Archief - INFO: Weekend Photo Award #1 Street fashion

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AnewSpider

Legacy Member
klinkt wel intressant, mss in de vakantie voor de leute meedoen

TiB0

Legacy Member
Uit het regelement:

De beelden moeten opgeladen worden in JPEG en maximum 500 Ko per beeld en van een nummer voorzien zijn ( van 01 tot ...)
De deelnemer moet er zich van verzekeren dat de voorgestelde beelden te printen zijn op een formaat van 90x100 cm, 300 dpi.

:oink:

Ze gaan er vanuit dat iedereen zo'n fototoestel dat je kan winnen heeft, of wat?

En 90x100 cm met 300dpi, krijg dat maar eens kleiner dan 500 kb zonder kwaliteitsverlies... (ik veronderstel dat ze met die 'Ko' 'Kb' bedoelen.)



Edit:
Tenzij ze bedoelen dat je de foto's moet opsturen op welke formaat dan ook, kleiner dan 500kb, en dat je, indien geselecteerd, de grote versie moet opsturen?
Vaag :unsure:

Joeri

Legacy Member
90x100cm op 300dpi, komt overeen met zo'n 125megapixel :wtf:

9:10, wat is dat nu weer voor een verhouding:confused:

Typhon`

Legacy Member
uhm er staat dat de beelden die je door moet sturen de 500kb niet mogen overschrijden, de originele files -die je niet moet doorsturen- moeten de 90x100cm kunnen halen.

TiB0

Legacy Member
Typhon` zei:
uhm er staat dat de beelden die je door moet sturen de 500kb niet mogen overschrijden, de originele files -die je niet moet doorsturen- moeten de 90x100cm kunnen halen.

Jomor, hoeveel mensen hebben er nu zo'n fototoestel :help:


En een computer om dat vlotjes te kunnen bewerken. (10630 x 11811 pixels)

'toegankelijk voor amateurs'



Hahaha.

Strawberry

Legacy Member
Opblazen zeker, wel jammer dat je bij 9:10 dan al een stuk van je resolutie verliest bij een kleinbeeld slr. Als je met een 10mp cam meedoet en je fotos zijn echt goed en je trekt de resolutie netjes op zal er geen probleem zijn.
Je kan ook met dia werken en die laten scannen.

Wat bedoelen ze precies met streetfashion?
Zowat hippe wildvreemden tegen een muur zetten zoals ze in Tokyo etc doen?

Gromme

Legacy Member
Strawberry zei:
Wat bedoelen ze precies met streetfashion?
Zowat hippe wildvreemden tegen een muur zetten zoals ze in Tokyo etc doen?

Heb hen daar een mail voor gestuurd, om te vragen wat ze daar preceis onder verstaan.

Joeri

Legacy Member
Strawberry zei:
Als je met een 10mp cam meedoet en je fotos zijn echt goed en je trekt de resolutie netjes op zal er geen probleem zijn.

Grapjas...
zoals eerder gezegd: 90x100cm@300dpi is ongeveer 125mp of 10630 x 11811 pixels zoals Tibo zei.

wouter_dc

Legacy Member
Joeri G. zei:
Grapjas...
zoals eerder gezegd: 90x100cm@300dpi is ongeveer 125mp of 10630 x 11811 pixels zoals Tibo zei.

Dat is toch slechts theoretisch?

Strawberry

Legacy Member
Jij gelooft echt dat je een 125mp camera moet hebben?

Het is niet omdat je een print moet hebben van 90x100 op 300 dpi
dat je originele foto op 125mp moet gemaakt worden. Dat is gewoon voor als ze die tentoonstellen, dan zal dat op die grootte zijn. Geen enkele print in een museum is op 125mp gemaakt en daar zitten prints bij van 2m+.

Typhon`

Legacy Member
idd, 300dpi is enkel vereist als ge het voor uwe neus houdt, nen poster of iets gelijkaardig van rond nen meter bekijkt ge toch minstens vanop nen afstand van 1 meter...

V!$u4L

Legacy Member
Die prijzen zijn precies niet niks... ^^ ik verwacht een extreem strenge jury, geweldig natuurlijk, niet dat ik meteen zal meedoen.
Typhon` zei:
idd, 300dpi is enkel vereist als ge het voor uwe neus houdt...
Welja, er zijn trouwens programma's en plug-ins die foto's kunnen opblazen zonder al te veel kwaliteitsverlies voor print en uiteindelijk wordt alles toch gerasterd, peins ik.

Joeri

Legacy Member
Strawberry zei:
Jij gelooft echt dat je een 125mp camera moet hebben?

Het is niet omdat je een print moet hebben van 90x100 op 300 dpi
dat je originele foto op 125mp moet gemaakt worden. Dat is gewoon voor als ze die tentoonstellen, dan zal dat op die grootte zijn. Geen enkele print in een museum is op 125mp gemaakt en daar zitten prints bij van 2m+.

Ik weet goed genoeg dat je met een camera van pakweg 8megapixel al op een deftig formaat kan afdrukken (heb zelf verscheidene 50x75's van een 10D en een 150x100 van een 20D), maar dan zit je foto niet aan 300dpi, wat uiteindelijk in het reglement staat he.


idd, 300dpi is enkel vereist als ge het voor uwe neus houdt, nen poster of iets gelijkaardig van rond nen meter bekijkt ge toch minstens vanop nen afstand van 1 meter...

Tuurlijk, klopt.

Dat is de reden waarom ik me afvraag hoe men aan die 90x100@300dpi komt omdat een foto van die grootte technisch gezien bijna onmogelijk is, en omdat 300dpi op dat formaat gewoon belachelijk is.
Ik ben absoluut niet thuis in heel de drukwereld, dat geef ik gerust toe, dus als iemand hier de technische uitleg erachter kan doen ben ik wel nieuwsgierig.

Strawberry

Legacy Member
Joeri G. zei:
Grapjas...
zoals eerder gezegd: 90x100cm@300dpi is ongeveer 125mp of 10630 x 11811 pixels zoals Tibo zei.

Ze gaan dat gewoon zo printen en dan kan je daar rekening mee houden.
Dus moet je zorgen dat je foto er op 100 x 90 vanop 1m afstand deftig uitziet, 300 dpi omdat foto's altijd op 300 dpi gedrukt worden.
Geen grap. ^^

Gromme

Legacy Member
Dit heb ik als antwoord op mijn mail gekregen...

Geachte Neil,
Dank u voor uw mail.
Het thema van de wedstrijd is beperkt tot 'Street fashion'... Wat de rest betref, is het wel moeilijk nadere inlinchtingen te geven zonder de creativiteit of (en) de gevoelen te beperken,...
De jury zal rekening houden met foto's gerichten tot de 'street fashion' concept... Maar hoeverre moet (mag) het concept... hangt alleen maar af van de deelnemers...
mvg,
Arnaud

TiB0

Legacy Member
blergh,

de helft van de inzending zal waarschijnlijk bestaan uit snapshots van fanklub, blast your ghetto, make-up club en andere nu-rave/scenekids toestanden...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan