Archief - FLASH: Site EXTREEM traag op Mac

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

=(X)=RaVen=

Legacy Member
Hey iedereen,

ik ben bezig aan een websiteje in flash, alles verloopt vrij vlot, geen problemen, totdat iemand mij erop wees dat de site VRESELIJK AFSCHUWELIJK traag is op een macintosh o_0 (precies alsof de swf op 6fps speelt ofzo) terwijl het hier om verschillende MAC's gaan. (powerbook 1.5ghz, G5, ...)
Heeft iemand hier een idee omtrent, hoe dit op te lossen is ofzo :s
(want mijn klant gaat da wrsch niet snappen dat dat "mijn schuld" niet is. :s

hier is de link: (de site is nog niet af hoor)
http://www.katerineonline.be/preview/

alvast hartelijk dank.

Bigbuddha

Legacy Member
hmmmm.... is puur de mac flashplayer die "slecht geprogrammeerd" is.
Hier en daar vind je wel post in verband met dit probleem. Niet veel wat je daaraan kan doen. Wat je wel kan doen is je voorbereiden op je "verdediging" bij de klant. Zorg dat je een paar post in verband met dit probleem vindt waar er op wordt gewezen dat dit niet aan de site ligt. Zorg voor een statistiek(een paar) waar de percentages win/mac gebruik onder de surfende bevolking wordt meegegeven, en overtuig je klant dat jan met de pet naar de site gaat, niet pablo met de barret om't zo te zeggen. ;)

dJeez

Legacy Member
Dat lijkt mij toch wel een goedkoop excuus. Het ligt er zeker en vast ook aan hoe de Flash movie gestructureerd is, anders zou ELKE Flash movie extreem traag moeten zijn op Mac (en dat is dus niet zo).

Ikzelf ben geen Flash expert (daar hebben we designers voor :p), maar de Flash sites die we tot op heden hebben gemaakt werken met (nagenoeg) dezelfde snelheid op PC en Mac.

Check vb. http://www.mayway.be maar eens (en niet te veel letten op de foutjes bij de nieuwsberichten, maar test wel de back button support eens uit :p).

Quilombo

Legacy Member
offtopic: yoe raven, ziet er al goe uit voor de restz ze :)
kratz`

Erlend

Legacy Member
Op school werken we ook met Macs en regelmatig merk ik dat sommige
flash-sites helemaal de mist ingaan. Ik spreek hier niet over home-made
projecten maar echt knappe sites (waarvan ik denk dat ze dan professioneel
zijn opgebouwd) die schokkerig en irritant vasthangen. Slechts enkele
toestellen hebben dit voor, dat is het net rare er aan!

Enkel in Firefox duikt dit probleem telkens op, safari lijkt dit probleem
niet te hebben.

Ik spreek nu niet voor heel de mac-community, enkel uit eigen ervaring
van de macs bij mij op school.

=(X)=RaVen=

Legacy Member
tis da, ik heb zelf geen mac dus ik heb het maar "van horen zeggen", maar khad net de klant aan de telefoon en die is blijkbaar supercontent dus die zal geen mac hebben denk :P
Soit, uit men netstatistieken merk ik ook dat slechts <1% van men visitors me mac komt dus zo'n ramp is het niet denk ik :)

'k heb nogwa rondgesurft en't zou zijn omda mac zijn frames anders rendert en dat in combinatie met mss mijn gradients en alpha's ZOU mss de reden kunnen zijn... anyway, zelfs macromedia weet ervan, dus "it's out of my hands" :)

toch bedankt voor de reacties :)

Breen

Legacy Member
dJeez zei:
maar test wel de back button support eens uit :p).

Hallo dJeez, Mag ik vragen waarom je eigenlijk een 2de pagina gebruikt hebt in je frameset. Je kan toch eigenlijk perfect een var aan de querystring van je mayway2.html toevoegen en die dan gebruiken? Niettegenstaande dat het werkt natuurlijk.

Mag ik dan ook ineens vragen waar je werkt? altijd leuk om te weten

Bigbuddha

Legacy Member
zou ik ook meer moeten implementeren die backbutton support.;) mooi wek

-gL-

Legacy Member
redelijk zware site lijkt me.
Cpu verbruik is idle 50% en als ik wat surf door de site loopt dit op tot meer dan 90 %

specs. amd 64 3200, 1gb ram

groetjes

dJeez

Legacy Member
Breen zei:
Mag ik vragen waarom je eigenlijk een 2de pagina gebruikt hebt in je frameset. Je kan toch eigenlijk perfect een var aan de querystring van je mayway2.html toevoegen en die dan gebruiken?
Hmmm, niet uitgetest maar ik zou zo vermoeden dat je dan de hele pagina gaat verversen (en Flash movie opnieuw inladen) en dat is dus niet de bedoeling. Deze manier was de enige die cross-browser werkte (je kan nl. ook werken via anchors in Flash maar dat werkt enkel in IE op PC). En check PM.

Ampieee

Legacy Member
zit hierzelf op een PowerMac G5 en geen problemen om deze site te bekijken

heb flashplayer 8 + safari / Opera / Firefox gedaan allemaal hetzelfde ...

dJeez

Legacy Member
Wolfje zei:
die backbutton support werkt niet in opera
Tjah, Opera is dan ook een browser waar we geen ondersteuning voor bieden (tenzij de klant er voor zou betalen). Het werkt trouwens wel, alleen moet je bij Opera blijkbaar meerdere keren op de back toets duwen (I blame Opera, want in alle andere geteste browsers werkt 't wel :p).

=(X)=RaVen=

Legacy Member
mja, de site lijkt op "sommige mac's" slecht en op andere goed te draaien, ongeacht de systeemspecs. soit, de klant is content, ik vind niet direct een concrete oplossing dus dan zal het voorlopig zo maar moeten blijven :)

CtrlAshDel

Legacy Member
dJeez zei:
Tjah, Opera is dan ook een browser waar we geen ondersteuning voor bieden (tenzij de klant er voor zou betalen). Het werkt trouwens wel, alleen moet je bij Opera blijkbaar meerdere keren op de back toets duwen (I blame Opera, want in alle andere geteste browsers werkt 't wel :p).
:) maar geef toe opera is in verschillende opzichten wel beter als IE, moest het wat meer compatibel zijn met plugins etc..

PsyKi

Legacy Member
ff getest met firefox en safari onder Mac.
Werkt in beide gevallen idd traag.

Gebruik flashplayer 8 op een iMac G5 met OSX Tiger (alle laatste updates).
Nog nooit last mee gehad op andere sites, ook niet op eigen projectjes.
Dus echt geen idee waaraan het zou kunnen liggen.
Lijkt alsof de framerate op 3 of zo staat, wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt als je zegt dat ze op windows systemen wel snel werkt (niet getest).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan