Archief - CHECK: Space art

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Betelgeuze

Legacy Member
Af en toe pruts ik wel eens graag in photoshop en dan maak ik wat space art.
Ik ben geen pro maar ik probeer mijn art zo goed mogelijk te maken, wat vinden jullie ervan?

Exoplaneet met maan:
bleusky.jpg


Explaneet(=planeet buiten ons zonnestelsel):
planetfinal3.jpg


Extrasolar impact:
yellowimpactsmall.jpg


Big moon:
Earthmoon.jpg


Black dwarf* met een Red dwarf als lichtbron
blackdwaffinal.jpg


WIP texture voor een carbon planeet:
carbontexturesite2.jpg


*info:
A black dwarf is currently a theoretical object in our universe. Our universe has not existed long enough to sustain the time for a black dwarf to form. A black dwarf is the remains of a sun-sized star which has evolved to a white dwarf and subsequently cooled down such that it no longer gives out radiation. Instead of saying it is the end of that star it is really the beggining of a new star. Think of a black dwarf as a radioactive core, it will take extreme amounts of time to cool. A black Dwarf may be the size of the US, but it is very dense considering it used to be the size of the sun. Now they are theoretical, but Billions of years from now they WILL exist

Darth Mother

Legacy Member
Mooi mooi, heb ik ooit ook eens op zerogames forum gezien van jou.
Of kan et ook gedroomd hebben :p

Betelgeuze

Legacy Member
Nee deze zijn allemaal redelijk nieuw, ik heb ze nooit gepost op het zerogames forum.
Leuke droom heb jij ;)

Betelgeuze

Legacy Member
ow sorry dit is het eerste forum waar ze daar een probleem van maken.

Lo_fi

Legacy Member
Betelgeuze zei:
ow sorry dit is het eerste forum waar ze daar een probleem van maken.

:D idd beste vriend..panda-forum is het Noord-korea onder de fora : heel druk bevolkt, één grote roerganger (dr0. Pepper) en z'n vertegenwoordigers (mods) + onderdrukking van kritiek met harde hand. Niet teveel over nadenken = overleven.

Over je werk..ik kan er niet aan doen maar ik heb de indruk dat het nogal tutorial-like is. Dat doet niks af aan het feit dat het mooi is hoor (textures en zo zijn heel leuk) maar het is braaf en standaard-space : 2 of meer planeten, een textuur, sterren, lichteffecten.. Ik vraag me af of je niet iets verassender uit de hoek kan komen en of je het zelf niet vlug beu zal zijn?

Floyd

Legacy Member
Lo_fi zei:
:D idd beste vriend..panda-forum is het Noord-korea onder de fora : heel druk bevolkt, één grote roerganger (dr0. Pepper) en z'n vertegenwoordigers (mods) + onderdrukking van kritiek met harde hand. Niet teveel over nadenken = overleven.
Wooooord!

Over je werk..ik kan er niet aan doen maar ik heb de indruk dat het nogal tutorial-like is. Dat doet niks af aan het feit dat het mooi is hoor (textures en zo zijn heel leuk) maar het is braaf en standaard-space : 2 of meer planeten, een textuur, sterren, lichteffecten.. Ik vraag me af of je niet iets verassender uit de hoek kan komen en of je het zelf niet vlug beu zal zijn?
Woord!

Floyd

Legacy Member
Euh... "ge hebt gelijk", maar dan korter.
Ik had ook "²" kunnen zetten, tot ik mij weer herinnerde dat ik geen zwammer ben.

th43ns

Legacy Member
betelgeuze,

zou ge mss uw werkwijze eens kunne zeggen? :)
vind het ongeloofelijk knap gemaakt, echt chapeau

Spacy2003

Legacy Member
Vindt ze eigenlijk allemaal redelijk inspiratieloos, big moon is de beste eruit
maar daar is ook iets mis mee. Als je kijkt naar de rechterbovenhoek zie je
dat daar geen sterren meer staan, de wolken gaan gewoon over in onvoorbiddelijke ruimte.

keep on practising ;)

D3C0Y

Legacy Member
k em ook is iets space achtig gemaakt daarnet (35 min schilderen in photoshop)

test.jpg


mja, kan nie echt tippen aan uw dingen Betelgeuze

Betelgeuze

Legacy Member
Vindt ze eigenlijk allemaal redelijk inspiratieloos, big moon is de beste eruit
maar daar is ook iets mis mee. Als je kijkt naar de rechterbovenhoek zie je
dat daar geen sterren meer staan, de wolken gaan gewoon over in onvoorbiddelijke ruimte.
Zeg dan eens wat meer inspiratie ik uit het thema exoplaneten kan halen?
Dat je enkel boven sterren ziet was mijn bedoeling, de planeet waarop je staat heeft een dichtere atmosfeer waardoor het licht van de sterren niet kan doordringen. Ook de licht weerkaatsing op die maan speelt een rol.

Over je werk..ik kan er niet aan doen maar ik heb de indruk dat het nogal tutorial-like is. Dat doet niks af aan het feit dat het mooi is hoor (textures en zo zijn heel leuk) maar het is braaf en standaard-space : 2 of meer planeten, een textuur, sterren, lichteffecten.. Ik vraag me af of je niet iets verassender uit de hoek kan komen en of je het zelf niet vlug beu zal zijn?
Natuurlijk heb ik in het begin wel tutorials gebruikt maar het is zo dat het mijn doel is om planeten te maken. Dat is niet zomaar ff een planeet tekenen maar dat is eerst onderzoek doen.
Elke planeet in mijn art stelt een exoplaneet voor die we hebben ontdekt. Fotos van exoplaneten kunnen we nog niet maken dus houden artisten hun bezig om deze planeten in beeld te brengen. Dat probeer ik dus ook te doen.

Een mooi vb is die texture voor een carbon planeet. Hier kan je alles lezen ivm carbon planeten: http://xxx.arxiv.org/PS_cache/astro-ph/pdf/0504/0504214.pdf
Zoals je ziet komt mijn texture overeen met de info die je daar kan terugvinden. Ik kijk naar de samenstelling van zulke planeten, welke kleur de stoffen zullen hebben, of er vloeistof mogelijk is en hoe die er uit zou zien. Het oppervlakte van een carbon planeet zou een mengeling zijn van diamant, teer en asfalt, de meren die je ziet bestaan uit olie maar rivieren zouden bijna niet mogelijk zijn aangezien de olie te dik zou zijn om een mooie stroom te vormen.

Als ik deze texture gebruik voor een planeet te maken dan moet ik het oppervlakte laten gloeien. De meeste carbon planeten zouden zich namelijk rond een pulsar ster vormen en die geven enorme radioactiviteit af.

Lo_fi

Legacy Member
Als dat inderdaad je bedoeling is dan is het uiteraard goed gelukt en mooi bovendien.

Floyd

Legacy Member
Lunchbox, stop met mijn berichten te verwijderen.
Of zal ik het even vertalen?

"Floyd zegt: Lunchbox, stop met mijn berichten te verwijderen."

LunchBox

Legacy Member
uh.. heb ik iets gedelete misschien? volgens mij heb je gewoon niet op "post reply" gedrukt beste Floyd, toch bedankt voor de vertaling.

Floyd

Legacy Member
Je hebt gelijk - kleine vergissing. Ik word er al paranoide van, zeg :wtf:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan