chello.be/cvba.vandeputwinnenswaels/wip/phidicologo/phidicologo7.jpg

orez zei:
pic het dan goed... sorry maar het logo van Freaky 7 is beter , enkel en alleen al door de typografie.

Betaal hem dan iets klein, of kom iets overeen in PM en gebruik zijn logo hé .
:rofl:
ge denkt toch niet dat ik iemand geld ga geven omdat die vrijwillig een logo maakt, ik had daar zelfs ni om gevraagd. ik vind coolboyke gewoon ne vriendelijke kerel dat die mij wil helpen :)
ik gebruik zijn inspiratie btw toch niet want mijn pa vind die met het rode vakje nog steeds het beste, hij maakt uiteindelijk ook de keuze

CEPTIFILE

Legacy Member
FEW zei:
moet een logo iets met het bedrijf te maken hebben?

duh... t hele uitgangs principe van grafische vormgeving is dat je de inhoud omzet naar beeld.. visualiseren en benadrukken van gedachtes etc..

vind de logo's die je noemt nou niet echt voorbeelden van goede logo's.. dat je ze veel terug ziet is een ander verhaal.

(weet dat r rond t mac logo allerlei theorieen de ronde doen van: het zijn 2 omgebogen frietjes etc.. rood wekt eetlust op etc.. denk trouwens niet dat het oorspronkelijk zo bedaacht is maar goed.)

anders zou je net zo goed naar iets van 'www.logodownloader.com' kunnen gaan, daar een vormpje kiezen, je eigen bedrijfsnaam er in zetten en kaar.. niet echt persoonlijk dus

DJ_Trash

Legacy Member
- get rid of the bl**dy dropshadow
logo moet zowel int heel klein als in het heel groot duidelijk en herkenbaar zijn.
ik zou ofwel langrekte of vierkante kader int midden zetten.

soit logo van freaky 7 me links en rechts beetje overbodie ruimte erafgeknipt en vierkantje erin. Freaky7 zen bolleke komtnogal dicht tegen die "D" vinnek; ivm de rest van de compositie

blaZe

Legacy Member
FEW zei:
:rofl:
ge denkt toch niet dat ik iemand geld ga geven omdat die vrijwillig een logo maakt, ik had daar zelfs ni om gevraagd. ik vind coolboyke gewoon ne vriendelijke kerel dat die mij wil helpen :)
ik gebruik zijn inspiratie btw toch niet want mijn pa vind die met het rode vakje nog steeds het beste, hij maakt uiteindelijk ook de keuze

buiten dat u logo's uiteraard niet veel verschillen van het potentieel dat een 6-jarige zou uitspuwen na een combinatie van teveel chips/snoep/cola u even op dit wijzen.

de reeële kans dat als je een idee op dit forum steelt/letterlijk gebruikt en je daardoor vervolgt word is weliswaar klein.
maar wel juridisch gerechtvaardigd...

dus de :rofl: smiley toch even achterwege laten want ge laat ne zeer sterke indruk achter van een shurftige vetzak die zelfs 5 euro van zijn maat zou stelen als die een paar seconden de rug naar je toe draait.

er word niet gezegd dat je MOET betalen, het is een suggestie INDIEN je het logo overneemt.
of IETS overeenkomen in PM kan ook simpelweg zijn dat je eerst toestemming zou vragen om het te gebruiken.(wat cool_boy ongetwijfeld zou hebben gegeven.)

het is enkel je reactie van "pfft, loop menne rug op. Hahaha ik lach jullie uit." wat een nog grotere motivatie is om jou in de toekomst verder te helpen.
(en aan je grafische kunsten te zien kan je die zeker gebruiken. Want had je de sunflare filter en emboss/bevel filter ontdekt stonden die er zeker en vast ook bij op.)

ps: dat je vader bij een erkend bedrijf een logo laat ontwerpen, een investering waard imho.

Erinyes

Legacy Member
Hij vraagt hulp bij zijn logo. Iemand toont hem hoe zijn logo er bijvoorbeeld kan uitzien, verder gewerkt op wat hij zelf heeft gemaakt. Ik denk dat dit niet verder komt dan advies en dat daarvoor ook geen betaling nodig is. Of moeten we geld gaan vragen voor advies?

On topic: alle logo's hier kunnen voor om 't even welk bedrijf gebruikt worden. Dat is een wel zeer slechte zaak. Het gaat over verkopen/verhuren van huizen en appartementen. Je kunt zeker al richting idee van huis/appartement gaan om een embleem/woordlogo te maken. Het idee huis kan op oneindig veel manieren geïnterpreteerd worden: huis, caravan/woonwagen, slakkenhuis, klokkenhuis, kasteel, appartement, flats, lofts, en abstracter: thuis, gezelligheid, warmte, huiselijkheid,...
Probeer anders een sfeer te creëren die deze begrippen uitstralen. Niet gemakkelijk, maar je komt er verder mee dan deze simpele logootjes.

FEW

Legacy Member
DJ_Trash zei:
- get rid of the bl**dy dropshadow
logo moet zowel int heel klein als in het heel groot duidelijk en herkenbaar zijn.
ik zou ofwel langrekte of vierkante kader int midden zetten.
ik zie ni meteen wat ge met die kader bedoelt :)


blaZe zei:
buiten dat u logo's uiteraard niet veel verschillen van het potentieel dat een 6-jarige zou uitspuwen na een combinatie van teveel chips/snoep/cola u even op dit wijzen.

*gezever gezever*

ps: dat je vader bij een erkend bedrijf een logo laat ontwerpen, een investering waard imho.
[FLAMEALERT]
man man, gij zijt ne on-ge-lo-fe-lij-ke schijter :niceone: (jaja, ge moogt het voor mijn part reporten als ge het echt ni aan kunt... :ironic: uw post was eve goed geflame) [/FLAMEALERT]
mijn pa wil mij gewoon is aan't werk zetten. als hij het dan nog ni goed vindt kan hij zelf nog naar ne pro stappen.

nuja, ik wil u nu meteen ook is wille zien bewijzen dat een dik 6-jarig kind een even goed logo maakt.

en ik lach de mensen mij hier niet uit, ik heb de mensen die mij helpen al bedankt. ik lach gewoon de mensen uit die hier weer bij het minste om geld komen zeuren...
ge moet btw ook ni beginne zeuren dat ik niks van photoshop ken. ik heb daar al vaak genoeg mee gewerkt. ik heb gewoon nog nooit logo's gemaakt dus ik ken de trucjes nog niet voor een opvallend, mooi, .... logo te maken.
als ik posts van mensen gelijk u lees, dan vraag ik me vaak toch af waar een forum toch echt voor dient.

Erinyes zei:
Hij vraagt hulp bij zijn logo. Iemand toont hem hoe zijn logo er bijvoorbeeld kan uitzien, verder gewerkt op wat hij zelf heeft gemaakt. Ik denk dat dit niet verder komt dan advies en dat daarvoor ook geen betaling nodig is. Of moeten we geld gaan vragen voor advies?

On topic: alle logo's hier kunnen voor om 't even welk bedrijf gebruikt worden. Dat is een wel zeer slechte zaak. Het gaat over verkopen/verhuren van huizen en appartementen. Je kunt zeker al richting idee van huis/appartement gaan om een embleem/woordlogo te maken. Het idee huis kan op oneindig veel manieren geïnterpreteerd worden: huis, caravan/woonwagen, slakkenhuis, klokkenhuis, kasteel, appartement, flats, lofts, en abstracter: thuis, gezelligheid, warmte, huiselijkheid,...
Probeer anders een sfeer te creëren die deze begrippen uitstralen. Niet gemakkelijk, maar je komt er verder mee dan deze simpele logootjes.
merci, eindelijk is iemand die zich niet laat meeslepen door de idiote reply's van andere mensen. gewoon objectief bekijken en zeggen wat je ervan vindt en mogelijk betere oplossingen geven is het enige doel van deze topic.

Lo_fi

Legacy Member
Yeah yeah, flame en zo.. allemaal goed en wel, amusant..best wel maar het feit blijft wel overeind dat het logo op zich nog steeds nergens op slaat. Het is, zoals al 4 keer gezegd, totaal inwisselbaar, niet bedrijfsspecifiek. In plaats van nu een lekkere flame te starten met blaZe zou je beter eens een kleine inspanning doen om de opmerkingen ter harte te nemen. Maak een logo dat tenminste iets uitstraalt in het rijtje van Erinyes: huis, appartment..

Dat was tenslotte het doel van deze thread, niet?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan