Archief - DISCUSSIE: Want niet weet wat niet ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
dJeez zei:
Je hebt duidelijk nog niet echt in teamverband aan een groot project gewerkt. Dat gebeurt nl. dagdagelijks. En dan mag je ook dikwijls in SVN (versie controle) manueel liggen mergen omdat het niet automatisch kan (da's ook zowat dagelijkse kost). Om maar even te zwijgen van versie controle systemen die per default file locking toepassen, dat pas je reinste onzin (alsof verdere ontwikkeling kan wachten tot die ene developer zijn code heeft ingechecked).

Zelfs al maak je nog afspraken, het werk moet doorgaan en je kan niet blijven wachten tot de ander zijn wijzigingen heeft doorgevoerd voor jij de jouwe doet. Dat die werkwijze geïntegreerd wordt in de IDE is dus superhandig, zeker als de andere developer(s) op een andere locatie zitten (in 't buitenland bijvoorbeeld).
die eerste uitspraak was idd slecht uitgedrukt.

Mijn oorspronkelijke punt draaide rond dat tesamen echt aan dezelfde klasse (file dus) coden waar ze dus de helft van dat "filmpje" hebben over gesproken. Als je iets moet tonen en je zit niet op een paar bureaus van elkaar zie ik het nut hier zeker van in.
Op andere momenten zou ik persoonlijk zot worden, als ik een klasse code wil ik graag van hier naar daar kunnen springen om bepaalde zaken aan te passen of toe te voegen aan methoden of zo zonder dat die locked zijn of zonder dat iemand constant wijzigingen maakt.
Dat je met dit systeem bv. zo werkt dat jij een main klasse progt en 3 andere afgeleide klassen, tegelijk, prachtig, maar in zelfde file is big nono imho. Zelfs met locking loopte elkaar gewoon in de weg.

Over het algemeen vind ek die ingebouwde project-sharing wel vrij goed, maakt alles makkelijker, vond het gewoon belachelijk dat ze zo doordramden in die voorstelling over het tegelijkertijd ontwikkelen in 1 file. Echt tegelijk ontwikkelen in 1 file is elkaar voor de weg lopen.

Ik heb btw al enkele keren aan grotere (amateurs weliswaar) projecten meegewerkt & weet goed genoeg dat deze systemen zeer zwaar helpen en wat voor een pain in the ass sommige andere source-sharing systemen zijn ;).

edit: ik vond qua shared development die chatbox vooral vrij handig. Daar kan je vrij goed samen coördineren.

DieselPower™ zei:
hardcoders ftw!
hier zie je pas duidelijk iemand die nog nooit aan grotere projecten heeft gewerkt ;). (nuja, toch dit type persoon, mssch da dp zelf het hier ironisch zei)

Bubbling Zombie

Legacy Member
WHiSPy zei:
Dus gooi al die propaganda op straat en kijk zelf eens wat de realiteit is.

N/O, maar zeker dat JIJ die discussie wilt aangaan? Aan je sig te zien ben je immers ook niet echt neutraal te noemen.

- gebruiksvriendelijke databinding
- integratie zonder n-aantal plugins te moeten installeren
- werkt voor veel talen (standaard), niet alleen voor java. En voor alle talen even goed.
- plugins voor hetgene dat je mankeert (en niet die je dus moet installeren voor je er mee werkt)
- webtools voor asp.net > wtp.

enige negatieve is de prijs, maar daar moet ik mij als werknemer toch niks van aantrekken.

en natuurlijk is sourcesafe dikken brol. en't is vooral genen ide.

WHiSPy

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
N/O, maar zeker dat JIJ die discussie wilt aangaan? Aan je sig te zien ben je immers ook niet echt neutraal te noemen.

- gebruiksvriendelijke databinding
- integratie zonder n-aantal plugins te moeten installeren
- werkt voor veel talen (standaard), niet alleen voor java. En voor alle talen even goed.
- plugins voor hetgene dat je mankeert (en niet die je dus moet installeren voor je er mee werkt)
- webtools voor asp.net > wtp.

enige negatieve is de prijs, maar daar moet ik mij als werknemer toch niks van aantrekken.

en natuurlijk is sourcesafe dikken brol. en't is vooral genen ide.

- Databinding? Say what?
- Het feit dat ge zelf kunt kiezen welke plugins ge kunt installeren is imo net 'n voordeel. Hoe groot is de standaard visual studio 2005 install?
- Hoe vaak maak jij 't mee dat je in 'n development-omgeving in meerdere talen gewerkt moet worden?
- Ge spreekt uwzelf tegen.
- De webtools voor asp.net zijn die componenten die ge op uw grid kunt slepen? Want dan gaat de vergelijking met wtp niet op. Dan moet ge gaan vergelijken met JSF. Ik ben absoluut geen fan van het feit dat premade componenten plots html tegen de sterren op gaan zitten uitspuwen. Er scheelt gewoon teveel aan dat concept. (don't get me started on this one)

State your point. Ik heb nergens beweerd dat sourcesafe 'n ide is, hé.

Bubbling Zombie

Legacy Member
WHiSPy zei:
- Databinding? Say what?
't was datasource, my cheeks turn red :$. (en als da wel in eclipse zit, please enlighten me waarda -_- )
- Het feit dat ge zelf kunt kiezen welke plugins ge kunt installeren is imo net 'n voordeel. Hoe groot is de standaard visual studio 2005 install?
Met alleen de talen/features die jij gaat gebruiken? Niet groot. En als je alle functionaliteiten die je in eclipse nodig hebt er nog bij moet insteken (met plugins), zal je ook in die buurt komen hoor.
- Hoe vaak maak jij 't mee dat je in 'n development-omgeving in meerdere talen gewerkt moet worden?
Twee talen - meer dan eclipse standaard ondersteunt.
- Ge spreekt uwzelf tegen.
ik zeg dat de meeste functionaliteit er standaard inzit, in tegenstelling tot bij eclipse.
- De webtools voor asp.net zijn die componenten die ge op uw grid kunt slepen? Want dan gaat de vergelijking met wtp niet op. Dan moet ge gaan vergelijken met JSF. Ik ben absoluut geen fan van het feit dat premade componenten plots html tegen de sterren op gaan zitten uitspuwen. Er scheelt gewoon teveel aan dat concept. (don't get me started on this one)

Gij hebt misschien tijd om uren te verschijten aan al dien dingen manueel te schrijven, ik niet.

State your point. Ik heb nergens beweerd dat sourcesafe 'n ide is, hé.

ik state m'n point met het feit dat we dat er toch maar mooi hebben bijgesleurd (waar ik mede schuldig aan ben -_- ).

killgore

Legacy Member
en dit allemaal omwille van een leraar die php aanleerde via dreamweaver :p...

WHiSPy

Legacy Member
- De datasource moet uberhaupt niet in uw code gedefinieerd staan. Het is de taak van de application server om de connecties te poolen.
- Zeker van dat je op dezelfde grootte uit gaat komen? Eclipse is standaard iets van 'n 120mb. Met plugins zal dat groeien tot 150 à 160mb? De prerequisits van visual studio alleen al zijn al bijna zoveel.
- Eclipse heeft de mogelijkheid om meerdere talen te ondersteunen. Enige voordeel is dat ik maar 1 taal nodig heb. :)
- Verklaar de meeste functionaliteit? :)
- Tijd te verschijten? Een goeie analyst plant die mandagen in. Daar is 'n projectmanager nu eenmaal voor. :)

Bon ik ga 't vandaag hierbij laten. Morgen weer 'n lange werkdag voor de boeg.

Bubbling Zombie

Legacy Member
WHiSPy zei:
- De datasource moet uberhaupt niet in uw code gedefinieerd staan. Het is de taak van de application server om de connecties te poolen.
neenee, datasource als extra controle om data te beheren voor uw pagina. Zal morgen wel pagina'tje zoeken, maar zoals uw laatste zin al zegt, lange werkdag etc
- Zeker van dat je op dezelfde grootte uit gaat komen? Eclipse is standaard iets van 'n 120mb. Met plugins zal dat groeien tot 150 à 160mb? De prerequisits van visual studio alleen al zijn al bijna zoveel.

ok, true. Daar wint eclipse dan :) (juist nog nagekeken :') )
- Eclipse heeft de mogelijkheid om meerdere talen te ondersteunen. Enige voordeel is dat ik maar 1 taal nodig heb. :)
nja, ik ben nog geen enkel project tegengekomen waar dat het geval was. Achja, dat zien we dan wel weer
- Verklaar de meeste functionaliteit? :)
ewel, die je gaat gebruiken he :p
- Tijd te verschijten? Een goeie analyst plant die mandagen in. Daar is 'n projectmanager nu eenmaal voor. :)
nja, dan toch liever een controltje verslepen op de pagina en dan eventueel nog bijwerken. Spaart mij heel wat werk uit. Komt maybe niet zo professioneel over, maar da's dan misschien nog wat extra tijd voor beter uitgewerkte andere functionaliteiten.
Bon ik ga 't vandaag hierbij laten. Morgen weer 'n lange werkdag voor de boeg.

i second that

Erlend

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
don't get me started on that one!!!1 :p

Ge ziet wat het zelf onrechtsreeks teweeg brengt hé :p.
De discussie die nu loopt gaat mijn petje te boven, ik
heb te weinig ervaring met de hier opgesomde tools
om echt mee te kunnen volgen/praten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan