Archief - FLASH: flash & (her)laden pagina's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

`SeriOUs

Legacy Member
Is het mogelijk om flash te laten 'doorspelen' als je een nieuwe pagina laad?

Bv. een flashreclame op je html-site: als je naar een volgende pagina wilt, moet de flashmovie verder moeten blijven spelen, en niet herbeginnen.
Frames zijn geen oplossing.

Thnx, Moi

blaZe

Legacy Member
via localconnection bv.

je maakt een invisible swf op een sectie die niet refreshed word en die heeft een 'locale connectie' met je animatie.

animatie maakt connectie met invisble die geeft terug dat de animatie moet starten met frame 1.
animatie start en geeft aan invisible telkens zijn currentframe door.

pagina met animatie word refreshed bv.

animatie maakt connectie met invisble die geeft terug dat de animatie daarstraks zijn currenframe bv 307 was.
animatie start op 307 en geeft weer een update door ...

ik probeer straks (morgen?) je zoiets concreet online te zetten.
nu te druk bezig :)

`SeriOUs

Legacy Member
Aha, ik snap het concept ja. Enkel die sectie die niet gerefresht wordt, ik hoop niet dat dat weer naar frames verwijst? :$

Iets concreet zien zou idd fantastisch zijn. Mijn grootste dank. :bow:

blaZe

Legacy Member
http://gert.uni.be/temp/remember_me.htm

dit voorbeeld is inderdaad met frames, html is niet mijn afdeling maar het enige dat telt is dat je 1 swf file plaatst die niet refreshed word.

met flash cookie gaat ook, maar dan zal je animatie als die persoon de website later herbezoekt de animatie niet van het begin zien maar ook vanaf frame x (tenzij je met timestamp vergelijk gaat spelen etc..)

+ maar als die persoon zijn flashcookies heeft afstaan werkt die versie ook niet, maar denk niet dat er zovele zijn :)

sorry, was een beetje te snel met replyen eerst ivm met je frames request.
dit voorbeeld heb je alvast en zal zometeen een flashcookie versie maken.
(dat is trouwens eenvoudiger)

voorbeeld staat online, refresh onder de grijze balk maar voor het resultaat te zien.
sourcefiles van de 2 zal ik er later bijzetten.

ps: via javascript/flash zou je uiteraard ook kunnen werken ... ik ken enkel amper javascript.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan