Archief - INFO: Nieuwen Areadesign

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Freaky 7

Legacy Member
www.areadesign.ch nieuwe site onlline.
wou het even laten weten omdat het bom
designers zijn :)

Kben eigenaar van zo een "AREADESIGN BOOK" en
een paar coole postkaarten echt wel schoon werk
van hun :)

Hf

Tom

Erlend

Legacy Member
Ik blijf verbaast telkens ik een nieuwe website zie die in tabellen is gemaakt.

Daar kan ik niet bij.

Zero Grav

Legacy Member
Nog iemand die Angelina Jolie herkent? :-)
Zijn wel echte pro's precies, enkel vind ik het rood nogal slecht gekozen want erg fijn leest het niet. :s

dJeez

Legacy Member
Erlend zei:
Ik blijf verbaast telkens ik een nieuwe website zie die in tabellen is gemaakt.

Daar kan ik niet bij.
Tjah, als ze het breedste spectrum aan browsers willen ondersteunen is dat geen slechte keuze. De vraag blijft uiteraard of dat wel de reden is.

Zero Grav

Legacy Member
Dit design is extreem gemakkelijk te maken in divs dus misschien: "Steek je werk in je klanten, niet in jezelf."

Rvl

Legacy Member
Erlend zei:
Ik blijf verbaast telkens ik een nieuwe website zie die in tabellen is gemaakt.

Daar kan ik niet bij.
Wel tegewoordig is het de hype om css2 positioning te gebruiken en mensen op tn forum hebben tegewoordig schrik om een site met tablestructuur hier te posten. Ik ben noch voorstander of tegenstander van beide structuren. Het is een feit dat css2 er gekomen is om zonder tables u site te gaan code maar het is ook een feit dat het zeker niet op punt staat. Met css3 zal hier veel vooruitgang gemaakt worden en zullen misschien velen de trend volgen en de overstap maken. Persoonlijk vind ik het handig dmv css2 u layout te maken maar er zal wel een reden zijn waarom de meeste webdevelopment bureau's nog niet zijn overgestapt volgens mij.

Erlend

Legacy Member
dJeez zei:
Tjah, als ze het breedste spectrum aan browsers willen ondersteunen is dat geen slechte keuze. De vraag blijft uiteraard of dat wel de reden is.

Dan blijven er nog genoeg manier om dat keurig op te vangen. En zoals zero
zegt, dit ontwerp kan je makkelijk maken zonder voor complexe css te kiezen.

Erlend

Legacy Member
Rvl zei:
Wel tegewoordig is het de hype om css2 positioning te gebruiken en mensen op tn forum hebben tegewoordig schrik om een site met tablestructuur hier te posten. Ik ben noch voorstander of tegenstander van beide structuren. Het is een feit dat css2 er gekomen is om zonder tables u site te gaan code maar het is ook een feit dat het zeker niet op punt staat. Met css3 zal hier veel vooruitgang gemaakt worden en zullen misschien velen de trend volgen en de overstap maken. Persoonlijk vind ik het handig dmv css2 u layout te maken maar er zal wel een reden zijn waarom de meeste webdevelopment bureau's nog niet zijn overgestapt volgens mij.

Een trend of hype durf ik het niet noemen. De voordelen zijn bekend, de
nadelen slenken met de minuut.

Rvl

Legacy Member
nee zo bedoel ik inderdaad niet, want het zal naar de toekomst toe inderdaad meer en meer gebruikt worden maar de heisa die iedereen maakt over designs die nog met tables gemaakt worden vind ik toch wat overdreven. Site met tables, so what?
sorry voor de offtopic;)

orez

Legacy Member
reply van PC_Freak deleted --> er werd duidelijk gevraagd geen table vs div thread. Dan moet je ook niet beginnen zeveren over hun xHTML/CSS gebruik, dit houdt hier onrechtstreeks verband mee, hier gaat het hem over het DESIGN, laat dit even duidelijk zijn.

PC_Freak

Legacy Member
Ik dacht dat dit hier het webdesign forum was en dat het design forum net hieronder was. Mijn reply ging immers totaal niet over tabellen of geen tabellen. :ironic:

Xavez

Legacy Member
PC_Freak zei:
Ik dacht dat dit hier het webdesign forum was en dat het design forum net hieronder was. Mijn reply ging immers totaal niet over tabellen of geen tabellen. :ironic:

:-)... Tabs VS Divs is trouwens al genoeg gevoerd >_<

PC_Freak

Legacy Member
Tja en ik ben die discussies ook al lang beu gezien, geloof mij.

Qua grafisch aspect is deze site niet mis trouwens. Maar als dat een nieuwe site is anno 2006 dan heb ik toch bedenkingen.

xml

Legacy Member
Waar moet ik eigenlijk een site zien? Ik zie gewoon één ellenlange pagina, en wat ik daar zie vind ik niet echt van deze tijd.

LunchBox

Legacy Member
Allez allez, ik vind het best goed.. simplicity maar dan nog eens in donkere tinten. Wat ik er zo goed aan vind is voornamelijk het feit dat het me aan een print-layout doet denken, en daar ben ik wel een fan van. Die uitgevulde text (justify), de kolomstructuur, de contrastkleuren tov het zwart.. ik vind dat het goed zit.

*edit: lees dan net dat het een INFO thread is en geen sitecheck (hoewel hij nog niet helemaal af is), maar nogmaals bevestigen dat het me wel kan bekoren. Alleen jammer dat de contentitems onderaan (text + thumb) nog geen doorverwijzing hebben.

tikketim

Legacy Member
xml zei:
Waar moet ik eigenlijk een site zien? Ik zie gewoon één ellenlange pagina, en wat ik daar zie vind ik niet echt van deze tijd.

²

er is totaal niks speciaal aan de site zelf , zoiets kan een groot deel op dit forum ook al zijn de prentjes vanonder wel mooi maja :)

LunchBox

Legacy Member
tikketim zei:
al zijn de prentjes vanonder wel mooi maja
Maja wat.. het is een multimedia bureau - het draait allemaal om die items onderaan. Toegegeven, vrij onlogisch de site al te launchen als men nog niet doorlinkt naar pagina's met meer info.. maar die "maja" heeft zo'n rare ondertoon in de zin.

tikketim zei:
niks speciaal, zoiets kan een groot deel op dit forum ook
Als dat de maatstaf is ga je nog weinig uitschieters tegenkomen online.. en als je ze opsomt krijg je'n handvol andere minpunten als cpu/bandbreedte issues. Stoort me namelijk dat als je mensen meer geeft ze minder willen, en als je ze minder geeft komen ze met van die onzin af van "dit kan de meerderheid namaken". (namaken is immers vaak zeer eenvoudig) Wat wil het publiek nu eigenlijk.. en begrijpen ze het creatieve proces niet helemaal of hoe zit dat precies? (het laatste is retorisch)

Stoort me bovendien mateloos dat het de meerderheid wél meteen opvalt dat er tables gebruikt werden boven divs.. en bij dat punt zullen we het houden want de discussie opnieuw voeren is inderdaad hopeloos - zeker op dit subforum. (het mag gezegd) Voor de duidelijkheid van dit laatste, toch nog eens aanhalen dat ik rvl zijn stelling daarin volg (tables, so what) - en dat is precies de reden dat ik html-websites en heel de heisa errond reeds lange tijd geen aangename werkomgeving meer vind.

2 cents van iemand die zich de laatste tijd (nog) meer en meer ergert aan al die "kampen", een mens zou er al spijt van krijgen zich ooit in webdesign te hebben verdiept.. misschien toch maar op zoek gaan naar een andere hobby als het zo blijft voortgaan. (ballet, iemand)

Quilombo

Legacy Member
nie depressief worden he :)

LunchBox zei:
Allez allez, ik vind het best goed.. simplicity maar dan nog eens in donkere tinten. Wat ik er zo goed aan vind is voornamelijk het feit dat het me aan een print-layout doet denken, en daar ben ik wel een fan van. Die uitgevulde text (justify), de kolomstructuur, de contrastkleuren tov het zwart.. ik vind dat het goed zit.

Lunchbox zei:
Als dat de maatstaf is ga je nog weinig uitschieters tegenkomen online.. en als je ze opsomt krijg je'n handvol andere minpunten als cpu/bandbreedte issues. Stoort me namelijk dat als je mensen meer geeft ze minder willen, en als je ze minder geeft komen ze met van die onzin af van "dit kan de meerderheid namaken".

volleeeeeedig akkoord

simpele sites die er toch goed uitzien.. zo simpel is dat niet hoor.. meestal ziet het er way too boring uit, en das hier toch niet het geval vind ik: sober, maar niet té. het is mss niet zo moeilijk om zoiets te coden, imo toch wel om te designen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan