Archief - HTML: scrollbar vanonder doen verdwijnen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Mussels

Legacy Member
Ik ben een simpel html-programmeurtje die een zielige site voor mijn band wil maken. http://users.skynet.be/fa371999/vuokko/home.html

als je op lyrics klikt (kan ook zijn dat het op andere pagina's is maar dat zie ik niet) heb je vanonder aan de pagina zo een irritante scrollbar. Ik weet dat er in html een of andere code is om deze weg te doen, maar ik weet niet welke. Hulp is altijd welkom.

Dank bij voorbaat,
The Mussels

Bertold

Legacy Member
dit hangt af van resolutie tot resolutie. Het niet gebruiken van frames lost dit op

The Mussels

Legacy Member
bt belgium zei:
dit hangt af van resolutie tot resolutie. Het niet gebruiken van frames lost dit op

zal nogal moeilijk gaan, dan ben ik steeds het design van mijn pagina's kwijt. ik heb al geprobeert met scroll="no" maar dan heb je ook geen verticale scrollbar meer, en die is redelijk noodzakelijk bij de lyrics pagina... is er geen stukje code om alleen die horizontale weg te doen. Ik snap niet hoe het komt want normaal zorgt hij ervoor dat de zinnen onderbroken worden waar het volgens de resolutie moet

The Mussels

Legacy Member
Ik het iets gevonden:

scrolling="yes"

dan krijgt ge altijd een verticale scrollbar, maar dien irritante verticalen is al weg en dat is al iets

orez

Legacy Member
zal nogal moeilijk gaan, dan ben ik steeds het design van mijn pagina's kwijt.

Dan ben jij ook de eerste die zen pagina design verliest door geen gebruik te maken van frames...

Maak uzelf een template aan van u design, en per pagina gebruikte diezelfde template...

servi

Legacy Member
gebruik toch gewoon scrolling="auto", waarom u eigen het moeilijk maken als het ook makkelijk kan. :wtf:

The Mussels

Legacy Member
SveltestSword zei:
He's got a point :p

ik ben gene pro in HTML, en ik kan niets van php af ofzo. Het is maar een simpele site, html moet voldoende zijn. En ik vind het nu al in orde zijn hoor.

AncientRites

Legacy Member
Als je een horizontale scrollbar krijgt die je normaal niet hoeft te krijgen (dus als je pagina helemaal niet zo breed is) kan je dat verhelpen door vanboven in je HTML de DTD te verwijderen.

The Mussels

Legacy Member
AncientRites zei:
Als je een horizontale scrollbar krijgt die je normaal niet hoeft te krijgen (dus als je pagina helemaal niet zo breed is) kan je dat verhelpen door vanboven in je HTML de DTD te verwijderen.

dtd?? dat snap ik nu even niet..

Obliv`

Legacy Member
The Mussels zei:
dtd?? dat snap ik nu even niet..

dtd = doctype definition

De regels die ge volgt bij het coderen van uw site. De meeste wysiwyg editors voegen dat er automatisch bij als ge een nieuwe pagina maakt.
Normaal is het de eerste regel <!DOCTYPE...

AncientRites

Legacy Member
Idd, en bij mij gebeurde het vaak dat ik in iframes een horizontale scrollbar kreeg als ik de scrolltype op auto zette, terwijl ze er normaal niet hoorde. Door de DTD volledig te verwijderen werd dit probleem verholpen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan