Archief - CSS : Div aan de onderkant van een pagina

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jakke18

Legacy Member
Ik heb een div met een image in.
Ik zou die graag tegen de onderkant van een pagina willen positioneren maar hij laat altijd een halve centimer wit open.

Ik heb al veel geprobeerd: vertical-align: bottom; bottom:auto;

Niks wil werken. Iemand een idee voor dit probleem?

Xavez

Legacy Member
body {
margin: 0px;
}

#uwdiv {
bottom: 0px;
margin: 0px;
}

jakke18

Legacy Member
Moest het zo gemakkelijk zijn, had ik het zelf al gevonden maar dat helpt dus niet...

De image moet dus helemaal onderaan staan, niet er net boven

NeoNeke

Legacy Member
tjah kunde dan eens een voorbeeldje tonen ofzo? kunnen we zien of ge ergens andere divs, selectors etc staan hebt ofzo die verantwoordelijk kunnen zijn voor die paar cm's

Quilombo

Legacy Member
smijt het online en post hier de url misschien
wij kunne da nie rieken van hier zuh :D

Obliv`

Legacy Member
gebruik de search functie en zoek naar de thread 'css: bottom'

Xavez

Legacy Member
Macht der gewoonte :D (hoewel het tegenwoordig meer em's worden)

En @ jakke18: ik kan toch niet rieken hoever je kennis van css reikt... Upload de pagina in kwestie eventjes ofzo hé =)

Erlend

Legacy Member
em is goed voor teksten - em gebruiken als waarde voor afmetingen en positie bepalen, NO WAY. Dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, dusja.

denk

Legacy Member
is in mijn ogen wel normaal dat hij een beetje plaats over laat, dat doet die overal, zelfs op dit forum nu :) (IE bekeken)

jakke18

Legacy Member
heb het online staan: http://news.intofallenmusic.net/index.aspx

Let niet op sommige broken links

Het gaat dus over het foto'tje met copyright en dergelijke. In firefox zet hij het zelfs ergens onder de eerste kolom en in IE zet hij het wel onderaan(maar niet tegen de rand)

Xavez

Legacy Member
Whoa das iets ingewikkelds :-|... Je hebt een <form>-tag over je hele pagina staan, en je footerdiv staat dan ook nog eens ín je indexdiv... No wonder dat je problemen krijgt. Gewoon de margin van form op 0 zetten

form {
margin: 0;
}

et voilà

PS: zo zie ja maar dat je sommige dingen makkelijk over het hoofd ziet hé...

Zero Grav

Legacy Member
Erlend zei:
em is goed voor teksten - em gebruiken als waarde voor afmetingen en positie bepalen, NO WAY. Dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, dusja.

http://www.htmldog.com/articles/elasticdesign/demo/
http://www.csszengarden.com/?cssfile=/063/063.css

^o^ Heeft ook zijn charmes.. Maar is gewoon ingewikkeld, te ingewikkeld. Meeste mensen zouden dit proberen te maken met als effect dat ze een volledig onbruikbare site maken.

Not taking credit for any of this, somebody else posted it here once, I believe is wat Serious`.

jakke18

Legacy Member
Xavez zei:
Whoa das iets ingewikkelds :-|... Je hebt een <form>-tag over je hele pagina staan, en je footerdiv staat dan ook nog eens ín je indexdiv... No wonder dat je problemen krijgt. Gewoon de margin van form op 0 zetten

form {
margin: 0;
}

et voilà

PS: zo zie ja maar dat je sommige dingen makkelijk over het hoofd ziet hé...

Footerdiv helemaal onder <form>-tag gezet en footerdiv uit de indexdiv gezet: klein verschil in Firefox maar niets noemenswaardig...

NeoNeke

Legacy Member
jakke18 zei:
heb het online staan: http://news.intofallenmusic.net/index.aspx

Let niet op sommige broken links

Het gaat dus over het foto'tje met copyright en dergelijke. In firefox zet hij het zelfs ergens onder de eerste kolom en in IE zet hij het wel onderaan(maar niet tegen de rand)


denk dat het moet lukken met op uwen div#beneden dit toe te voegen:
(alé 'k bent zeker, want 'k heb het geprobeerd)

clear: both;

't gaat er em om dat hij nog plaats vindt onder de linkse kolom om het element #beneden te plaatsen (waar hij het hoort te plaatsen, IE mist hier door daar geen rekening mee te houden). Als je zegt dat dat dat elemen alles moet "clearen" (je kan ook rechts of links clearen) gaat hij pas gaan plaatsen volledig onder zijn voorgaande siblings.

jakke18

Legacy Member
NeoNeke zei:
denk dat het moet lukken met op uwen div#beneden dit toe te voegen:
(alé 'k bent zeker, want 'k heb het geprobeerd)

clear: both;

't gaat er em om dat hij nog plaats vind onder de linkse kolom om het element #beneden te plaatsen (waar hij het hoort te plaatsen, IE mist hier door daar geen rekening mee te houden). Als je zegt dat dat dat elemen alles moet "clearen" (je kan ook rechts of links clearen) gaat hij pas gaan plaatsen volledig onder zijn voorgaande siblings.
jep, nu zet hij de image helemaal onderaan. Enkel in IE een klein wit randje maar daar kan ik nog mee leven

NeoNeke

Legacy Member
'k weet niet of het gaat helpen maar eventueel via een conditional statement voor IE de marge-bottom voor de div#beneden op enkele pixels negatief zetten

Zero Grav

Legacy Member
Maak eens van body { margin: 0; padding: 0; }
html, body { margin: 0; padding: 0; }
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan