Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.


Aangezien je daar een taal met een framework vergelijkt, kan ik al raden met welke aandacht en diepgang je vergeleken hebt.RpR zei:ruby ook eens bekeken en vind die codeigniter veel beter.
Spijtig dat ik daar mijn phplib template systeem niet kan in gebruiken :/
Snap niet echt wat je daar probeert te zeggen.RpR zei:phplib is een template systeem niet een taal.
De taal blijft php. En moet toegeven heel veel tijd heb ik niet om alles te bekijken.
Maar mijn indruk was dat igniter dichter bij php blijft als ruby.
Dat kan overigens ook met Symfony, die ik nu zelf net de het dichtste bij RoR vind aanleunen.
Mensen zien de screencast op rubyonrails.org en krijgen de indruk dat Rails gelijk staat aan scaffolding en denken dat ze daartot beperkt zijn, ik zie het meer als een helpend handje bij basic CRUD in bvb een admin panel.Radiance zei:Ik vind het een beetje vreemd dat je nu net zegt dat je de scaffolding niet gebruikt. Dat leek mij nu net een van de voordelen![]()
Bekijk capistrano eens.taLa. zei:Bovendien is RoR ambetanter om mee te werken omdat ge hoe dan ook een shell nodig hebt, en die is vaak niet beschikbaar op webhosts.
Dan wil ik wel eens de maintainability van een webapp van meerdere KLOC zientaLa. zei:maar zelfs in PHP vind ik het nog altijd gemakkelijker om procedureel te werken ipv. via classes en frameworks te werken.

KevinMa zei:Dan wil ik wel eens de maintainability van een webapp van meerdere KLOC zien
't Is zo een beetje zoals naar de WC gaan en dan het hele kamertje onderschijten; leuk voor degene die na u komt.
taLa. zei:Valt best mee als ge een beetje ordelijk werkt en de logica gescheiden houdt van de presentatie (Smarty = held). Vanaf dan verschilt het qua complexiteitsgraad eigenlijk niet eens zo veel denk ik. Heel het gedoe rond frameworks en de enorme maintenance-vriendelijkheid die ermee gepaard zou moeten gaan is nogal overrated imo.
Hebt ge voor die capistrano trouwens ni nog altijd shell access nodig? :/
KevinMa zei:Voor een huis-, tuin- en keuken siteje gaat die redenering misschien op. Ik vermoed dat je nog niet met een echt groot project hebt gewerkt en/of dat je OOP niet/onvolledig begrijpt. Mind you, als je ambities hebt in deze sector ga je met je uitspraken niet de beste vrienden maken![]()
taLa. zei:De typische holier-than-thou attitude van frameworkaanhangers...
Wees gerust, ik heb genoeg ervaring met grote sites, ik begrijp de OO-principes volledig en ben allesbehalve onpopulair in mijn sector. Ik vind de meeste frameworks gewoon te onhandig om mee te werken in een duidelijk niet-OO taal als PHP. Bovendien zijn classes enorm brak geïmplementeerd in PHP, en als je dan toch de OO-filosofie wilt volgen kom ik hoe dan ook tot de conclusie dat de applicatie onnodig veel ingewikkelder en trager is geworden.
Dan vind ik het persoonlijk handiger om de traditionele manier van werken te volgen, weliswaar aangevuld met een omliggende set van OO klassen en tools die hele stukken abstraheren en de algemene structuur verhelderen. Ik verlies veel meer tijd met onnodig gepruts en gehack aan de schots en scheve werking van classes in PHP om toch maar met een OO framework te willen werken dan ik verlies aan onderhoudstijd op de traditionele manier, geloof me vrij.
Je hebt het hier dan wellicht wel over PHP4... Anders mag je het brakke aspect wel eens verder toelichten (want in PHP5 is er toch wel serieus aan gesleuteld geweest). Een OO applicatie is niet noodzakelijk ingewikkelder, althans toch niet als je correct de OO aspecten beheerst en er dus ook correct mee omgaat. Verder zeg je niets over het aspect herbruikbaarheid, laat dat nu net de sterkte van OO en van frameworks zijn.taLa. zei:Bovendien zijn classes enorm brak geïmplementeerd in PHP, en als je dan toch de OO-filosofie wilt volgen kom ik hoe dan ook tot de conclusie dat de applicatie onnodig veel ingewikkelder en trager is geworden.
dJeez zei:Je hebt het hier dan wellicht wel over PHP4... Anders mag je het brakke aspect wel eens verder toelichten (want in PHP5 is er toch wel serieus aan gesleuteld geweest). Een OO applicatie is niet noodzakelijk ingewikkelder, althans toch niet als je correct de OO aspecten beheerst en er dus ook correct mee omgaat. Verder zeg je niets over het aspect herbruikbaarheid, laat dat nu net de sterkte van OO en van frameworks zijn.
Naar standaardisatie van code toe is een framework overigens ook handiger, aangezien het steeds een zekere basis oplegt (wat zowel als voor- als als nadeel kan gezien worden uiteraard). Ik wil (bij wijze van spreken) geen ettelijke uren spenderen aan het ontcijferen van de structuur van de code van een voorganger als dat net zogoed in een oogopslag kan.