Archief - DISCUSSIE : Gebruik jij een template engine?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gebruik jij een template engine?


  • Totaal aantal stemmers
    50
  • Opiniepeiling gesloten.

horse_99

Legacy Member
Een interessante poll vond ik :). Ik gebruik sinds een kleine maand TemplatePower.

Ik kan me niet inbeelden dat ik ooit nog een website zou maken zonder een template engine. Zéér handige dingen.

killgore

Legacy Member
smarty (genoeg aanpasbaar e.d.) en eigen stuff.

Ik zit nog steeds te wachten tot er een std template lib in php wordt ingebouwd.

DieselPower

Legacy Member
dieje van phpBB, kweet ni hoe em noemt en kheb nx gestemd

Bram

Legacy Member
ik wil een optie "wtf is een template engine" dan zou ik zeker daarop stemmen, want serieus: wa is da?

Radiance

Legacy Member
Ja, meestal wel.
Vaak een eigen systeem. Maar ook smarty al gebruikt.

Zero Grav

Legacy Member
Ooit eens smarty willen gaan gebruiken maar ik vond het wat te ingewikkeld om erin te duiken en ben de laatste tijd met niets anders bezig dan designs+slice te verkopen waardoor ik me niet meer met php ed bezighou.. Maar als ik weer tijd heb begin ik eraan.

dJeez

Legacy Member
Smarty all the way...

@killgore: Smarty is toch zowat de de facto PHP template engine (waarom staat die anders op php.net denk je :p).

Zero Grav

Legacy Member
Een template engine dient er simpelweg voor om je php en html code gescheiden te houden. Later wordt dan de .tpl (template) waar de html in staat geparsed en de content er dynamisch ingeplaatst. Via referentietags ala {name} ofzo weet de parser waar de content moet komen.

Allé, is het enige wat ik ervan kan feitelijk. Voorbeeld hiervan is http://smarty.php.net/

killgore

Legacy Member
dJeez zei:
Smarty all the way...

@killgore: Smarty is toch zowat de de facto PHP template engine (waarom staat die anders op php.net denk je :p).
in de gecompilede code bedoel ik dus eh ;).

en staat die php.net? kdacht enkel op het pear gedeelte :p, daar download ek em toch altijd.

Squall-sX-

Legacy Member
killgore zei:
in de gecompilede code bedoel ik dus eh ;).

en staat die php.net? kdacht enkel op het pear gedeelte :p, daar download ek em toch altijd.
Hij staat op smarty.php.net.

killgore

Legacy Member
Squall-sX- zei:
Hij staat op smarty.php.net.
mja

der sta zoveel op subdomains van php.net, bv alles wat op pear al staat :s.

ik versta onder php.net dat em downloadbaar is van www.php.net zelf of in de manual staat of zo.

Bram

Legacy Member
ahja... zo template... kgeloof da omfg da gebruikt heeft voor mijn site, maar kdenk da da zelf geschreven is.

omfg

Legacy Member
SveltestSword zei:
ahja... zo template... kgeloof da omfg da gebruikt heeft voor mijn site, maar kdenk da da zelf geschreven is.
idd ;) met wat hulp van een tutorial :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan