Archief - Hulp nodig compileren van DLL

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pomme

Legacy Member
Hallo,

Ik heb een Java-applicatie gebouwd die door middel van JNI (java native interface) gebruikt maakt van windows DLL's. Ik heb echter een aanpassing moeten maken aan de methodenamen in de c-code, en de DLL moet opnieuw aangemaakt worden.

Op zich een makkelijke opdracht, alleen slaag ik er niet in, ik heb nooit eerder met C IDE's gewerkt en met guides op internet kom ik er nog niet aan uit.

Is er een goede ziel die me wil uitleggen hoe ik een DLL moet compileren van bestaande C code ?

Alvast bedankt,

Pomme

Tyfius

Legacy Member
De meeste IDE's hebben een presents wanneer je een project aanmaakt. Meestal noemen ze dit gewoon een "library". Zo eentje aanmaken, source code toevoegen aan je project en compilen. Dat zou dan in een DLL moeten resulteren.

killgore

Legacy Member
wel zorgen dat je dynamic library kiest, static libraries zijn niet wat je nodig hebt :p.

Pomme

Legacy Member
Welke IDE raden jullie aan voor mijn simpele doelstelling ? Ik moet enkel code kunnen compileren, in beperkte mate schrijven. Simpel te installeren zonder licentie-zever en dergelijke liefst.

Al merci voor de hulp :)

Tyfius

Legacy Member
Dat hangt er een beetje van af wat voor C code je wil/moet gebruiken.

Visual Studio C++ Express Edition is een gratis versie van Visual Studio, een van de beste IDE's die er bestaan, vooral qua debugger. Het nadeel is Visual Studio gebruik maakt van C89 en voor nieuwere features nogal is naar MS specifieke dingen durft te verwijzen wat geen protable code oplevert. Moet je echter richting C99 gaan dan moet ik eigenlijk nog een IDE tegenkomen (buiten dev-cpp, maar die wordt niet meer onderhouden) die deftig werkt en deftig C99 ondersteund zoals GCC onder Unix.

Pomme

Legacy Member
Ik heb Visual Studio C++ 9.0 Express Edition.

Tyfius, zou je het zien zitten om mij (al dan niet via msn ofzo) step-by-step uit te leggen hoe ik tewerk moet gaan, startende van de code die ik heb ?

Merci al op voorhand

Pomme

Tyfius

Legacy Member
Pomme zei:
Ik heb Visual Studio C++ 9.0 Express Edition.

Tyfius, zou je het zien zitten om mij (al dan niet via msn ofzo) step-by-step uit te leggen hoe ik tewerk moet gaan, startende van de code die ik heb ?

Merci al op voorhand

Pomme
irc, Quakenet, Tyfius, ganser dagen.

killgore

Legacy Member
Tyfius zei:
Dat hangt er een beetje van af wat voor C code je wil/moet gebruiken.

Visual Studio C++ Express Edition is een gratis versie van Visual Studio, een van de beste IDE's die er bestaan, vooral qua debugger. Het nadeel is Visual Studio gebruik maakt van C89 en voor nieuwere features nogal is naar MS specifieke dingen durft te verwijzen wat geen protable code oplevert. Moet je echter richting C99 gaan dan moet ik eigenlijk nog een IDE tegenkomen (buiten dev-cpp, maar die wordt niet meer onderhouden) die deftig werkt en deftig C99 ondersteund zoals GCC onder Unix.

puur qua code-writing gebruik ik tegenwoordig code::blocks boven visual express. Moet wel zeggen dat dit weer kan veranderen met de 2008 (heb al klein half jaar geen C++ meer geschreven :sad: )

Tyfius

Legacy Member
Ja, die Code::Blocks met MinGW ondersteuning is ook een goede gratis optie. Die gebruik ik onder Linux, onder Windows heb ik het genoegen om alle complete Visual Studio versies te hebben.

Pomme

Legacy Member
Dankzij Tyfius werkt het concept volledig ! :) Ik kan via mijn Java-code en de c-code volledig aanspreken :)

Driewerf, zoniet vierfwerf hoera voor Meneer Tyfius! 36 maagden in het hiernamaals, op zijn minst!

Pomme

Foezjie

Legacy Member
Pomme zei:
Dankzij Tyfius werkt het concept volledig ! :) Ik kan via mijn Java-code en de c-code volledig aanspreken :)

Driewerf, zoniet vierfwerf hoera voor Meneer Tyfius! 36 maagden in het hiernamaals, op zijn minst!

Pomme

Wat een manier van bedanken :p
Ge zou voor minder :$
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan