Archief - FLASH SITE: Site voor interieurwinkel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

carl

Legacy Member
De inhoud van de website staat er nog niet op, maar de layout is toch zogoed als af.

Site is voor een winkel die vooral interieurzaken verkoopt en ook volledige binnenhuis inrichting verzorgt. Deze site dient dan ook vooral om projecten te laten zien.

Url: http://www.carldeboeck.com/sitefleurydebock


Bedankt ;)!

deadlock

Legacy Member
Op het eerste zicht mooi, maar bij nader kijken, weinig oog voor detail:

- projecten: Vorige / volgende project hebben geen hitboxen
- projecten: link naar volgende foto blijft staan, ok al sta ik op laatste foto
- assortiment: geen "loading image" bericht bij het bekijken van een meubel. Bij mij kwam de foto er pas na 10 secs bij.
- contact: e-mailadres niet klikbaar
- op 800x600 zie je niet alles

Een sobere animatie bij het switchen vanpagina's mag ook wel voor een flash-site imo.

carl

Legacy Member
deadlock zei:
Op het eerste zicht mooi, maar bij nader kijken, weinig oog voor detail:

- projecten: Vorige / volgende project hebben geen hitboxen
- projecten: link naar volgende foto blijft staan, ok al sta ik op laatste foto
- assortiment: geen "loading image" bericht bij het bekijken van een meubel. Bij mij kwam de foto er pas na 10 secs bij.
- contact: e-mailadres niet klikbaar
- op 800x600 zie je niet alles

Een sobere animatie bij het switchen vanpagina's mag ook wel voor een flash-site imo.

Thx, aan die zaken moet ik nog werken (vooral de details dan). Zal zeker op deze zaken letten.

Bigbuddha

Legacy Member
flash om falsh te gebruiken is nooit goed. Flash heeft hier totaal geen meerwaarden.

Lay-out is heeeeeeeel simpel. Te simpel naar mijn gevoel.

hapqygap77

Legacy Member
ik ben maar een noob en ben is gaan kijken naar u site om te vergelijken met de mijne en zie hier en daar toch wat fouten die ik ook eerst had.
zoals : je moet goed mikken met je muis pijltje om ergens op te klikken.
ik heb dat verholpen door onder je tekst een veld "symbol" te maken.
met de verwijzing . Dit kun je doen door een layer te maken welke onder de andere ligt zodat het veld niet zicht baar is natuurlijk.
Of je maakt ineens een symbol met tekst natuurlijk.
hoop dat het geholpen heeft, maar anders denken ze dat er geen link is etc....

Zero Grav

Legacy Member
@Haphygap77, in flash is bij een "button" de laatste waarde het hitveld hoor. Als je daar een rechthoek tekent (die sowieso niet weergegeven wordt) is dat de hitspot.

carl

Legacy Member
hapqygap77 zei:
ik ben maar een noob en ben is gaan kijken naar u site om te vergelijken met de mijne en zie hier en daar toch wat fouten die ik ook eerst had.
zoals : je moet goed mikken met je muis pijltje om ergens op te klikken.
ik heb dat verholpen door onder je tekst een veld "symbol" te maken.
met de verwijzing . Dit kun je doen door een layer te maken welke onder de andere ligt zodat het veld niet zicht baar is natuurlijk.
Of je maakt ineens een symbol met tekst natuurlijk.
hoop dat het geholpen heeft, maar anders denken ze dat er geen link is etc....


Thx, maar dat wist ik wel al hoor :p.

Is enkel bij vorig en volgend project zeker, maar die buttons werken toch nog niet.

carl

Legacy Member
Bigbuddha zei:
flash om falsh te gebruiken is nooit goed. Flash heeft hier totaal geen meerwaarden.

Lay-out is heeeeeeeel simpel. Te simpel naar mijn gevoel.


Waarom flash:
Makkelijk nieuwe foto's en projecten toe te voegen.
Ik vind het veel makkelijker werken met flash.


Site is misschien wel simpel. Maar stoort het echt vinden jullie?
Het is immers toch de bedoeling denk ik dat de aandacht wordt getrokken door de foto's en niet door eventueel flashy kleurtjes en bewegende dingen.

hapqygap77

Legacy Member
inderdaad dat klopt.
het betreft "vorig project" "volgend project"
De rest blijkt goed te zijn.
Misschien een kader rond de site lijkt me best ook mooi.

blaZe

Legacy Member
alhoewel ik ook liever de meerwaarde of reden zie waarom iets in flash word / moest gemaakt worden stoor ik mij hier minder aan.

het is een kleine/eenvoudige site die je raadpleegt om 'snel' wat info op te vragen.
een veredelt naamkaartje bij wijze van spreken.
wel een zeer goede optie gezien de eenvoudigeheid van de site is om toch een html versie te voorzien.

ps: in dit geval zeker geen kader trekken rond de website.

vind int algemeen deze site hoe sober hij ook is vrij goed geslaagd, geen hoogstaand staalte design/scripting maar denk voldoende voor de doelgroep of doel.

dêsh'

Legacy Member
Kga akkoord met blaZe. En zoals andere reeds gezegd hebben, verzorg de details.

PS: preloaders?

carl

Legacy Member
dêsh' zei:
Kga akkoord met blaZe. En zoals andere reeds gezegd hebben, verzorg de details.

PS: preloaders?


Komen erop als ik de definitieve foto's heb ;).


Al bedankt iedereen voor de commentaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan