Archief - goede programmeertaal om mee te beginnen ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moto

Legacy Member
Dan spreek je over een KMO omgeving
Nee ik spreek over multinationals, big corporate toestanden
Tis natuurlijk ook waar ge zit, vriend van mij zit bij Banksys zich te amuseren met VISA-toestanden en daar wordt eerst alles op papier gezet. (duh)
Maar de bedrijven waar ik al gezeten heb kom ik een technische analyse zo goed als nooit tegen en ben nu toch al 10 jaar IT-consultant. en toch al bij veeeeel grote bedrijven geweest.

bv nu ben ik apps aan het schrijven voor een r&d afdeling van een Zeer groot corporate geval :)
En hier doen we alles "agile", maw eerst commissie die functioneel vaag wat dingen zegt
zelf dan nog een meetingske van wat we ongeveer gaan doen -> beginnen programmeren
daarna zelf nog een aantal meetingskes -> telkens programma aanpassen
meetingske met de users in BE -> programma aanpassen
meetingske met de users in EU -> programma aanpassen
enz..

constant refactoren dus :)

killgore

Legacy Member
dus, een model dat enorm inefficiënt is en al 20j lang achterhaald is toepassen.

Eigenlijk erg :p

eniac

Legacy Member
killgore zei:
dus, een model dat enorm inefficiënt is en al 20j lang achterhaald is toepassen.

Eigenlijk erg :p

Agile inefficiënt? Ik ken wel wat collega's die daar een serieus boompje over kunnen opzetten om u het tegendeel te bewijzen.

Natuurlijk heeft alles zijn toepassingsdomein. Lang niet elk project is geschikt om op de agile manier aan te pakken.

KeaTs

Legacy Member
Ja, was ik eigenlijk ook niet mee eens. Ik heb 2 jaar Scrum gedaan, en ben er eigenlijk wel fan van. Als t goed toegepast wordt, verhoogt het de productiviteit enorm en als werknemer is t heel aangenaam dat, telkens je op een probleem of een dependency met een ander team oid stoot, het maximum een dag duurt voor het aangepakt wordt :)

killgore

Legacy Member
eniac zei:
Agile inefficiënt? Ik ken wel wat collega's die daar een serieus boompje over kunnen opzetten om u het tegendeel te bewijzen.

Natuurlijk heeft alles zijn toepassingsdomein. Lang niet elk project is geschikt om op de agile manier aan te pakken.

ik had het niet op het algemen agile (dat ikzelf gebruik). Het leek me eerder dat ze gewoon 1 keer requirements bekeken en out of the blue beginnen coden. Dat is niet echt agile he :p.

eniac

Legacy Member
Aah op die manier :)

Nee, uiteraard. Er zijn er nogal wat die er maar een ongeorganiseerd boeltje van maken en het dan agile noemen.

killgore

Legacy Member
eniac zei:
Aah op die manier :)

Nee, uiteraard. Er zijn er nogal wat die er maar een ongeorganiseerd boeltje van maken en het dan agile noemen.

yup, dat had ik eronder verstaan, my bad :-).

dJeez

Legacy Member
:offtopic: Even lichtjes offtopic, maar aangezien het hier nu net over methodologie gaat : zijn er hier mensen die SCRUM hanteren binnen hun bedrijf/project? Positieve/negatieve ervaringen ermee? :p

Ice

Legacy Member
dJeez zei:
:offtopic: Even lichtjes offtopic, maar aangezien het hier nu net over methodologie gaat : zijn er hier mensen die SCRUM hanteren binnen hun bedrijf/project? Positieve/negatieve ervaringen ermee? :p

We hebben het geprobeerd, maar business werkte niet mee dus konden we scrum in de vuilbak gooien.

(situatie is uiteraard iets anders als je software maakt voor klanten)

Obliv`

Legacy Member
dJeez zei:
:offtopic: Even lichtjes offtopic, maar aangezien het hier nu net over methodologie gaat : zijn er hier mensen die SCRUM hanteren binnen hun bedrijf/project? Positieve/negatieve ervaringen ermee? :p

Ik heb wel eens in een team gezeten waar dat volgens SCRUM gewerkt werd. Kvind het iets zeer leuk. We werkten wel met redelijk korte sprints (2 weken), die planningsdag elke 2 weken vond ik nu niet zo leuk.

Het was een echt software-huis, dus tegenwerking vanuit de business was er nu niet onmiddelijk. Als de klant een change-request had voor een bepaald pakket, moest hij er natuurlijk mee leren leven dat het ten vroegste pas in de volgende sprint kon worden opgelost, en dat hij dus mogelijk een kleine 4 weken op een oplossing moest wachten.

KeaTs

Legacy Member
dJeez zei:
:offtopic: Even lichtjes offtopic, maar aangezien het hier nu net over methodologie gaat : zijn er hier mensen die SCRUM hanteren binnen hun bedrijf/project? Positieve/negatieve ervaringen ermee? :p

Al 2 jaar SCRUM toegepast bij 10tacle (game development). Ben er heel positief over, t verhoogt de productiviteit, responstijd op problemen, zichtbaarheid, zelforganisatie, etc; ik vond het heel aangenaam. Volgende werkgever zal naar alle waarschijnlijkheid ook SCRUM zijn, ditmaal binnen een groot bedrijf.

jodeman

Legacy Member
half jaar scrum en xp + tdd & ik vind de manier van werken enorm goed.
gigantische productiviteit en je leert constant bij.. bevalt wel :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan