Archief - CSS: Bij overflow het balkje links

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xml

Legacy Member
Ongeacht de reden die je zou hebben om de scrollbalk links te plaatsen: het is géén goed idee. ;)

yaris

Legacy Member
Merci BertG, het werkt fantastisch. Hartelijk bedankt :bow: . Was een beetje een prul maar ik vond het maar niet hé.

yaris

Legacy Member
Ik ga deze thread gebruiken voor een volgend vraagje.
Om de scrollbalk te kleuren heb ik de oplossing gevonden maar dit werkt enkel in IE. Ik ga de standaard dan houden.

Op de volgende pagina heb ik nog een probleem.
Ik heb allemaal verschillende thumbnails onder elkaar (21) en als ik lager ga als de eerste 4 dan schiet hij telkens hij een andere pagina opent terug naar boven. Is er een manier dat hij blijft staan bij de thumbnail waar ik op klik ?

http://lutgardis-sintjuliaan.vgc.be/portret/portret.html

BertG

Legacy Member
ge heb 2 mogelijkheden.

1 (de simpele) je werkt met anchors in je lijst, an geeft die anchor dan ook mee aan je link. Zo gaat je venster daar automatisch naar scrollen (denk ik)

Anders kan je het zeker ook met javascript fixen...
ruwweg.. Geef de huidige positie mee in je link... lees die via JS dan weer uit en scroll weer naar daar.

of je kan je concept ook omzwieren...
Met wat js en css kan je ook zo'n effect bekomen.
Je laad alle grote afbeeldingen ook meteen mee... maar toont enkel de eerste.
Dan als er op een thumb wordt geklikt verberg je de huidige en toon je de gewenste.
Het leuke hiervan is dat je ook nog overgangseffectjes kan gebruiken.

vb: http://bertg.lin2.nucleus.be/develope/picturebook/
(maar die is wel heel advanced...) die maakt van enkel een lijst grote foto's een interactieve picturebook

yaris

Legacy Member
BertG zei:
ge heb 2 mogelijkheden.

1 (de simpele) je werkt met anchors in je lijst, an geeft die anchor dan ook mee aan je link. Zo gaat je venster daar automatisch naar scrollen (denk ik)

Anders kan je het zeker ook met javascript fixen...
ruwweg.. Geef de huidige positie mee in je link... lees die via JS dan weer uit en scroll weer naar daar.

of je kan je concept ook omzwieren...
Met wat js en css kan je ook zo'n effect bekomen.
Je laad alle grote afbeeldingen ook meteen mee... maar toont enkel de eerste.
Dan als er op een thumb wordt geklikt verberg je de huidige en toon je de gewenste.
Het leuke hiervan is dat je ook nog overgangseffectjes kan gebruiken.

vb: http://bertg.lin2.nucleus.be/develope/picturebook/
(maar die is wel heel advanced...) die maakt van enkel een lijst grote foto's een interactieve picturebook

Wow dat is echt wel de max, ga ik zeker eens bekijken. Ik heb ook door dat met het concept nu er niet veel aan te doen is. Merci voor de reply's.

yaris

Legacy Member
xml zei:
Usability, ik dacht dat het verticale logo ging bewegen doe ik aan de scrollbalk kwam. We hebben nu eenmaal een bepaald verwachtingspatroon..

Ik snap u, ben gewoon "nog" niet zo leet :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan