Archief - HTML/CSS: Centreren in Firefox werkt niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue Thunder

Legacy Member
Hoi,

Ja zoals de titel het al zegt heb ik een probleem met de footer die niet gecentreerd word.

http://www.want2be.be/test/ -> bekijk hem eens in IE en FF, dan zie je dat de footer in FF niet gecentreerd wordt

iemand die me kan helpen? als je nog opmerkingen hebt i.v.m met de code geef die ook gerust

alvast bedankt
BlueThunder

Smoerf

Legacy Member
Lost van het feit dat je normaal geen tables mag gebruiken om je site te layoutten denk ik dat dit je probleem is:

<td background="images/achtergrond.png">&nbsp;</td>

ik denk dat dit:

<td background="images/achtergrond.png" width="750">&nbsp;</td>

moet zijn

Blue Thunder

Legacy Member
ja ik denk dat ik de tables nog ga vervangen door div's hoor, ik heb in het midden stuk al gebruik gemaakt van div's.

Maar het probleem is niet opgelost met dat voorstel.

toch alvast bedankt

omfg

Legacy Member
wat hij bedoelt met gebruik maken van divs is dat ALLE layout met divs is, geen divs in tables, zoals nu :p

orez

Legacy Member
divs hebben zelfs geen nut binnen tables. (of toch zo goed als geen nut)

En hier zie ik je site volledig gecentreerd... (ja in FF... mss verstandig om FF eens up te daten)

servi

Legacy Member
En hier zie ik je site volledig gecentreerd... (ja in FF... mss verstandig om FF eens up te daten)

het gaat niet over de site maar over de footer... . Overigens moet het er toch goed uitzien in oudere versies van een browser, dus dat is geen punt.


over je probleem :
probeer dit eens weg te doen, of op zijn minst een eenheid mee te geven :
in #Container :
height: 495;

orez

Legacy Member
servi zei:
En hier zie ik je site volledig gecentreerd... (ja in FF... mss verstandig om FF eens up te daten)

het gaat niet over de site maar over de footer... . Overigens moet het er toch goed uitzien in oudere versies van een browser, dus dat is geen punt.

ik dacht dat hij met footer het onderste deel van zijn site bedoelde, en dit dus niet klopte met de rest v/d layout ;)

in dit geval -->

#footer --> breedte meegeven van je site (je table ofzo),

#footer {
width: sitebreedte;
margin: 0 auto 0 auto;
}

should work fine

Blue Thunder

Legacy Member
ok idd dat werkt, bedankt allemaal, topic mag gesloten worden nu
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan