Archief - DISCUSSIE: Webdesign beginner

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ploxor

Legacy Member
Joew,

Eerste keer dak een site design, is nog verre van af, maar wat vinden jullie er al van?

bddea1937ab56ae17a046688eacb36ce.png


Is voor css clannetje ..

Greetz

Spectre

Legacy Member
stond dit hier daarnet ook al niet?
kan je moeilijk een design noemen trouwens ^^
staat nog niks in.

Flipkikker

Legacy Member
Ik zou je nu toch aanraden om te kijken waar je een nieuwe thread post!

Eerst op graphics, waar je al enkele comments krijgt btw, waaronder een waarschuwing over het foutief plaatsen, en nu zet je hem weer verkeerd.

"Site-check" ;)

Voor opbouwende kritiek, zie men post in je foutief geplaatste thread op graphics art design - forum :)
edit: nvm over dat laatste, je thread is daar blijkbaar verwijderd...
nieuwe kritiek volgt als je het correct kunt plaatsen

mobman

Legacy Member
Mja, er is nog veel werk aan, de basic stuff zoals iedere beginner begint zekr :)

is 't ook niet beter te zeggen "shooting headshots since...." :p

cool_boy_ke

Legacy Member
Ik vind het er zeer amateuristisch uitzien. Lees wat tutorials.

Ti_mD

Legacy Member
Valt weinig over te zeggen, eerst menu integreren, of helemaal opnieuw beginnen als het nergens op uitdraait?

orez

Legacy Member
dahs nix waard hé ...

No offence...
Maar
1. Dit is geen website, dit is gewoon een (lelijke) photoshop pagina.
2. Van layout valt er niet te spreken.... geen typografie, geen menu, geen, informatiearchitectuur, ....

+ Leer eerst HTML, CSS, en dan HOE te designen voor het web... Want daar heb je nog geen kaas van gegeten.

Beginnend allemaal goed en wel, maar begin bij het begin.

killgore

Legacy Member
HTML, CSS?

In strikte zin heeft dat niets met een design te maken he.

Enkel wat placeholders zouden hier handig zijn om u een beeld te kunnen scheppen over het resultaat. Zeer veel hangt immers ook nog af van bijhorend bg-color, lettertype, headings, menus, banners, ...

Mijn bescheiden mening: uw design is nogal simpeltjes, gewoon een screenshot opgesplitst in 2 stukken en daar dan nog een tekstje opgeplakt waarvan de kleur echt niet mooi past imho. Transparancy lijkt mssch cool, maar het is essentieel voor een goede website dat zeker iets als een logo perfect leesbaar is, dus met zoveel mogelijk contrast. Als je dat kan realiseren met transparancy -> mooi zo, anders ga je jezelf maar belachelijk maken door 'coole' technieken slecht te gebruiken.

Design is niet enkel mooie ontwerpen kunnen maken, het is ook weten wat bij elkaar past, welke kleuren je mag gebruiken, welke kleuren voor welke situaties goed zijn, waar je contrast moet hebben, waar een gradient past ipv storend is, enz. . Dat is veel moeilijker als je denkt, walgelijk slechte voorbeelden zijn bv. 9lives.be en deredactie.be Waar ze overvloedig signaalkleuren gebruiken (rood hier, rood en groen op deredactie). Het is aangetoond dat deze kleuren de aandacht afleiden (zogenaamde signaalkleuren). Zoiets gebruik je dus best met zorg in je layout, wat hier en op deredactie NIET het geval is.

Xavez

Legacy Member
En nog een tip: probeer borders op lettertypes te vermijden. Zeker photoshopborders. En nog meer borders die rond het lettertype gaan staan. Ontwerpers van lettertypes steken heel veel tijd in het zoeken van de ideale verhoudingen m.b.t. gewicht, schriftbeeld etcetera. Een border aan een font-entity toevoegen is ongeveer even erg als een huis bouwen en daarna de onderste laag bakstenen weghalen. Het huis stort in :/. En het design dus ook :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan