Archief - FLASH SITE: Sevenedge v2 - Edgeworld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dsdesign

Legacy Member
Onze nieuwe website is klaar, www.sevenedge.be

De website is een visualisatie van de "Sevenedge Edgeworld" waarbij het grafisch design hoog in de vaandel staat. Reis met de mascotte Edgeman doorheen de website en ontdek zo de facetten van ons bureau.

De webstek is volledig in Flash Actionscript 3.0 gemaakt en gebruikt ook Papervision3D. Wat ook uitzonderlijk is, is dat de site zich steeds volledig aanpast aan alle resoluties. Op die manier is het geheel altijd mooi schermvullend voor de gebruiker. Ontdek ook de interactieve elementen in de site!

Wat denken jullie van ons project?

killgore

Legacy Member
Propertjes gedaan.

Ik ben geen fan van flashsites tenzij het echt past, en dit is wel duidelijk een geval hiervan :).

EraSerX

Legacy Member
Uiteraard een verzorgde en afgewerkte site, duidelijk het werk van pro's.
Ik vind enkel jammer dat er nog wat stukjes nog 'standard' en 'coorporate' uitzien en dat niet alles in het grond/lucht/sky design zit. Aangezien met papervision gewerkt is, zou ik ook iets meer een 3D gevoel met verschillende lagen en diepte toegevoegd hebben, maar nu is het uiteraard al heel geslaagd en 1 van de betere flash-sites die ik de laatste tijd gezien heb..

Traxx'

Legacy Member
Ik heb altijd een horziontale en verticale scrollbalk, terwijl die niet nodig is?

Ik vind het leuk dat je sommige elementen kunt laten bewegen enzo door er met de muis op te klikken, maar ik denk dat vele gewonere gebruikers zich eerder gaan afvragen waarom hun muis daar in een handje verandert, dan dat ze het gaan appreciëren dat je het molentje kunt doen draaien. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Voor de rest moet ik je feliciteren, want dit is inderdaad een van de beste flash-sites die ik de laatste tijd heb gezien!

tomh

Legacy Member
beter als u vorige :D
veel valt er niet op aan te merken he :p

zeer proper!

Dsdesign

Legacy Member
BrechtVermeer zei:
Ik heb altijd een horziontale en verticale scrollbalk, terwijl die niet nodig is?
Strange, op welke browser, OS en resolutie kijk je?

Ik volg je wat betreft dat handje, oorspronkelijk hadden we geen handje maar dan vond niemand de interactieve zaken tijdens de beta tests. Ps, je kan bij overons ook spelen met dat ene mannetje op de stijger. :)

dJeez

Legacy Member
Op Linux (Ubuntu 7.10) met Firefox 2.0.0.13 heb ik ook 2 scrollbalken, maar op OS X met dezelfde versie (en plugins) van FF niet. Ik vermoed dat dat aan de Flash plugin op Linux zal liggen.

Eerste indruk : knap, tot in de details, maar ik had niet minder verwacht (snel ff wat rondgeklikt). Voor je doelpubliek - afgaande op je referenties - is dit gewoon het perfecte uithangbord, kan niet mislopen.

BTW Wel een strak kantoor dat jullie hebben :p.

Traxx'

Legacy Member
Dsdesign zei:
Strange, op welke browser, OS en resolutie kijk je?

Ik volg je wat betreft dat handje, oorspronkelijk hadden we geen handje maar dan vond niemand de interactieve zaken tijdens de beta tests. Ps, je kan bij overons ook spelen met dat ene mannetje op de stijger. :)

Mac OS X (10.5 - Leopard) met Firefox 3 (bèta 5 geloof ik).

Heb hem net even geopend in Firefox 2 en daar zijn de scrollbalken er niet. Ik zou je daar momenteel nog niet teveel zorgen over maken dus, maar moest dit niet opgelost zijn in de officiële release dan zal je wel moeten opzoek gaan naar het probleem.

Het mannetje op de stijger had ik ook al gevonden :) Het zijn leuke weetjes, maar een gewone bezoeker zal daar niets aan hebben denk ik.

Zero Grav

Legacy Member
Als ge blijft hoveren op English bij het laadscherm blijft de radiobutton staan bij het laden zelf.
Ik vind het spijtig dat ge zovaak moet laden, neemt toch een beetje het vloeiende weg uit het hele gebeuren. Het SevenEdge karakter lijkt op een vrij rare manier ingebouwd, altijd die waas erover en wit aan de rand. Precies alsof hij uit een andere foto werd geknipt en de randen niet tegoei afgewerkt werden.

Natuurlijk wel een fantastische site, maar enkel komen zeggen dat het de perfecte site is daar hebt ge ook niets aan.

dresse

Legacy Member
geweldig oog voor detail!
heb me echt rot geamuseerd met al die verborgen spelletjes enzo :). Het bengelend ventje weggooien is men favoriet! :D
Ik weet wel niet of het schermvullende echt een meerwaarde is.. eerst dachtk van "wow, vet, zo groot..." ma sommige dingen zijn toch mooier in verhouding als ge het ni op 1900 bekijkt :).

Het enige minpuntje vindk de animatie van uw mascotte. Die kan beter... bijvoorbeeld als ie daar met zijn hoofd beweegt beweegt alleen zijn hoofd en nek... Normaal bewegen uw schouders en romp minimaal mee... Maarja, da ik daar op let licht wss aan studiemisvorming ofzo :)

Knap werk in elk geval!!

Xavez

Legacy Member
FF3b5 geeft op OsX inderdaad scrollbars =]... Komt door het resize-JavaScriptje (http://sevenedge.be/main.swf doet het namelijk perfect). In principe kan je ook gewoon in je CSS min-height en min-width voor je flashcontent division bepalen en dan het JavaScriptje via version targeting enkel op IE<7 inladen, niet?

Overigens: als ik JavaScript uitschakel krijg ik de melding dat ik niet de juiste versie van flash geïnstalleerd heb... Beetje vreemde melding eigenlijk =].

Laatste puntje van kritiek: de html-code is echt... Erbarmelijk slecht :D. Waarom niet gewoon semantisch structureren, in plaats van een hoopje br's op elkaar de rammen? Beter voor je search engine rankings en meer gestructureerd voor de mensen die noch flash noch JavaScript hebben, of via een screenreader de boel inladen, of de standaard stylesheet niet inladen, ...

So far the critique... Now for the praise: prachtige website! Mooi evenwicht tussen fun en corporate, leuk gewerkt met 3D en een heel goed oog voor detail. Awesome work!

Dsdesign

Legacy Member
Xavez zei:
FF3b5 geeft op OsX inderdaad scrollbars =]... Komt door het resize-JavaScriptje (http://sevenedge.be/main.swf doet het namelijk perfect). In principe kan je ook gewoon in je CSS min-height en min-width voor je flashcontent division bepalen en dan het JavaScriptje via version targeting enkel op IE<7 inladen, niet?

Overigens: als ik JavaScript uitschakel krijg ik de melding dat ik niet de juiste versie van flash geïnstalleerd heb... Beetje vreemde melding eigenlijk =].

Laatste puntje van kritiek: de html-code is echt... Erbarmelijk slecht :D. Waarom niet gewoon semantisch structureren, in plaats van een hoopje br's op elkaar de rammen? Beter voor je search engine rankings en meer gestructureerd voor de mensen die noch flash noch JavaScript hebben, of via een screenreader de boel inladen, of de standaard stylesheet niet inladen, ...
Thanks Xavez, ik heb dit even afgechecked met Kris onze programmeur en dit is zijn antwoord:

Goeie feedback; maar.. :)

- Min-height en min-width voor het resizen kunnen we niet gebruiken; dan werkt de boel niet meer in IE6
- Javascript uitschakelen = swfobject uitschakelen dus is het normaal dat je een noflash msg krijgt. Het niet gebruiken van swfobject zorgt dan weer voor veel kopzorgen omtrent cross-browser support met flash object
- De originele html is proper maar hij wordt minder proper doordat ik met php die news en portfolio XML mee inlees, en in de html plak als volgt:
Newsitem<br/>
Newsitem<br/>
Etc etc;
Wat idd niet echt overzichtelijk / proper wordt in het eindresultaat. Al bij al wat telt is dat de finaal gegenereerde html pagina (google) (inclusief die items uit de xml) een xHTML 1.0 Strict valid resultaat geeft me de W3C validator.

killgore

Legacy Member
Dsdesign zei:
Thanks Xavez, ik heb dit even afgechecked met Kris onze programmeur en dit is zijn antwoord:

voor eerste punt heeft xavez zelf al oplossing gegeven: version targetting.

En Automatisatie is zeker en vast geen geldige uitvlucht voor slecht gestructureerde HTML. Mits goede templates mag dit geen enkel probleem zijn.

zabulus

Legacy Member
Als de scroll motion bezig is, dan is het logo heel pixelachtig...
*edit* blijkbaar is het bij het eng vlagje en hoofdtelefoontje ook...

Voor de rest, zeer knappe site!

Dsdesign

Legacy Member
zabulus zei:
Als de scroll motion bezig is, dan is het logo heel pixelachtig...
*edit* blijkbaar is het bij het eng vlagje en hoofdtelefoontje ook...
Ja dat is opzettelijk, tijdens de transities veranderd de algehele kwaliteit naar _low, om de cpu niet te zwaar te belasten.

Gerritn

Legacy Member
Zeer knappe site. Niet veel op aan te merken.

Om toch even in te gaan op SWFObject:
Het is mogelijk om met SWFObject een versie-controle te implementeren (in Flash zelf). Zij die de correcte versie niet hebben krijgen dan deze message. De message die nu getoond wordt als js uitgeschakeld is, zou eigenlijk de message moeten zijn voor mensen die totaal geen Flashplayer geinstalleerd hebben.

Ik zou het niet veranderen maar mss gewoon erbij vermelden dat ze niet de correcte versie hebben, of helemaal geen Flashplayer staan hebben. Maar dit is echt muggezifterij. Verder: knap gedaan!

GenesisX

Legacy Member
Gwn even laten weten: verticale en horizontale scrollbars in FireFox 2 op Leopard.

Erg mooie site, alleen die lange laadtijden steken wat tegen (zeker omdat er telkens twee laadtijden zijn).

:niceone:

edit: 1920x1200

SenderT

Legacy Member
hier op scrollbars in FF2 in windows xp op de geweldige 1024*768 resolutie :sop:
voor de rest ne zeer mooie site, alleen soms wat lang laden (bv portfolio)

Xavez

Legacy Member
Dsdesign zei:
Thanks Xavez, ik heb dit even afgechecked met Kris onze programmeur en dit is zijn antwoord:

Ik zal even per lijn opnieuw antwoorden :D.

- Min-height en min-width voor het resizen kunnen we niet gebruiken; dan werkt de boel niet meer in IE6
Version targeting: je zet die min-width en min-height in je css en dan zet je je javascript tussen volgende tags:

HTML:
<!--[if lte IE 6]><script type="text/javascript" src="resize-ie.js"></script><![endif]-->

- Javascript uitschakelen = swfobject uitschakelen dus is het normaal dat je een noflash msg krijgt. Het niet gebruiken van swfobject zorgt dan weer voor veel kopzorgen omtrent cross-browser support met flash object
Akkoord, maar... swfobject uitschakelen =/= Flash uitschakelen in mijn ogen... Wel een van de mooist vormgegeven "noflash" pagina's. Toont wederom het oog voor detail! Nice :).

- De originele html is proper maar hij wordt minder proper doordat ik met php die news en portfolio XML mee inlees, en in de html plak als volgt:
Newsitem<br/>
Newsitem<br/>
Etc etc;
Wat idd niet echt overzichtelijk / proper wordt in het eindresultaat. Al bij al wat telt is dat de finaal gegenereerde html pagina (google) (inclusief die items uit de xml) een xHTML 1.0 Strict valid resultaat geeft me de W3C validator.
Vooral van die laatste zin gaan m'n haren rechtstaan. Validation is 1/10e van het werk :). Lijkt bijna een uitspraak van een amateur-webdesigner. En ik kan me niet inbeelden dat ze die bij Sevenedge steken ;)? Simpel gezegd: als er evenveel aandacht werd besteed aan de code als aan de graphics, zou dit echt af geweest zijn!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan