Archief - HTML: /CSS: klein image probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fromalk

Legacy Member
Hoihoi,

k zit hier al een paar uurkes op iets te suggelen, redelijk simpel zelfs nog :D.
Ik ben dus even een kleinbeheerpaneel in elkaar aan het prutsen maar het gaat een beetje mis met de submit knop.

http://www.272.be/admin/

Onder het formulier rechts zou dus een knop moeten komen voor in te loggen
http://www.272.be/admin/images/button.gif
De linkse knop moet standaard de achtergrond zijn ena ls je erover gaat zou hij dus donkerder moeten worden.

daaroor heb ik deze css:
PHP:
css:
#right .controls {
		float: left;
		margin: 10px 0 0 0;
		padding: 0;
		width: 100%;
	}

	#right .controls input.submit {
		float: right;
		margin: 0;
		padding: 0;
		background-image:url('images/button.gif') 0 0 no-repeat;
		width: 75px;
		height: 30px;
	}

	#right .controls input.submit:hover {
		margin: 0;
		padding: 0;
		background-image:url('images/button.gif') -75 0 no-repeat;
		width: 75px;
		height: 30px;
	}

html:
  echo '<div class="controls"><input class="submit" type="image" src="images/transparent.gif" value="Log in" /></div>';

de transparant.gif is dus een gewone transparante gif. Nochtans kan ik die background dus niet te zien krijgen

Wie kan me even aanduiden wat ik verkeerd doe? :p

Alvast bedankt

Fraggie

Legacy Member
Ik denk dat het hier iets mee te maken heeft:

Je zegt eerst dat ze rechts moet staan:
#right .controls input.submit {
float: right;
...

vervolgen schrijf je alle settings buiten dit over, waardoor hij dus eerst rechts moet staan, en dan zich moet verplaatsen. Dit is eigelijk niet verkeerd, maar mss haptert het hier?

Ik heb dit bij de :hover gezet:
#right .controls input.submit:hover {
float:none;
...

Maar dit hapert in opera, niet getest in andere browers.

fromalk

Legacy Member
Fraggie zei:
Ik denk dat het hier iets mee te maken heeft:

Je zegt eerst dat ze rechts moet staan:
#right .controls input.submit {
float: right;
...

vervolgen schrijf je alle settings buiten dit over, waardoor hij dus eerst rechts moet staan, en dan zich moet verplaatsen. Dit is eigelijk niet verkeerd, maar mss haptert het hier?

Ik heb dit bij de :hover gezet:
#right .controls input.submit:hover {
float:none;
...

Maar dit hapert in opera, niet getest in andere browers.

Omdat je zegt 'het hapert' neem ik aan dat jij de overgang van lichtgrijs naar donkerder kan zien? Ik zie namelijk niets in safari. K heb de float none ook even toegepast maar dat doet hier ook niets helaas

toch al bedankt.

MVG Stijn

fromalk

Legacy Member
vreemd, ik zie dus geen enkele vorm van knop :D

Ik zie nu ook dat de input velden bij jou onder de labels staan, dat is bij mij ook niet zo. Nuja in elk geval ik test het sowieso op alle browsers voor publicatie.

K ga anders even een site zoeken die dit werkend heeft en eens kijken hoe zij het hebben opgelost :)

Fraggie

Legacy Member
Aja, dat is omdat ik er een DOCTYPE bij gezet heb :p

<!DOCTYPE html
PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan