Archief - HTML: vraag omtrent inline frames

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

citrofenwick

Legacy Member
Dag,
ik ben niet zo lang geleden beginnen experimenteren met css en layers in dreamweaver. Ik ben een website beginnen maken met mijn "nieuwe kennis" en ben eigelijk niet echt slim geweest, ik heb gewoon één frame genomen en links mijn links gezet in layers die gewoon verwezen naar hetzelfde frame, maar met andere inhoud (andere pagina maw). Dit is een eenvoudige manier om te werken maar het is wreed irritant als je één iets moet aanpassen in je menu (dan moet je iedere pagina exact gaan editen).

Ik heb dan het inlineframe ontdekt dat een oplossing zou kunnen zijn (zoals iedereen prolly doet?) Ik heb er ook al eens mee geëxperimenteerd enzo maar hoe pas ik dat nu toe op die website? :s (ik heb waarschijnlijk het nodige inzicht niet)
Andere oplossingen zijn ook welkom :)

hier is een link naar de website:
http://home.tiscali.be/fenwick.debaere/zwamsite/home.htm
let aub nog nie op de opmaak/css/inhoud..., het is gewoon dat ge snapt wat het probleem is.

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen
mvg

Zero Grav

Legacy Member
Waar nu die WELKOM staat plaats je gewoon de code voor je iframe. Je laat die iframe verwijzen naar een nieuwe pagina waar je je content insmijt.

Links heb je dan het menu, daar zet je <a href="#" target="naamvanframe">link</a> om pagina's in dat frame te laten openen en dat is het.

Xavez

Legacy Member
iframes zijn imho "kaka" =). Gebruik liever een DIV (bijvoorbeeld <div id="targetdiv"></div>), waarin je dynamisch je content laadt via een javascriptje. Als HREF="" zet je dan "javascript:ajaxpage('file.inc', 'targetdiv');". Veel mooiere oplossing imho :)

citrofenwick

Legacy Member
Xavez zei:
iframes zijn imho "kaka" =). Gebruik liever een DIV (bijvoorbeeld <div id="targetdiv"></div>), waarin je dynamisch je content laadt via een javascriptje. Als HREF="" zet je dan "javascript:ajaxpage('file.inc', 'targetdiv');". Veel mooiere oplossing imho :)
iframes zijn voor mij al een hele verbetering tegenover vroeger nog de gewone frames, als ik die eens goed onder de knie heb zal ik dan mss es zien voor div's :p

toch bedankt ;)

PsyKi

Legacy Member
Xavez zei:
iframes zijn imho "kaka" =). Gebruik liever een DIV (bijvoorbeeld <div id="targetdiv"></div>), waarin je dynamisch je content laadt via een javascriptje. Als HREF="" zet je dan "javascript:ajaxpage('file.inc', 'targetdiv');". Veel mooiere oplossing imho :)

mooie oplossing
alleen spijtig dat javascript een big no-no is voor menu's :naughty:

tenzij je eerst een standaard menu laadt, en vervolgens deze aanpast in js natuurlijk
wat in dit geval compleet nutteloos zou zijn ...

Xavez

Legacy Member
Waarom is JS nono voor menu's? =) Ik "ken" (stats van de meeste websites die ik beheer, bedoel ik dan :)) echt weinig mensen die JS hebben uitgeschakeld (en geef nu toe, wie surft er effectief met lynx? :p)

//edit: ik denk dat als je geen php-server beschikbaar hebt en een site hebt met véél pagina's up-to-date wilt houden, dat dit wel een mooiere oplossing is dan een iframe :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan