Archief - HOSTING: Welke server hebben wij nodig?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ducky hutty

Legacy Member
We schetsen even de situatie:

We zijn een systeem aan het bouwen dat 3000 unieke bezoekers per dag moet aankunnen. Het gebruikt ook een database van in de dertig tables waarvan sommige tables meer dan een miljoen waarden bevatten.

Hoeveel zou zo'n hosting ons kosten per jaar?

VinX

Legacy Member
miss dediticated gaan ? denk dat je meer zal aanhebben dan een hostingpakketje. Hoe groot is je budget / maand/ jaar?

ducky hutty

Legacy Member
200, 300 euro per jaar maximum, we zijn niet echt breed vermogende studenten zie je ...

Zero Grav

Legacy Member
Deals proberen te sluiten met hostingfirma's lijkt me. Als je weinig geld hebt en toch veel bezoekers kan je via advertising al een groot deel terugwinnen.

Nijntje

Legacy Member
Misschien kan je een iets nadere omschrijving geven van wat je precies zou willen doen.

ducky hutty

Legacy Member
We bouwen (voor het plezier van het proces, niet zozeer voor het resultaat) een text based cycling manager. Het zou wel leuk zijn mocht het resultaat speelbaar zijn voor het grote publiek, maw dat er een gratis server tot beschikking zou staan.

Ik denk dat sponsors zoeken vrij onrealistisch is, ik kan mij niemand voorstellen die zo een dergelijk project zou sponseren.

servi

Legacy Member
misschien meer van belang, hoe weet je dat je 3000 unieke bezoekers gaat krijgen ?

Ik denk dat zeker als je je site eerst start je niet zo gemakkelijk aan 3000 komt. ( 3000 unieke bezoekers is al ongelooflijk veel ! , ik geloof dat games.telenet ongeveer 15 000 à 20 000 unieke bezoekers krijgt per dag )

ducky hutty

Legacy Member
Natuurlijk moeten we realistisch zijn, en kunnen we in het begin kleiner starten, maar uiteindelijk coden we ons systeem met die 3000 spelers in het achterhoofd.

We wouden ons systeem zodanig maken dat 3000 spelers goed doenbaar is (ook kwa kostprijs) daarom dat ik de prijs nodig heb van de zaken (bandbreedte, databasegroote, hd, ...) die ons systeem nu zou innemen met 3000 spelers.

Als het echt niet te betalen is, zullen we ons systeem helemaal veranderen (hercoden dus) want we zouden graag hebben het 3000 bezoekers *kan*, of we dat gaan halen laat ik helemaal in het midden.

dJeez

Legacy Member
Om de bandbreedte in te kunnen schatten is er meer nodig dan louter het aantal bezoekers. Het minimum dat je nog moet weten is de gemiddelde paginagrootte, en hoeveel pagina's de bezoekers dagelijks gemiddeld gaan consulteren. Dan vermenigvuldig je die aantallen en heb je een idee van het gemiddeld dagelijks bandbreedteverbruik (aan pure data).

KULeest

Legacy Member
Ik zou toch eerst klein starten, pas daarna kan je geleidelijk beginne investeren in degelijke hosting. Project moet van de grond komen hè...

Nijntje

Legacy Member
Wij kunnen je wel hosting aanbieden achter een professionele redundante firewall setup. Dergelijke games krijgen regelmatig wel een aanval te verwerken, dus kijk zeker al naar hosts die gebruik maken van firewall setups.

2 x Cisco ASA5510 en 2 x Juniper Netscreen 25 Advanced
Transit: Proserve
Hardware: HP Proliant systemen
Netwerk: Redundant Cisconetwerk dat opgebouwd werd in samenwerking met Cisco zelf.

DJ_Trash

Legacy Member
een browsers based toepassing... das misschien ni zoveel unieke bezoekers maar ontzettend veel pageloads... (tenzij ge een uber ajaxsysteem op poten zet :p ) nevertheless ; toch wel wat dataverkeer.

ik zou uw project voorstellen met begincijfers en doelcijfers en in document zetten. ge mailt da rond naar hosters en ge vraagt wat zij voorstellen van pakket te nemen bij hun. vergelijk snelheid/webspace etc met andere replies die je krijgt. Desnoods pingel je nog wat af als je zegt dat je bij host A een pakket krijgt voor zoveel... of zij willen concurreren:p maar dan nietl iegen he...zoiets is rap gecheckt en als ge door mand valt kunde uwe sweet deal vergeten.

OF

ge kunt mij inhuren als onderzoeker en tegen een schappelijke fee zoek ik dat alles voor u uit EN negotieer ik tegelijk over interessante voorwaarden met mogelijke hoster.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan