Archief - Irritant schoonheidsfoutje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tandvlees

Legacy Member
Hoi,
ik heb een splash gemaakt voor mijn site, maar bij de index pagina heb je zo'n verticale pixel streep tussen de 2de en 3de knop in firefox (3.0.1).
In safari heb ik dat niet, in IE weet ik niet; dat moet ik nog testen.

Bij vorige versie van firefox was dat nog perfect en nu ineens heb ik daar een "gap" tussen mijn knoppen. Ik vind dit irritant want ik weet nooit de echte oorzaak of om welke reden dat da nu gebeurd. Alle cellen zijn perfect afgemeten volgens de grootte van de afbeeldingen :s

http://users.pandora.be/tand/tnT-portfolio/

Waarom is die gap daar en hoe los ik dat op?

j design

Legacy Member
Bedoel je dat kleine zwarte lijntje tussen knop 2 en 3?

Aangezien je cellen zegt denk ik dat je met een tabel werkt?
Als je nu geen waarde aan de cellen meegeeft gaan ze toch automatisch verkleinen tot de img rand?
Eventueel dan wel margin en padding 0 zetten. Als dit nog niet gebeurt is, heb nog niet naar de code gekeken.

edit: zet de padding en margin op 0 en geef geen width mee

Tandvlees

Legacy Member
j design zei:
Bedoel je dat kleine zwarte lijntje tussen knop 2 en 3?

Aangezien je cellen zegt denk ik dat je met een tabel werkt?
Als je nu geen waarde aan de cellen meegeeft gaan ze toch automatisch verkleinen tot de img rand?
Eventueel dan wel margin en padding 0 zetten. Als dit nog niet gebeurt is, heb nog niet naar de code gekeken.

edit: zet de padding en margin op 0 en geef geen width mee

Kheb gedaan wat je zegt en het streepje is weg (heb het nog niet ge-upload). Dus merci!

Is werken met een tabel niet goed voor zulk design? Want in dreamweaver heb ik vaak het probleem dat ik de cellen ni goe krijg zoals ik ze wil hebben, dan moet ik beginne slepen en width's en hieghts's meegeven. Soms als ik 1 cel verander, verandert een ander cel ook mee in een ander tabel.

j design

Legacy Member
No problem :)

Ik dacht wel dat het zoiets was.

Voor een menu werk ik altijd in een aparte div en eventueel met een list.
Het is eenvoudig en je kan direct de eigenschappen met de list meegeven,
Dus voor onderlinge spaties/ruimte wat padding enzo.
Ipv dan 4x width, margin enzo van de img mee te geven pas je enkel de padding aan en zet je de div op zijn plaats

PS: Het was er echt :)

edit: ik weet niet ofdat je van plan bent maar wss wel bij snapshots nog het een en ander te zetten.
Hou er dan rekening mee dat iemand met een 15" juist je menu nog ziet (bij de volgende pagina's)

Tandvlees

Legacy Member
Ik had dat soms dat k een preview doe in firefox dat ik een zwart lijntje zie, maar een preview in safari was het perfect. soms weer andersom :s.

@j design, ik werk met een 15 inch momenteel en het menu staat er nogop. het snapshot gallerij is al gevuld, ik ga ze pas uploaden als het af is. Hetgeen dat nu online staat is maar voor te testen.

Xavez

Legacy Member
Welke afmetingen je scherm heeft is niet relevant hé, het gaat om de resolutie waarop je scherm is ingesteld :)

j design

Legacy Member
ja akkoord dat weet ik, maar ik denk dat een 15" meestal 1280x800 of 1024x768 zal zijn en dan verschilt de hoogte nu dat niet eh.

En volgens dat ik het bekijk (1280) staat het menu, en dan bedoel ik die van op de volgende pagina's net (niet IE) onder mijn laatste lijn.
(FF Dus niet zichtbaar..)
En ik krijg ook een horizontale scrollbalk.
Als dan iemand met een reso lager dan ik eropkomt is dat zeker niet zichtbaar.
Je verliest je menu en dan daaronder komen de snapshots die je zeker mist.

FF heb je dan bovenaan nog wat extra plaats kwijt met hun dikke balk :)

My point of view:
http://www.jdesign.be/sup/screen-tnt.jpg

Zeker niet dat ik hiermee kritiek wil geven, enkel een tip.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan