Archief - INFO: Internationaal Kortfilmfestival Leuven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dêsh'

Legacy Member
Het IKL presenteert jaarlijks een uitgebreide selectie ijzersterke kortfilms, zowel fictiefilms als animatiefilms, documentaires, experimentele films en videoclips.
De Vlaamse en Europese kortfilmcompetitie nemen een centrale plaats in het IKL, dat al vele jaren de functie van Vlaamse en internationale filmtalentenjacht.


VLAAMSE KORTFILMCOMPETITIE
COMPETITIE VOOR KORTE ANIMATIEFILMS


Na de triomftocht van Jonas Geirnaerts Flatlife -een eindwerk van de Gentse filmschool KASK - wordt er met argusogen uitgekeken naar de nieuwe lichting korte Vlaamse animatiefilms. En ja hoor, ook dit jaar zitten er weer een aantal pareltjes bij die ongetwijfeld een mooie festivalcarrière in het vooruitzicht hebben. Het IKL selecteerde 14 films; 2 onafhankelijke producties en 12 films uit de filmscholen KASK, RITS, Sint-Lukas en KHLimburg.
Worden uitgereikt in deze categorie:de AVID Publieksprijs (Professionele software t.w.v. 2.000 euro)

PROGRAMMA



SPECIAL: EUROPESE ANIMATIEFILM
ANIMATION NATIONS


Naast de Europese Kortfilmcompetitie -voorlopig nog steeds enkel toegankelijk voor korte fictiefilms- presenteert het IKL dit jaar een "Best of" van de Europese animatiefilm: 20 recente producties die samen een kleurrijk beeld geven van de talloze animatietechnieken die er bestaan en de manier waarop de makers deze technieken, met een grenzeloze creativiteit en onuitputtelijke inspiratie, gebruiken om hun fantasieën tot leven te wekken.

PROGRAMMA



SPECIAL: EUROPESE ANIMATIEFILM
THE SHORT FILMS OF PHIL MULLOY


De extreme animation van de Britse animator Phil Mulloy is erg herkenbaar: felle zwarte tekeningen op een witte achtergrond, ruw en ongepolijst. Ook inhoudelijk heeft Mulloy een heel eigen stijl. Zijn sardonische fabels zijn brutaal, expliciet, gitzwart maar vaak erg humoristisch en handelen in essentie altijd over de heersende normen en waarden en (de zin van) het leven zelve. Mulloy verwierf internationale faam met de Intolerance-reeks, die o.m. op het Animatiefilmfestival van Annecy (Frankrijk) en het Tampere International Short Film Festival (Finland) grote prijzen wegkaapte.

PROGRAMMA


Website evenement: http://www.kortfilmfestival.be/


------------------


Lijkt mij wel interessant voor de animatie en 3D liefhebbers onder ons. 't Spektakel neemt plaats hier in Leuven in kunstcentrum STUK van 3 - 10 decemeber 2005. Naar de animatie - thema's van hierboven ga ik alvast proberen naartoe te gaan, ziet er veelbelovend uit !

dresse

Legacy Member
Ik ga zeker. Vorig jaar zaten er paar hilarische en sjeyk gemaakte filmkes tussen :)
ook wel veel brol, maja, das altijd met filmfestivals. ma leuven kort was imo toch beter dan wa ze soms durfden tonen op het filmfestival in annecy(frankrijk)

en derna party @ my place :p


zitten btw paar eindwerken van ons schoolke tussen van vorig jaar. nl: angst van emiel penders en on a lead van sandy claes. allebei zeer knappe filmkes en de moeite om te gaan zien !

dresse

Legacy Member
tis ni echt @my place.
ma we zijn wel allemaal naar feestje na leuven kort in de silo in leuven "Zzino vs Redhead" mede voor men 20ste verjaardag (den 11de). dus iedereen daarheen, en betaal me een pint (of 5) !! :)

LunchBox

Legacy Member
dresse zei:
hehe :)
zorgt gij maar da ge der ook zijt !
Leuven%2005%2078.JPG

dêsh'

Legacy Member
Gaan we er een meeting van maken manne? :p Het silo idee van dresse staat mij wel aan, lang geleden dat ik daar nog eens binnengehuppeld ben :)

The recycleload

Legacy Member
Ik zou daar ook graag naar toe gaan maar dan moet ik op de kerstmarkt staan :p
en het is vlak voor mijn examens.
en jullie zijn waarschijnlijk 5 jaar ouder.

Igör

Legacy Member
Ik zou ook wel willen gaan, maar ik ga ook naar de kerstmarkt nu the recycled het vermeldt!

dresse

Legacy Member
@lb: hehe, die lijkt nog op robken ook
@desh: laten we gewoon allemaal ons botlike tshirt aandoen :p dan zien we elkander daare wel :). Wie weet zeg'k zelfs goeiendag :)
@the recycloaded: booeeee kerstmarkt. boeeeeee
@igor: wtf?

Igör

Legacy Member
Och jongen, nie doen alsof ge van niks weet!

En "Wie weet zeg'k zelfs goeiendag" ?? Nozem :)

dresse

Legacy Member
hou het ontopic igor :naughty: en zie ik daar een flame naar een crew member? nozem? jaja... ik vrees dat da een usernote wordt eh :music:

morgen nen boks op school jong :)

s.p.a.w.n.

Legacy Member
kspeel heel vaak met de gedachte eens een kortfilm te draaien ...
absurde humor lijkt me vooral iets, vooral omdat ik met vrienden vrij vaak waanzinnig absurde dingen verzin (en dan plat liggen , hehhe)

nuja, alsik eens tijd heb, materiaal en een paar mensen ook met tijd komt het er wel van :p

dresse

Legacy Member
alsk u raad mag geven, informeer u eerst een beetje over de basisregels van de filmtaal voor ge ne film maakt. Ik wordt gek van al die amateurfilmkes die zoveel beter zouden zijn als ze gewoon ff de basiregels die ne film doen "werken" hadden opgezocht. En uiteindelijk stopt ge zoveel tijd in het maken ervan, tzou zonde zijn als da allemaal voor niks is :)

dresse

Legacy Member
nee, ma moest ge van plan zijn om een kortfilmke te maken kan'k wel de belangrijkste ff neerschrijve voor u :p
ni da ik ze allemaal ken, ma als ge gewoon al let op de basisregels zoals ni over de as gaan, de richtingen van u personages respecteren, subjectieve shots deftig inleiden en afsluiten, beeldcompositie, weten wanneer ge welke camerahoogte moet gebruiken enzo... dan krijgde ni zo'n gedrochten als da ninja-filmke da hier vorige keer stond :)

Sprynxky Man

Legacy Member
dresse zei:
dan krijgde ni zo'n gedrochten als da ninja-filmke da hier vorige keer stond :)
Da ninja filmke suckte inderdaad vrij hard gewoon omdat het ons eerste was en we hadden totaal niets qua voorbereiding gedaan. Ondertussen hebben we veel meer ervaring op allerlei vlakken. Wacht maar tot ons tweede af is, het is stukken beter en we hebben al megaveel goeie reacties gehad.

Maar je mag wel eens die basisregels neerschrijven als je wil, ik wil eigenlijk wel eens weten of er nog zijn die we ondertussen nog niet kennen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan