Archief - Google Chrome

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CyXo

Legacy Member
Hierbij quote ik de twitterpost van Tijs Vrolix:

" I hope Chrome doesn't look too 'Google' "

j design

Legacy Member
Dit is gepost met de gloednieuwe Chrome beta Browser
www.google.be download it

echt nice, super clean
probeer eens een paar sites, sluit af, open, daar staan ze mooi ondereen

na de eerste tests:
flash blijft zelfde snelheid als IE
js volgens mij net iets trager als IE, wordt wel beter uitgevoerd

"U bent incognito. Pagina's die u in dit venster weergeeft, worden niet opgenomen in uw browsergeschiedenis of zoekgeschiedenis. Nadat u het incognitovenster heeft gesloten, blijven er geen andere sporen (zoals cookies) op uw computer achter. Alle bestanden die u downloadt of bladwijzers die u maakt, blijven echter bewaard. "

n00bslayer

Legacy Member
Als Google Chrome even tweakbaar blijkt te zijn als Firefox, dan wil ik het wel eens proberen.

Zowiezo kijk ik de kruisbestuivings-kat eerst nog even uit de boom.

Xavez

Legacy Member
Jep, gegarandeerd dat er nog iets fris uit die boom gaat vallen trouwens, met het nieuwe aapje van mozilla als JS rendering.

Jammer dat hij er nog niet voor Mac is tho :)

tijgerke

Legacy Member
ik gebruik hem momenteel ook, en het surft (hier) veel vlotter dan FF3.0...

Owja, nog iemand die deze boodschap heeft gekregen?

frenzal

Legacy Member
+ automatisch herkennen van zoek opties op sites
+ google!
+ stabiel (te kort om zelf te ervaren maar ze hebben er duidelijk over nagedacht)
+ history search

ik ben echter een opera gebruiker en mis toch wel het een en ander, minpuntjes:
- beperkt qua opties momenteel
- pagina titel enkel zichtbaar in tab
- text zoom ipv browser zoom zoals in opera
- geen rss feeds ingebouwd precies
- geen permanente status bar (mss kwestie van gewenning)

ik vind het een geslaagde browser maar hoop wat meer features/modules te zien tegen dat het uit beta is of misschien dat een derde partij een Chrome+ zal ontwikkelen.

Legendary d.C.

Legacy Member
Ik het ook gedownload en ben er momenteel op aan het surfen. Surft enorm vlot, vooral in vergelijking met FF3.

Heb er net een review van gelezen en ze noemen de browser het nieuwe OS van google waar de berekeningen op de servers van google gebeurt in plaats van op je computer.

http://www.richsage.com/google-chrome-review/

Xavez

Legacy Member
Ik denk dat we de echte power pas gaan kunnen ervaren als Google ook de code van hun Gmail, Docs, etc gaat optimaliseren voor gebruik met Chrome... Morgen eens installeren op een good 'ol XP sooparmachine :).

infeKted

Legacy Member
Toch grappig dat incognito-venster:

"Voor die keren dat u graag onopgemerkt wilt browsen, bijvoorbeeld om verrassingen zoals cadeaus of verjaardagen te plannen, biedt Google Chrome de Incognitomodus aan. "

Soit, vind persoonlijk dat hij erg vlot is. Hopelijk blijft het zo wanneer al de uitbreidingen eraan komen. :)

j design

Legacy Member
De eerste bug is gevonden.
Ik weet niet hoe het komt maar ik kan niet naar bovenscrollen met mijn mousepad.
Naar beneden gaat wel..

killgore

Legacy Member
Voor wie een lightweight browser zoekt die snel, stabiel & efficient werkt -> google chrome is way to go. Werkt stukken sneller als firefox,opera, IE (ik heb alle4 getest op een fotogallerij, dus met veel js & met veel data). Qua stabiliteit ook niet te klagen hoewel ik persoonlijk met Fx3 ook nog nooit een crash heb gehad (itt wat google beweert).

Maar ik heb niet de indruk dat je bij chrome moet zijn als je (zoals ikzelf) fan bent van alle extras en vele plugins van Fx (en ze ook intensief gebruikt).

Heeft google de browser gevonden om IE aan te vallen? Mits goede marketing -> ik denk het wel.

Rubmifer

Legacy Member
j design zei:
De eerste bug is gevonden.
Ik weet niet hoe het komt maar ik kan niet naar bovenscrollen met mijn mousepad.
Naar beneden gaat wel..

dat was ook het eerste dat ik direct opmerkte. Mis ik wel een beetje. (Ik kan trouwens zowel niet naar boven als naar onder)

tomh

Legacy Member
dat ze maar eens snel met mac versie over de brug komen.
en na een paar maanden is dat toch verdwenen in het niets, net als flock ofzo

$ph!nx

Legacy Member
op tweakers stond een goede opmerking over de zoekfunctie: Als je gaat zoeken naar een woord met ctrl+f, en je begint met het invoeren van de letters, dan worden de hits zichtbaar in de scrollbar zodat je kan zien waar de resultaten voorkomen, werd wel eens een keer tijd dat iemand dat deed

Xavez

Legacy Member
tomhuveners zei:
dat ze maar eens snel met mac versie over de brug komen.
en na een paar maanden is dat toch verdwenen in het niets, net als flock ofzo

Het gaat dan ook minder om de browser, dan om de technologie en de denkwijze die erachter zit... Zoals we Google kennen schrijven zij meestal de API's/Code en schuilt het succes er hem dan in dat die API's/Code geïntegreerd kan worden in andere producten, omdat ze just so damn good is :).

n00bslayer

Legacy Member
tomhuveners zei:
en toch.. binnen een paar maanden.. weg.
De commentaar van Sergey Brin omtrent het Chrome-project was dan ook dat het Google niet om martkaandeel te doen was, maar eerder om de andere browservendors wakker te schudden.

Ik geloof wel dat ze daarin zullen slagen. De browser mag dus binnen een paar maand verdwijnen, zolang het internet er maar beter door wordt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan