Ik dacht dat ik MX nog installed had maar het is blijkbaar toch versie 8. Flash is nooit echt ontoegankelijk geweest als programma op zich, maar flash-files zelfs wel (zoekrobots, blinden en slechtzienden en dergelijke, bedoelde ik moet "ontoegankelijk"
)
hier wat huiswerk voor je.
http://www.macromedia.com/resources/accessibility/
http://www.adobe.com/enterprise/accessibility/main.html
De meerwaarde is puur het esthetische en voor mij persoonlijk dan het ontwerpgemak in dit geval.
dat uiterst minime is absoluut geen meerwaarde als je accessiblity je toch aantrekt.
dat kadertje dat openklapt en that's it.
De achtergrondfades en buttonsounds (check line up, intro,...) indachtig lijkt me dat helemaal niet zo abnormaal groot?
neem het aan van iemand die al van in 2000 met flash werkt en telkens verplicht is om de dingen die hij maakte zo compact mogelijk te houden in flash dat dit GROOT is voor hetgeen jij presenteert.
Nogmaals, die "onnozele, overbodige dynamiek" was ten eerste onmogelijk te realiseren in (d)HTML, zeker op die tijdspanne....
volgende maal direkt melden wat de tijdslimiet was.
dus hieruit kan ik opmaken dat je tijd opgebruikt is en totaal niets meer kan wijzigen...
waarom dan de check ? spam ? ...
Als jij dat nite wil mij best. Ik heb al veel sites afgezocht

Ja .. eh.. not helping
En ik wil btw niet dat dit op een pro/con-flash discussie uitdraait. Mods mogen enige volgende zo insinuerende comments ook prompt verwijderen van mij

. Toch bedankt voor je constructieve commentaar :doh:
ik vermoed toch dat het eerder een verlies voor jou is dan voor mij.
zelfs op vlak van flash moet je al wat sterker in je schoenen staan dan je MX kennis eens vanonder het stof te halen.
_______________________________________________________
Hier de 'constructieve commentaar dat je zo graag wilt...
- optimaliseer de thumbprint op je splash, deze is in je flash tot 50% kleiner in pixelformaat dan je origineel imported bmp file.
resizen BUITEN flash en dan importeren = enkele Kb winst.
- laad je muziek dynamisch in en nogmaals de tip, op flashkit bv slaan ze je dood met dyn. mp3 players. zeg niet dat je gezocht hebt... al een heel pak Kb's uitgespaard
- teveel beelden geimporteerd, man met virus busje, fabriek, meisje wandelend met de hond... ik zag deze beelden pas na een grondige studie. overbodig en zorgt voor teveel Kb's
- routeplannetje is een bmp file, alsjeblief - geef hier een excuus op waarom je die 2 cirkels en 8 lijntjes niet evengoed in flash zelf kon tekenen... weer enkele Kb's uitgespaard.
-
Ik wou absoluut niet met een pop-up venster of inline-frames gaan werken dan toch vreemd dat je bv om intezoomen op het plannetje een pop-up window opent met daarin een idem plannetje maar dan 10% groter...
- op hierboven, staat daar doodleuk "WIN" met een vermelding, nothing? check your pop-up blocker.
leek me een probleem dat makkelijk verholpen was door een html site te maken.
- een mix van letterypes niet consequent gebruikt, bij routeplan zijn je lettertypes mooi crispy en duidelijk maar voor de rest een beetje blurry en dat met flash8 ?
- sponsors, al de beelden mee geëxporteerd. laad die dan dynamisch in.
geen tijd ervoor? of beter gezegd je WEET NIET HOE je dit moest aanpassen.
dan volgende tip, begin dan al geen discussie in een materie die je niet ietwat degelijk beheerst. (deze is gratis)
- je maakte een venster dat openklapt en wat doe je... copy/paste ipv van zo 1 malig een venster te maken en dmv script die animatie telkens te herbruiken. als je nu een aanpassing moet doen wilt dit per content venster zeggen dat wijzigingen moet doen +/of copy pasten...
- voor je fonts, gebruik best even fontsizes. dus beter 12 ipv 11 zoals bij jou...
- nogmaals, veel van de foto's die je gebruikt al fadend op je achtergrond worden niet eens opgemerkt.
- de tijd van gotoAndPlay in preloaders al LANG voorbij is.
- ik me afvraag welke beschikbare tijd je had voor deze site, of TE weinig of reflecteerd die TE weinig je kennis over flash.
om af te sluiten.
" Je ziet het: hte kleinste kind kan ermee aan de slag om weliswaar ZEER EENVOUDIGE (ik heb nooit anders beweerd hé) dynamiek in "
inderdaad, dat zie ik.
daarom dat het niet zo een geweldige impact heeft. (zelfs niet MET die eenvoudige dynamiek...)
daarom dat idd door zulke sites al snel negatieve vooroordelen worden gemaakt over flash
ik blijf hierbij, de reden om een full-flash te maken omdat je een flashmusic player moest integreren is flauwekul.
download dan liever 1 van de vele html templates en bewerk die, oogt mooier en direkt geen last van je "toegankelijkheid".