Archief - FLASH: fotos laden server

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

borracho

Legacy Member
Ik heb dus een slideshow gemaakt die fotos laadt op basis van een XML file, op harde schijf is er geen probleem maar op localhost toont hij enkel de eerste foto maar per klik verandert hij wel de commentaar bij elke tekening . Enige verschil met versie op harde schijf is de verandering van van het pad.

Zou dit dan kunnen liggen aan mijn code onder next knop? maar zie niet in wat er zou mis zijn aangezien alles werkt op harde schijf en die commentaar wel wijzigt.
En als het dan aan het pad zou liggen hoe komt het dan dat die eerste foto wel getoond wordt?

Iemand een idee.
(flashfile wordt wel geïmporteerd in .aspx pagina)



Een ander ding dat ik me afvroeg is of het mogelijk is om MC in een soort popup te steken. hierbij heb ik namelijk een thumbnail of 6 onder elkaar in een swf van +-100px breed maar als er op geklikt wordt verschijnt er een grotere foto in een MC die breder is maar door de beperkte breedte zie je hier dus maar een deel van.

bedankt

Annun

Legacy Member
Post eens de code van uw next knop, dan kunnen we al meer zeggen.

borracho

Legacy Member
Code:
volgende.onRelease = function() {
	if(welkefoto < urls.length-1) {
		welkefoto++;
		foto.loadMovie(urls[welkefoto]);
		fototekst.text = captions[welkefoto];
	}
}
waarbij welkefoto gewoon een variabele is die aanduid welke foto er bekeken wordt en urls en captions twee arrays zijn die gegevens uit XML file halen

Annun

Legacy Member
Laat die urls array eens zien want daar zal het probleem waarschijnlijk wel zitten.

borracho

Legacy Member
Code:
var x:XML = new XML();

x.ignoreWhite = true;

var urls:Array = new Array();
var captions:Array = new Array();

var welkefoto:Number;

x.onLoad = function(success) {
	var fotos:Array = this.firstChild.childNodes;
	for(i=0;i<fotos.length;i++) {
		urls.push(fotos[i].attributes.url);
		captions.push(fotos[i].attributes.caption);
	}
	foto.loadMovie(urls[0]);
	fototekst.text = captions[0];
	welkefoto = 0;
}

x.load("slide.xml");

dit is de code die ik gebruik om fotos te laden
en de xml is in de aard van
Code:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<slideshow>
  	<photo url="http://localhost/test/Images/Knop1/1.jpg" caption="foto 1" />
	<photo url="http://localhost/test/Images/Knop1/1.jpg" caption="foto 2" />
</slideshow>

Annun

Legacy Member
In uw XML file: Zijn da absolute links of relatieve links. Laat ook eens de echte xml file met urls zien die ge op het internet gebruikt.

borracho

Legacy Member
heb ondertussen alles is geupload en nu werkt het wel, heb nu wel gebruik gemaakt van relatieve links en die loadmovie gewijzigd naar _root.fotos.loadMovie.

Annun is het dan eigenlijk mogelijk om een foto als een popup buiten de .swf te tonen. over andere gewone tekst. Zoals hier met die rechtse thumbnails.

bedankt

Annun

Legacy Member
Hier heb ik zelf ook al achter gezocht en volgens mij is het in puur flash niet mogelijk. Eventueel in samenwerking met javascript wel, maar daar weet ik niet zo veel van. Dus bij deze: als iemand anders weet hoe, ge zou mij der ook mee verder helpen.

Annun

Legacy Member
Die manier kon ik al (das de javascript manier), maar ik zou gewoon zoiets willen hebben dat uw flash gewoon "openklapt" over de rest. Dat de grootte van de movie dus dynamisch zou kunnen veranderen. Ik denk echter dat dit redelijk onmogelijk is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan