Archief - CSS : lengte iframe en firefox

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$kullrider

Legacy Member
Ok, kheb twee problemen met men site: http://cd-guild.nl/site sro/

1. In IE geeft hij de site goed weer maar hij heeft niet de voledige tekst in home weer.
Ik heb de lengte van men iframe op 100% gezet maar toch geeft hij nog niet de hele tekst weer.
En kzou ook willen dat als de tekst minder dan een pagina is, je ook niet meer verder naar beneden kan scrollen. :(

2. In FF geeft hij de tekst bijna niet weer, enkel het bovenste stuk.
En alles kaders staan precies 1 of 2 frames naar rechts opgeschoven.
Eerst stonden ze helemaal links terwijl ze in IE wel goed stonden.
Dit heb ik kunnen oplossen door in men css de margin en border op auto te zetten.Maar het is dus nog altijd niet helemaal opgelost :ironic:

Thx

Bram

Legacy Member
waarom zou je hier een iframe gebruiken??? zet je tekst gewoon in je div? werkt even goed...

anyhow, on topic: ik heb deze fout ook al een paar keer gevonden... de oplossing voor mij was: div's gebruiken en php includes...

$kullrider

Legacy Member
Ik gebruik die frame omdat ik wil dat de andere pagina's ook daar verschijnen.
(die pagina's moeten wel nog gemaakt worden ;))
Maar uiteindelijk zou ik het natuurlijk ook gewoon in divs kunnen zetten en voor elk ander deel een volledig nieuwe pagina.
Kvind het zo gewoon cleaner :D

Quilombo

Legacy Member
overflow: scroll; voor uw iframe?
want die geeft wel de volledige tekst weer ze, selecteert em maar is en ga dan wa naar beneden ;)

en dieje "height: ;" slaagt op nie veel ze :p doe da maar weg

$kullrider

Legacy Member
Die overflow: scroll; werkt niet :$
En als ik die height weglaat komt er in IE ook geen tekst.
Allé, hij staat er wel, maar je ziet hem gewoon niet.

In de site heb ik wel scrolling="no" gezet omdat ik geen scrollbar wil hebben, alles moet van de eerste ker zichtbaar zijn :D

En weet er iemand hoe het komt dat de header en zo niet op hun plaats staan in
FF maar wel in IE??

Bram

Legacy Member
Quilombo zei:
t lijkt toch in orde, hoe hebt ge t nu opgelost?
tekst staat in de div en niet langer in de iframe...


Kullrider: als je met php includes werkt (heel simpel systeem, dat kan ik je wel kort even uitleggen) kun je je iframes perfect vervangen!

$kullrider

Legacy Member
Thx Sveltes mar ik ken includes al.
Het enige probleem nu is nog altijd dat FF tegenwerkt :(

Hij wil nu men database niet weergeven en in IE lukt dit wel :s
En op men localhost heb ik op elke pagina een footer.
Maar als ik hem dan online plaats is de footer bij de guild en union weg :s

Weet er iemand hier een opl. voor?

$kullrider

Legacy Member
Kheb gevonden dat het door men php code komt dat hij die footer er niet meer bij wil zetten.
Kmoet dus iets vinden dat hij men php afwerkt en toch nog voortdoet met de code :wtf:

Waarom hij de database zelf niet wil lezen weet ik nog niet :sad:

$kullrider

Legacy Member
Dat probleem is al weg Xavez, kheb afzonderlijke pagina's gemaakt
Het is nu de layout en de database die niet willen meewerken.

Bram

Legacy Member
wat ik me afvraag is waarom ge mee databases werkt? tenzij ge hem online wilt kunnen updaten...
Wa ik doe alsek een relatief eenvoudig navigatie systeem wil doen, is m'n standaard includes like this maken (komt in index.php)
PHP:
<?php
$id = isset($_GET["id"]) ? $_GET["id"] : "home";
$paginas = array("home","contact","about", "etc etc");

if (!in_array($id, $paginas))
{
$id = "404";
}
include($id.".php");
?>
en dan home.php, contact.php enzo zijn al m'n pagina's met html opmaak (maar zonder html, head en body tags. dus eigenlijk enkel wa er tussen uw body tags komt)..
Navigatie is dan bijvoorbeeld
HTML:
<a href="index.php?id=home">home</a>
Dees werkt imo perfect... (bijkomstige php in de include zorgt ervoor da er geen loops kunne gecreerd worden door bv te proberen surfen naar index.php?id=index en mee nen automatischen 404)... De array is misschien wat omslachtig als ge veel pagina's krijgt, maar het werkt perfect voor mij en is zelfs door een totale php analfabeet als mij te begrijpen (ik heb dees code nie geschreven, maar omfg van hier opt forum, die voor mij mijn php schrijft)...

Sorry als ge dees al wist en ik hiermee uw intellegentie beledig...

$kullrider

Legacy Member
@Sveltest: lol, nee, daarmee beledig je me niet :p
Ik ben echt een noob in php, twas toevallig dat ik die includes al ken.
Sorry als mijn reply verkeerd overkwam. :D
En bedankt voor al de hulp tot nu toe. Anders stond ik nog altijd nergens :)

Kga dees code dan eens proberen. (Na een paar keer lezen snap ik hem ongeveer ;) )

En de site is voor een mmorpg, waarin je dus lvlt,
en het is de bedoeling dat ze zelf hun lvls op de site kunen wijzigen op een gemakkelijke manier.
Vandaar dus de database.
Maar ik snap nog altijd niet waarom hij die database niet wil weergeven.
Kan het zijn dat de server waarop hij staat geen XML ondersteund??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan