Archief - HOSTING: Joomla/Mambo-problemen... [Componenten installeren]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jayvie

Legacy Member
Hey,

voor mijn stage moet ik met Joomla een site maken. Ik was zo een beetje verplicht om bij cheapass.be een domein te registrere dus ja.
Dus, Joomla geïnstalleerd, geen probleem.
Nu had ik graag een module geïnstalleerd voor files te uploaden etc etc...
Beetje gezegd, en Docman gevonden. Gedownload, en wille installere.
Een error over Xml etc. Een beke daarover gezocht, blijkt da het door de safe mode komt, die "on" staat (regelt cheapass). Naar gemaild, maar ze wille em ni verandere.
Nog wa gegoogled en ne safemode patchgevonden. En nog steeds krijg ik een error => Cannot upload to /media folder. ofzo
Der is me al aangerade de php.ini te verandere, maar da gaat niet want die is verborge door men provider.

Iemand enige oplossing?

Manueel uploaden is geen oplossing want da gaat niet met bepaalde componenten en modules. (zoals Docman)

orez

Legacy Member
php.ini is niet verborgen... daar kan je gewoon niet aan, dat is 1 van de core elementen om php te laten draaien op een server... niet meer dan logisch dat je er niet aan kan.

> Andere host zoeken. (cheapass < die naam spreekt toch voor zich imo ?)

Fr3aK

Legacy Member
Zeker dat uw dir waarnaar ge wilt uploaden gechmod is naar 777?

dJeez

Legacy Member
En zeker dat je het correcte pad hebt opgegeven om naar weg te schrijven?

Jayvie

Legacy Member
Ja.
Das allemaal in orde...
Die rechten wast eerste dak had gecontroleerd.

Aan die host kan ik weinig doen, zij hebben hem zo gekozen (mag niet te veel kosten enzo) dus ja... Alst aan mij lag hadde we idd een andere host maar ja.

dJeez

Legacy Member
Heel zeker dat dat pad juist is? Want als ik zie dat je de foutmelding krijgt dat er niet naar /media geupload kan worden dan zou ik zo durven vermoeden dat je /media hebt ingegeven als pad en dat het script een absoluut pad verwacht. In /media heb je uiteraard geen schrijfrechten, in /pad/naar/uw/documentroot/media - mits instelling van de correcte rechten - wel.

dJeez

Legacy Member
Dat lijkt mij vrij sterk - maar naar wat ik heb gehoord over Cheapass niet echt verwonderlijk.

Nu, kan je überhaupt wel iets uploaden via een PHP script? (Schrijf desnoods een klein testscriptje om het eens uit te testen).

Mr.Alien

Legacy Member
Bij JoskeOnline.com kan je Joomla en vele andere scripts installeren door enkel een paar keer te klikken ;)

Oh, en zwijg me van cheapass. Heb al enkele mensen gehad die bij cheapass een domein hadden aangevraagd maar daarna weigerde om de nameserver aan te passen en het controle paneel niet werkte. Uiteindelijk zat er niets anders op om deze over te nemen wat betekent dat deze 2 keer moeten hebben betalen voor zelfde jaar. (Dit even terzijde)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan