Matt.
Legacy Member
Aangezien ik eindelijk het geld beschikbaar heb (en de oudjes akkoord gaan (ja, zo werkt dat hier thuis
)), kan ik me eindelijk een DSLR aanschaffen! 
Met de GBP zo laag, zal 'k hem waarschijnlijk een dezer dagen in de UK bestellen. Doordat ie zo laag staat kan 'k dus ook een D90 of 40D kopen (beiden omgerekend zo'n €600)!
(Blijkbaar heeft de 40D ook nog een £60 cashback.)
Nu gaat mijn voorkeur lichtjes uit naar de D90. Ook al heb ik deze camera nog niet irl gezien.
Pro:
- Recentste van de beide.
- Beter scherm (naar 't schijnt).
- Iets betere high ISO performance?
- Filmmodus (I know dat 't niet erg veel voorstelt, maar je kan er wel leuke dingen mee doen!)
- 11punts AF
Contra:
- Kwaliteit van body. Heb de camera in kwestie nog niet in mn handen gehad (de D80 wel). 40D ook in handen gehad. De 40D voelt iets beter (robuuster) aan dan de D80. D90 lijkt goed op D80 naar 't schijnt.
- 40D heeft een snellere fps.
Daarbijhorend zou 'k mij een 50mm 1.8 aanschaffen. De Nikon schijnt ook iets kwalitatiever te zijn dan de Canon...
Enig commentaar? Andere voorstellen mogen natuurlijk ook!
)), kan ik me eindelijk een DSLR aanschaffen! 
Met de GBP zo laag, zal 'k hem waarschijnlijk een dezer dagen in de UK bestellen. Doordat ie zo laag staat kan 'k dus ook een D90 of 40D kopen (beiden omgerekend zo'n €600)!
(Blijkbaar heeft de 40D ook nog een £60 cashback.)
Nu gaat mijn voorkeur lichtjes uit naar de D90. Ook al heb ik deze camera nog niet irl gezien.
Pro:
- Recentste van de beide.
- Beter scherm (naar 't schijnt).
- Iets betere high ISO performance?
- Filmmodus (I know dat 't niet erg veel voorstelt, maar je kan er wel leuke dingen mee doen!)
- 11punts AF
Contra:
- Kwaliteit van body. Heb de camera in kwestie nog niet in mn handen gehad (de D80 wel). 40D ook in handen gehad. De 40D voelt iets beter (robuuster) aan dan de D80. D90 lijkt goed op D80 naar 't schijnt.
- 40D heeft een snellere fps.
Daarbijhorend zou 'k mij een 50mm 1.8 aanschaffen. De Nikon schijnt ook iets kwalitatiever te zijn dan de Canon...
Enig commentaar? Andere voorstellen mogen natuurlijk ook!
