Archief - CSS: leren ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chalk

Legacy Member
waar hebben jullie CSS geleerd ? want ik heb al een paar internet cursussen gevolgd maar vind het nog steeds moeilijk..
en zeker om dan ineens zelf een layout temaken :o
dus geef een paar site's ?
boeken ?
programma's.. ( geen dreamweaver liefs ^^ )

RpR

Legacy Member
Ik via w3schools en gewoon te proberen. Om alles in css om te zetten kruipt er toch een tijdje in.

Brock

Legacy Member
bekijk eens wat websites met een toffe layout en kijk hoe ze met hun css gewerkt hebben: heel leerzaam ! ( mits noties van welliswaar )

orez

Legacy Member
met programma's leer je geen CSS... CSS is een opmaaktaal die je dient te beheersen, en 1 van de betere programma's om CSS in te gaan schrijven is toch wel dreamweaver.

Chalk

Legacy Member
Brock zei:
bekijk eens wat websites met een toffe layout en kijk hoe ze met hun css gewerkt hebben: heel leerzaam ! ( mits noties van welliswaar )

maar je kan toch nooit de CSS bestanden bekijken ?
als 'BRON WEERGEVEN' daaarin gelinkt staat naar het .css bestand hoe kan je dan ooit het .css bestand openen ?

tikketim

Legacy Member
kijk daarvoor alleen al naar 1 van de eerste lessen op w3schools.com ...

Radiance

Legacy Member
Chalk zei:
maar je kan toch nooit de CSS bestanden bekijken ?
als 'BRON WEERGEVEN' daaarin gelinkt staat naar het .css bestand hoe kan je dan ooit het .css bestand openen ?
En waarom niet ? Uw browers moet dat CSS bestand ook kunnen lezen om het te kunnen interpreteren hoor. De bestandsnaam van de URL doen & vervangen door het het pad naar de CSS file en je ziet hem.

dJeez

Legacy Member
Chalk zei:
als 'BRON WEERGEVEN' daaarin gelinkt staat naar het .css bestand hoe kan je dan ooit het .css bestand openen ?

Geef als URL 't volgende in : view-source:http://www.domein.com/pad/naar/stijl.css (met dien verstande dat je uiteraard wel moet verwijzen naar een bestaand domein en een bestaande CSS file).

Quilombo

Legacy Member
die view-source hoeft daar (hier) zelfs nie bij
als ge de href ziet staan vd css file en ge weet hoe er wordt gelinkt in html is het toch eenvoudig om de volledige url van de css file in te geven

vb.: staat er bv "stijl/style.css" dan doet ge alles achter de laatste slash (tenzij er niks meer achter die laatste komt, dan pakt ge de voorlaatste) in uw url weg en typt ge "stijl/style.css" (zonder " " :ironic: ) in de plaats

mah kijk gewoon op w3schools hoe ge kunt linken in html, dan zuldet wel wa beter snappen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan