Archief - INFO: Helveticafilm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m-be

Legacy Member
Weet iemand toevallig of deze film al op dvd is verschenen en zo ja, waar hij te verkrijgen is (mag online zijn)?

NAGD

Legacy Member
Ze spelen de film tijdens de maand september in de concept store Colette in Parijs. I'm there :)

DieselPower

Legacy Member
D'Sek- zei:
Als je de zaterdag gaat, ga ik mee ^^.
goddamned fucker, maar goe ne rootmeet dan. Ik bel de Petit nog wel, hoewel dieje nu in manchester zit te touren?

NAGD

Legacy Member
Ik ga ook zeker gaan één van die dagen, wss zaterdag ook.
Ben naar Colette geweest in Parijs maar was alles behalve een leuke film ervaring. Een flatscreen in een winkel waar nog 200 man rond loopt, zonder geluid en een dvd die compleet omzeep was :s
Gelukkig was Parijs voor de rest wel suuper ;)

m-be

Legacy Member
'k had hem al, maar nog geen tijd gehad om te kijken. Dringend eens doen eigenlijk...

vincentvc

Legacy Member
Geweldig.
De kerels die het woord 'boring' hebben gebruikt geef ik het meest gelijk. Het word inderdaad een beetje saai als je bijna elke dag dezelfde type ziet passeren, zonder dat er iets met iets gedaan, maar blijft natuurlijk toch nog steeds een geweldig ('het beste') font blijft.
'k Vond het best wel zwak dat er kerels zeiden dat als je niet veel van design kent je gewoon Helvetica gebruikt.
Ook leuk dat die gast uit een heel oude generatie toch nog in de nieuwste generatie geloofd.

Btw, is er een manier dat ik wel aan Helvetica geraak op men windows zonder extra kosten?

Xavez

Legacy Member
ViniMan zei:
Geweldig.
De kerels die het woord 'boring' hebben gebruikt geef ik het meest gelijk. Het word inderdaad een beetje saai als je bijna elke dag dezelfde type ziet passeren, zonder dat er iets met iets gedaan, maar blijft natuurlijk toch nog steeds een geweldig ('het beste') font blijft.
'k Vond het best wel zwak dat er kerels zeiden dat als je niet veel van design kent je gewoon Helvetica gebruikt.
Ook leuk dat die gast uit een heel oude generatie toch nog in de nieuwste generatie geloofd.

Btw, is er een manier dat ik wel aan Helvetica geraak op men windows zonder extra kosten?

Arial kopiëren en hertekenen tot Helvetica? :p.
Niet echt dus :).

Timooo

Legacy Member
Helvetica, tja, die hoofdletter R blijf ik lelijk vinden. Voor de rest was het wel een interessante documentaire. Vooral hoe sommigen er zo gepassioneerd over kunnen filosoferen. Geweldig.

vincentvc

Legacy Member
Kvond die gast die over die oude ads van Amerika bezig was wel ne spast, imo. Die oude ads blijven toch gewoon iets aparts, oké ik zou wel het zelfde denken als ik in die tijd leefde dat minimalisme veel beter was dan veel verschillende types in één ad steken enzoverder. Maar als ge dat nu zegt, kweni kvind die nogaltijd de max. Natuurlijk moeten zo'n dingen nu niet meer terugkomen, want dan vind ik het ook maar zwak. :p
En voor de rest wat die jongen zei vond ik ook meestal wel bullshit, beetje kortzichtig damn.

NAGD

Legacy Member
http://www.loweuk.com maakten de nieuwe Stella Artois campagne. Om maar te zeggen dat oude typo helemaal niet "uit" is en Helvetica helemaal niet altijd moèt gebruikt worden.

-> Bij "Our Creative Work - Print and Outdoor" vind je de beelden van de campagne.

Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig eigenlijk meer werk met Akzidenz Grotesk, de Berthold variant. Een beetje beu gekeken op Helvetica en die Akzidenz is toch iets "harder" imo.

dendaak

Legacy Member
We zijn hem nu aan het zien in de les "Helvaticafilm".

Spijtig dat er géén nl subs zijn :(

Erinyes

Legacy Member
ViniMan zei:
'k Vond het best wel zwak dat er kerels zeiden dat als je niet veel van design kent je gewoon Helvetica gebruikt.

In de regel is dat meestal ook wel zo :unsure:
Ontwerpers die enkel en alleen Helvetica gebruiken omwille van zijn historische of artistieke waarde kennen niet veel van design.
Ik persoonlijk vind Helvetica zelfs niet eens een mooie letter, ik gebruik het dan ook niet zo vaak.
Helvetica is voor een vrij standaard letter en ik vind een ontwerp met Helvetica dan ook heel vaak goedkoop of ondoordacht uitzien. Het is dus geen letter die zomaar "overal" bij gaat zoals veel te vaak gedacht wordt.

Een goeie toepassing van de letter Helvetica vind ik bij de verpakking van Greenland cosmetica.
Te vinden op Greenland of in Essenza winkels her en der verspreid over Vlaanderen.

Piru

Legacy Member
Erinyes zei:
In de regel is dat meestal ook wel zo :unsure:
Ontwerpers die enkel en alleen Helvetica gebruiken omwille van zijn historische of artistieke waarde kennen niet veel van design.
Ik persoonlijk vind Helvetica zelfs niet eens een mooie letter, ik gebruik het dan ook niet zo vaak.
Helvetica is voor een vrij standaard letter en ik vind een ontwerp met Helvetica dan ook heel vaak goedkoop of ondoordacht uitzien. Het is dus geen letter die zomaar "overal" bij gaat zoals veel te vaak gedacht wordt.

Een goeie toepassing van de letter Helvetica vind ik bij de verpakking van Greenland cosmetica.
Te vinden op Greenland of in Essenza winkels her en der verspreid over Vlaanderen.

mensen die niets van design kennen gebruiken Comic Sans MS :bow:

;)

De light varianten vind ik nog wel kunnen, de gewone is idd nogal saai.

Omni^

Legacy Member
ravenslayer zei:
uch helvetica
heb 3 jaar lettertekenen achter de rug en was alles behalve een pretje. En ja helvetica was dus een font dat we moesten reconstrueren in illustrator met alleen behulp van hulplijnen.
maar zon video kan best wel intressant zijn. tnx voor de info allesinds

Heb ik ook gedaan op school vroeger maar dan met lat en potloodje en passer natuurlijk ;-)

m-be

Legacy Member
Omni^ zei:
Heb ik ook gedaan op school vroeger maar dan met lat en potloodje en passer natuurlijk ;-)

oooh, the memories...

En dan inkleuren met Rotring pennen en een penseeltje :')
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan