Archief - HOSTING: PEAR hosting in BE

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brock

Legacy Member
Hey,

Ik ben op zoek naar een host, liefst een waar je zélf al een positieve ervaring mee hebt, die buiten php ook nog PEAR aanbiedt.

http://www.hostzoeker.net/ <- been there btw :)

Alvast bedankt

BertG

Legacy Member
heb (met schaamte) eig geen idee wat pear is :p
maar als ik de info van m'n server bekijk zie ik wel dat woord staan :)
-> link

en is zeeeeeer goede host.

Bunz

Legacy Member
Der zijn er wel meer die dat niet kennen bert :)

Anyway het staat voor PHP Extension and Application Repository which provides you several packages that you can install etc etc :)

Tyfius

Legacy Member
Mja, elke host die debian stable draait en de standaard respository build gebruikt (dnno hoe 't met andere zit) heeft PEAR enabled staan. Maar PEAR supporten is nog iets anders.

Akira

Legacy Member
je kan zelf alle pearklassen op uw webspace zetten en er naar toe verwijzen van uit uw code

PHP:
<? ini_set("include_path", '/opt/www/vantieghemp/web/www.kaagent.be/includes/pear' . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path")); ?>

zet deze regel bovenaan uw pagina waarin ge een pear klasse gebruikt (natuurlijk wel path aanpassen naar uw eigen website hé :p )

zero2one

Legacy Member
Hier hebben we het er ook al over gehad:
https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/q-dommel-pear-path.370574

Komt erop neer dat ge best altijd zelf uwen pear on-line zet, dan hebde full control over welke versie en packages erop staan.

aan Akira:
jouw ini set werkt enkel op een linux hosting, als je dit op een lokale (windows) omgeving wil testen zal het niet werken

deze is platform onafhankelijk:
PHP:
// path waar de PEAR staat (is een voorbeeld path, probeer zoveel mogelijk een absoluut path te gebruiken)
    $pearPath = '/lib/pear/';
// check welke OS er draait
    if (substr(PHP_OS, 0, 3) == 'WIN')
    {
        $pearPath = str_replace('/', '\\', $pearPath);
    }
// lees de huidige include paths
    $includePath = ini_get('include_path');
// zet het nieuwe pear path voor alle andere
    ini_set('include_path', $pearPath . PATH_SEPARATOR . $includePath);
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan