Archief - CHECK: Wapenschild

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SyRuS.be

Legacy Member
Al een hele tijd heb ik willen een wapenschild maken voor mezelf, maar dan een moderne versie, geen rip-off van een oude, of zo'n clické ding dan dance clubs of fuiven vaak gebruiken. Iets nieuws dus :wtf:

Uiteindelijk na lang proberen, zoeken, schetsen ben ik tot iets gekomen. Er zit een idee achter, je kunt denken van niet hehe. Strepen links zijn de oude strepen vaak bij wapenschilden gebruikt werden (maar dan in het schild), rechts zie je de crullige lijnen van vroeger, alleen dan simpeler, YW spreekt voor zich, en last but not least de kroon! Een coole pimp kroon ipv een kroon der oude koningen.

Het is een schets in PS! Indien jullie het mooi vinden maak ik hem in Illustrator, dus gelieve niet te zagen over de afwerking of kwaliteit van de vectors.

tha link:
http://www.yoni-web.be/test/wapenschild.jpg

De reden voor mn vele posts hier lately, kwil mn portfolio spijzen... :p

SyRuS.be

Legacy Member
de kroon eh? ja twijfelde ik aan of je dat zou kunnen zien of niet :$

Freaky 7

Legacy Member
doet me denken aan het logo van de post, kwee ook nie wrom..

Belgianbonzai

Legacy Member
Kroon moet je idd beetje op letten om te zien, uw W trekt op een U, en de rest vind ik persoonlijk ook niet zo geslaagd qua vormen :)

TiB0

Legacy Member
de afwerking en kwaliteit van de vectors valt wel tegen :(




:D
Kvind hem wel geslaagd, mooi design.

CEPTIFILE

Legacy Member
ziet r gelikt uit.. maar wat wil je overbrengen met een gestileerdwapen?
zit nog iets persoonlijks achter, iets dat je wil uitstralen met yb? lijkt een beetje n atonoom desing dat voor ieder webbedrijf je zou kunnen staan..

GhostFire

Legacy Member
Suphafly zei:
beteje induidelijk imo

maar lang niet mis

ik vind hem ook een beetje raar, het is net of ik vind nergens een houvast...

ook INduidelijk :p

Thorens

Legacy Member
Ik vind het niet mooi, eerlijk gezegd. Het straalt niets uit. De lijnen aan de linkerkant zijn gewoon ongepast, dat is al een punt. Die voegen helemaal niets toe. En voor de rest, een moderne versie van een wapenschild, wat was je aan het roken toen je dat bedacht? :p

Een wapenschild hoort stijl, klasse, aanzien en dergelijken op te roepen... dit roept eerder "LOOK AT ME, BIATCH, I'M A CROWN WITH LINES AROUND IT!" ...

My 2 cents. Take them or leave them :)

Battou

Legacy Member
kvinnet ni slecht, alleen verpest het lettertype veel ..


edit: mss eens paar andere lettertypes proberen en die eens posten

Bigbuddha

Legacy Member
Hmmmm.... Leuk idee om voor jezelf een wapenschild te maken.

Maar ;)

De uitwerking is niet goed. Heel onduidelijk door verschillende factoren. Het lettertype van YW is niet zo mooi.

Een wapenschild is van oorsprong symetrisch. Of toch zo goed als. Daar zou ik me ook aan houden. Anders vervalt het snel in een logo.

Het is goed dat je met clichees wil breken, maar aan de andere kant moet je trouw blijven aan sommige clichees om je beeld duidelijk te maken. Wapenschild <> Logo. Dus symetrie en uitstraling is wel belangrijk denk ik.

Dan zijn er nog de verhoudingen. Je Logo heeft nu de neiging om naar links te "ontsnappen", daar moet je goed op letten, je moet evenwicht zien te vinden.

De kroon vind ik wel goed, maar de cutout is onduidelijk. 'k Zou een ander model nemen waar je niet met die muts vanboven zit en dat probleem ook weer oplost.

http://images.google.be/images?q=fa...x-a&rls=org.mozilla:nl:official_s&sa=N&tab=wi

Hier vind je alvast de clichees ;)

Aan jouw om van de clichees iets nieuw te maken.

'k zou ook eens een blad maken met je vershillende variaties en gedachtekronkels en dan kunnen we je helpen met de juiste weg op te gaan.

www.bigbuddha.be/mediajunk/mj.jpg

dit is bv. zo'n pagina, van daar uit ga je dan je beste kiezen aan de hand van commentaar en zo een evolutie tot een goed logo(wapenschild) komt.

SyRuS.be

Legacy Member
thanks

Ja idd de afwerking is minder had ik ook vermeld... Ik zoek er wat verder op. Leuk dat er ook mensen zijn met opbouwende critiek ipv "ieuw iets nieuw :tongue: "

Belgianbonzai

Legacy Member
die twee voorbeelden dat jullie hier nu tonen kan je moeilijk modern noemen eh...

klassiek schild, klassieke versiering,... niks creatief qua concept

daarvan is syrus zijn idee dus al beter, maar ik zie er gewoon geen schild in, en ook de kroon is niet op eerste zicht te onderscheiden, vandaar ook mijn eerdere comment... ge ziet niet dat het een wapenschild moet zijn

nu is't eerder een (imo niet geslaagd) logo ( zoals buddha dus al zei)

btw. schild hoeft niet symmertisch te zijn, bvb hetgeen aria hier in haar pollen heeft:
http://www.isbh.nl/images/database/0SkUKreuRl4oWEiTiFPl

Thorens

Legacy Member
Maak dan zo een als dat van Aria, en teken er ook zo een schone deerne bij. Stukken beter dan :D

DJ_Trash

Legacy Member
da valt anders wel goe mee, gewoon de letters int midden beetje aanpassen zodat ze ni teveel verwarring zaaien
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan