Archief - HTML/CSS: IE > Positioning Probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
kan iemand me uitleggen waarom dit wel werkt in Firefox en niet werkt in Internet explorer??? Dit is een bug die ik al meerdere malen heb tegen gekomen, maar precies nog niet heb gevonden hoe hem te vermijden...


Kleinere bijkomstige vraag: op het origineel design van de persoon die deze layout wou, staan die rechtse boxejes helemaal tegen de zijkant, nu zitten er precies nog 5pixels tss ofzo, iemand een idee hoe ik die helemaal rechts kan krijgen? (dit is echter bijkomstig, bovenstaande vraag is veel belangrijker)

orez

Legacy Member
De float komt VOOR de vaste container dus:

<div id="right"></div>
<div id="content"></div>

En niet omgekeerd.

1. Probleem is hier al verscheidene keren gepasseerd ter info.
2. Gelieve een DUIDELIJKE titel te gebruiken, aan lang leve IE hebben wij NIETS, tis toch ni moeilijk om ff in tegeven HTML/CSS: IE > Positioning Probleem? ipv zo lief IE toch maar af te breken.

usernote given.

*edit:

Zet voor uw 5px probleem simpelweg margin-right: -5px;

Tyfius

Legacy Member
Omdat MS eigen interpretatie heeft van een aantal attributen en andere stuff.
(bvb, volgens w3c kan je aan een option een style attribuut meegeven, en daarin een bg image. Niet dus in IE omdat alleen MS dat niet (wil) ondersteunen.)

orez

Legacy Member
Tyfius zei:
Omdat MS eigen interpretatie heeft van een aantal attributen en andere stuff.
(bvb, volgens w3c kan je aan een option een style attribuut meegeven, en daarin een bg image. Niet dus in IE omdat alleen MS dat niet (wil) ondersteunen.)

IE heeft idd SOMS een eigen interpretatie, maar geloof mij, da heeft iedere browser, ja zo ook FF, het is momenteel de beste browser die het DOM ondersteunt, maar iedereen zen zo geliefde FF is ook verre van perfect (en ja ik ben een FF gebruiker...).

En IE7 zal een te duchten concurrent worden voor FF.

Bram

Legacy Member
ahaaaa, merci ru'orez, srry voor de slechte titel... en ik hoop ook da IE7 css wa beter ga verstaan want nu vinnek et voor de moment vree vervelend om 2 browsers te moeten gebruiken (khem veel adobe reader nodig voor unief, maar kkan geen pdfkes openen in FF :()
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan