Archief - INFO: Hoeveel vragen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tomswaelen

Legacy Member
Ik heb onlangs de vraag gekregen om voor iemand een informatieve site te maken (niks interactiefs dus). Ik kan wel met Dreamweaver en Fireworks werken, en heb al wel wat sites op mijn actief staan, maar ik heb dit nog nooit professioneel gedaan, en weet dus niet hoeveel ik moet vragen.

Het zou een vrij simpele site zijn, gewoon informatie overbrengen, niks te flashy.

Kan iemand mij een idee geven van hoeveel ik kan/mag vragen?

Bigbuddha

Legacy Member
mag: niks waarschijnlijk
kan: gebruik je search eens. Is hier al veel dezelfde vraag gesteld.

tikketim

Legacy Member
voor zoiets zou ik 50 euro vragen ofzo , beetje afhankelijk van bv het aantal pagina's en je skills :)

dewoete

Legacy Member
En ook vooral: moet je je in de toekomst nog iest aantrekek van die site (updaten dus)

of gaat ie wel nog een paar jaar ongewijzigd blijven staan.

50€ lijkt me mss wat weinig,
stel dat het bv. nen zelfstandige is die gewoon wa fotootkes van de winkel, zijn adres en wat fotookes op de site wilt lijkt 100€ een schoon bedrag.

alst iets is met meerdere paginas en een heel menu dan kan je toch wel 150€ tot 200€ vragen.

Rvl

Legacy Member
aangezien ge hier komt vragen hoeveel ge zou moeten vragen voor een website is het al duidelijk da je nie veel ervaring hebt en zou ik zeker niet boven 100 € gaan. Waaschijnlijk zal het hier ook gaan om een puur statische website

edit: ik had nie gezien da die dewoute nog iets zei over rond de €200. Als ge er nie veel van kent en da durft te vragen wa gade dan als goed en gerespecteerd designbedrijf moete vragen € 1 000 000 ? Ik hoop da ge u in teken vergist hebt en da het turkse lire (denk da het lire is) moest zijn ipv €

killgore

Legacy Member
dewoete zei:
En ook vooral: moet je je in de toekomst nog iest aantrekek van die site (updaten dus)

of gaat ie wel nog een paar jaar ongewijzigd blijven staan.

50€ lijkt me mss wat weinig,
stel dat het bv. nen zelfstandige is die gewoon wa fotootkes van de winkel, zijn adres en wat fotookes op de site wilt lijkt 100€ een schoon bedrag.

alst iets is met meerdere paginas en een heel menu dan kan je toch wel 150€ tot 200€ vragen.
kvind da nen beginner al vrij veel lef moet hebben om geld te vragen voor een site. Zeker zulke bedragen.

xml

Legacy Member
"Zeker zulke bedragen"

Dude, wat is nu 100 euro? Als ge in 't weekend nen avond gaat werken in 't frietkot om de hoek hebt ge al een evenveel, of zelfs meer.

killgore

Legacy Member
xml zei:
"Zeker zulke bedragen"

Dude, wat is nu 100 euro? Als ge in 't weekend nen avond gaat werken in 't frietkot om de hoek hebt ge al een evenveel, of zelfs meer.
da moet goed draaiend frietkot zijn dan toch :).

100€ vo nen site gemaakt door nen noob is veel. Zeker als veel mensen hier beginnen te kreften als er iemand is die zegt dat em 500€ durft vragen voor een site die dan deftig is designed, vrij correcte xhtml code kent en nog eens interactief is.

Komaan, 100€ krijgen omda ge een beke kunt prutsen in fireworks en dreamweaver :wtf:. N/O, ma dan zouden whispy & servi hier bv. al stinkend rijk moeten zijn.

Rvl

Legacy Member
xml €100 als ge er niet veel tot niets van kent is relatief veel. Het zou eerder rond de 50 moeten liggen maar er zijn al zoveel threads hierover geweest en altijd dezelfde die veel willen hebben voor weinig te kunnen. En het frietkot waar gij 100 euro of meer op ne avond verdiend, daar wil ik ook wel werke.

Obliv`

Legacy Member
Rvl zei:
xml €100 als ge er niet veel tot niets van kent is relatief veel. Het zou eerder rond de 50 moeten liggen maar er zijn al zoveel threads hierover geweest en altijd dezelfde die veel willen hebben voor weinig te kunnen. En het frietkot waar gij 100 euro of meer op ne avond verdiend, daar wil ik ook wel werke.

alst wa fotokes en adresgegevens zijn zou ik MAXIMUM 50 euro vragen
als ge nog niet veel ervaring hebt, zou je met 25 euro imo ook al content moeten zijn

denk

Legacy Member
wete wa, maak eerst eens een website en kom het dan nog es vragen, want nu kunde echt nie weten hoe de website er gaat uitzien, dus heb ik (allesinds) geen idee van de prijs-kwaliteit.

MORBUUUUUUUUUUUS (ik zie dat je dit aan het lezen bent ;))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan