Archief - HTML: tabel doet rare dingen in IE

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cyberkid

Legacy Member
moeten voor't school een werkje maken, heb hierbij volgende tabel geschreven
Code:
<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0">
  <tr>
    <td colspan="4"><!--bgboven--></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="3"><img src="images/menu.jpg" border="0"></td>
    <td rowspan="2"><a href="uren.html" target="bureau"><img src="images/lessenrooster.jpg" border="0"></a></td>
  </tr>
  <tr>
    <td rowspan="5"><img src="images/linkslkr.jpg" border="0"></td>
    <td colspan="2" rowspan="2"><a href="lkr.html" target="bureau"><img src="images/leerkracht.jpg" border="0"></a></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><img src="images/boveniw.jpg" border="0"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><img src="images/boek.jpg" border="0"></td>
    <td><img src="images/naastboek.jpg" border="0" onClick="window.opener=null;window.close();"></td>
    <td rowspan="3"><a href="iw.html" target="bureau"><img src="images/iw.jpg" border="0"></a></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2"><iframe height="210" width="290" frameborder="0" name="bureau"></iframe></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2"><img src="images/onder.jpg" border="0"></td>
  </tr>
</table>
Nu als'k da bekijk in Firefox werkt da perfect zoals ge ziets staat er in elke cell ne foto, da was ene grote foto verknipt in kleinde stukken omdat in bepaalde stukken van den foto ne link zit en er halverwege den foto ne iframe zit. nu zoals ik al zei firefox= ziet er goed uit. IE veranderd dan weer van alles (aangezien nogaltijd de meeste gebruikers IE gebruiken is da wel belangrijk :))
iemand die iets ziet of weet oe'k et kan oplossen ?
voorbeeld staat hier. (btw 't is de tabel dat probleem is comment op de foto en dergelijken hoef'k echt nie :D

[f8]-[Iwan]

Legacy Member
Geen rowspan gebruiken, IE kan daar niet mee overweg. Heb onlangs hetzelfde probleem gehad. Je code ziet er op het eerst zicht goed uit.
Zoek een alternatief voor die rowspan: bv. geneste tabellen gebruiken. Of met imagemap werken.

Quilombo

Legacy Member
[f8]-[Iwan] zei:
Zoek een alternatief voor die rowspan: bv. geneste tabellen gebruiken. Of met imagemap werken.

offfffffffffffffffffffffff.......

divs xD !

Cyberkid

Legacy Member
dacht al dat het probleem daar ging zitten ergens aan het resultaat in IE te zien. zal er dan wel iets op vinden bedankt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan