Archief - INFO: 18 januari weer wacoms in den Aldi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00tw00t

Legacy Member
Brainbug zei:
installeer de drivers, herstart uw computer en ga naar start->programmas->tablet->tablet properties (of iets in die trent)

pas daar die "soft-firm" slider aan, photoshop detecteerd een tekentablet standaard denk ik.

Op mac zou er in preference menu een tekentablet moeten verschijnen als die is aangekoppeld denk ik...


zijn da die drivers die bijgeleverd zijn met het product of die hierboven vermeld staan ?

of moet ge da ergis in photoshop activeren ?

w00tw00t

Legacy Member
nja heb de drukgevoeligheid ingesteld en al maar heeft geen effect bij photoshop : / dus ja kweet et nie :)

LunchBox

Legacy Member
programma instellen doe je via het configuratiescherm > wacom (moet je wel de drivers ofwel van de cd of van internet geïnstalleerd hebben uiteraard)

daar kan je dan een programma "toevoegen", als photoshop al openstaat bijv. zie je't icoontje ervan staan.

GeeKer

Legacy Member
Allez, dan toch eentje gevonden, deze morgend om 9.15 de laatste.. Ik mis echt wel een scrol wiel op da ding!

w00tw00t

Legacy Member
LunchBox zei:
programma instellen doe je via het configuratiescherm > wacom (moet je wel de drivers ofwel van de cd of van internet geïnstalleerd hebben uiteraard)

daar kan je dan een programma "toevoegen", als photoshop al openstaat bijv. zie je't icoontje ervan staan.

alsk configuratiescherm open hebk alleen maar 1 icootnje dat met de tablet te maken heeft en die heet "eigenschappen Tablet" en da ist en als ge ze opent kunde totaal niks toevoege :/
nja mss drivers van de site is downe

GeeKer

Legacy Member
w00tw00t zei:
alsk configuratiescherm open hebk alleen maar 1 icootnje dat met de tablet te maken heeft en die heet "eigenschappen Tablet" en da ist en als ge ze opent kunde totaal niks toevoege :/
nja mss drivers van de site is downe

Bij mij werkt da perfect in photoshop zenne, niets extra moeten aanklikken.

Trouwens, photoshop komt ni zomaar met een help guide hé ;)


How To Tip:

Set brush sensitivity if you are using a pressure-sensitive digitizing tablet, such as the Wacom® tablet.
1. Select the Brush tool Brush tool , the Pencil tool Pencil tool , or other painting tool in the toolbox.
2. Click the Brushes tab to bring the Brushes palette to the front or, if the palette isn't open, choose Window > Brushes.
3. To make the tool tip size change with pressure, select Shape Dynamics (be sure to click the word, not just the check box) in the Brushes palette. Then choose Pen Pressure from the Controls pop-up menu under the Size Jitter slider control.
4. To make the opacity change with pressure, select Other Dynamics. Then choose Pen Pressure from the Controls pop-up menu under the Opacity Jitter slider control.

Note: You can set Pen Pressure for other brush characteristics as well. The Brush palette contains controls that vary the angle, flow, scatter, texture depth, and roundness of the stroke depending upon the pen pressure.


Pap in de mond noemt zoiets

w00tw00t

Legacy Member
GeeKer zei:
Bij mij werkt da perfect in photoshop zenne, niets extra moeten aanklikken.

Trouwens, photoshop komt ni zomaar met een help guide hé ;)


How To Tip:

Set brush sensitivity if you are using a pressure-sensitive digitizing tablet, such as the Wacom® tablet.
1. Select the Brush tool Brush tool , the Pencil tool Pencil tool , or other painting tool in the toolbox.
2. Click the Brushes tab to bring the Brushes palette to the front or, if the palette isn't open, choose Window > Brushes.
3. To make the tool tip size change with pressure, select Shape Dynamics (be sure to click the word, not just the check box) in the Brushes palette. Then choose Pen Pressure from the Controls pop-up menu under the Size Jitter slider control.
4. To make the opacity change with pressure, select Other Dynamics. Then choose Pen Pressure from the Controls pop-up menu under the Opacity Jitter slider control.

Note: You can set Pen Pressure for other brush characteristics as well. The Brush palette contains controls that vary the angle, flow, scatter, texture depth, and roundness of the stroke depending upon the pen pressure.


Pap in de mond noemt zoiets


nja da in photoshop hebk allang gezien dacht gewoon dat er toch iets was buiten den photoshop, iets wa gij bij de drivers kon aanpassen. Mja als da et is probleem solved
merci voor de hulp :)

Massis

Legacy Member
jah, iets wel, ik heb rechtsonder een logoke waar ge gevoeligheid kunt aanpassen en dubbelkliksnelheid en functie v uw knop op uw pen als ge dat bedoelt...

fartbunny

Legacy Member
komaan das toch bucht? Veel te klein die dingskes.. Hier opt werk werken we tenminste met goeie grote A4 en A3 tablets.. das pas marsjandise :D

cooly

Legacy Member
fartbunny zei:
komaan das toch bucht? Veel te klein die dingskes.. Hier opt werk werken we tenminste met goeie grote A4 en A3 tablets.. das pas marsjandise :D
Tzal nie iets zijn om profesioneel mee te tekenen daar in de aldi denk ik :D

Massis

Legacy Member
idd :) eerder iets voor de n00bs zoals ik om der wa mee te leren werken...
met mijn grafische kwaliteiten ga ik der geen 500+€ aan opdoen zenne :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan