brecko
Legacy Member
Hi,
Een tijdje geleden las ik ergens over het gebruik van clean links.
Een klein voorbeeldje i.v.m. wat ik bedoel; je maakt een rootfolder, met daarin je css-map, js-map, index.html, je onderdelen (menu-items) in aparte mapjes, en weet ik veel wat nog.
Wat is nu het beste in de 'onderdeelmapjes' zelf:
- je gebruikt opnieuw de naam 'index.html'
- je gebruikt de naam 'onderdeel.html'
Als je index.html gebruikt, kan je gewoon als adres ingeven:
http://www.voorbeeld.be/onderdeel
ingeven, en je komt op de gewenste pagina terecht.
Dit lukt niet als je 'onderdeel.html' gebruikt.
Nu, ik heb dit in een examen-opdracht toegepast, en als feedback kreeg ik dat deze manier hoogst ongebruikelijk is. Een vriend zei mij echter dat dat niet zo is, en dat zelfs Apple deze manier van werken gebruikt.
Nu, wat raden jullie aan? Ik kan er niets over vinden op het web..
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
Bedankt!
Een tijdje geleden las ik ergens over het gebruik van clean links.
Een klein voorbeeldje i.v.m. wat ik bedoel; je maakt een rootfolder, met daarin je css-map, js-map, index.html, je onderdelen (menu-items) in aparte mapjes, en weet ik veel wat nog.
Wat is nu het beste in de 'onderdeelmapjes' zelf:
- je gebruikt opnieuw de naam 'index.html'
- je gebruikt de naam 'onderdeel.html'
Als je index.html gebruikt, kan je gewoon als adres ingeven:
http://www.voorbeeld.be/onderdeel
ingeven, en je komt op de gewenste pagina terecht.
Dit lukt niet als je 'onderdeel.html' gebruikt.
Nu, ik heb dit in een examen-opdracht toegepast, en als feedback kreeg ik dat deze manier hoogst ongebruikelijk is. Een vriend zei mij echter dat dat niet zo is, en dat zelfs Apple deze manier van werken gebruikt.
Nu, wat raden jullie aan? Ik kan er niets over vinden op het web..
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
Bedankt!

