Archief - JOB: Flyer 100dagen (Night of the Celebrities)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Beste forumleden,

Ik ben dit jaar voorzitter van onze 100dagen (Maris Stella Oostmalle) en één van de zaken waar ik verantwoordelijk voor ben is de organisatie van de fuif. En bij een fuif hoort dus ook promotie (Flyers/Affiches). Ik heb de overige 'bestuursleden' een kijkje laten nemen op dit forum en zij stonden versteld van wat voor kunstwerkjes jullie uit jullie mouw schudden. Daarom dat zij het ook een zeer goed idee vonden om de affiche/flyer door één van jullie te laten ontwerpen.

Natuurlijk zou het niet correct zijn om mij hier simpelweg van af te maken met een dankwoordje (mag ook niet van de moderator ;) ) dus de winnaar krijgt van ons €30 op zijn rekening gestort (ik stuur liever geen geld per post op). Ik weet dat dat geen bedrag is om 'wauw' tegen te zeggen maar zij die zelf al 100dagen hebben gehad weten ook dat het budget voor zoiets eerder beperkt is, vandaar ook de relatief 'kleine beloning'. Maar zij die nog steeds geïnteresseerd zijn lezen rustig voort!

Technische kant van de zaak:

- De flyer zal een grootte hebben van 148x210mm (A5 formaat dus). De exacte grootte van de affiche is nog niet bekend maar die zal logischerwijs in dezelfde verhoudingen gedrukt worden.
- Het gaat om Standaard flyers full color recto-verso

Vormelijk:

Ons thema dit jaar is 'film' (niet orgineel, ik weet het maar doet doet er niet toe ;) ) en we zouden dan ook graag hebben dat de flyer/affiche daar aan te linken is. Bovendien hebben we ook onder de zesdejaars een 'wedstrijd' georganiseerd waarbij een logo ontworpen moest worden en dit is uit de bus gekomen (getekend door een leerling van KSO). Dus het zou leuk zijn moest deze tekening op één of andere manier in de affiche verwerkt zijn. Misschien is het ook wel leuk dat de affiche een beetje de sfeer van de 'Marilyn Monroe generatie' uitstraalt maar dat laat ik invullen door jullie creatieve geesten :p .

Bij een 100dagen horen ook T-shirts (polo's in ons geval :) ) en deze polo's zullen het worden. Daarom ook dat ik zou willen vragen om met 'ongeveer' dezelfde kleuren te werken moest dat mogelijk zijn. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat het om hetzelfde groen gaat maar we zouden gewoon niet graag hebben dat er plots felrode affiches opduiken. Groen hoeft dus niet de overwegende kleur te zijn maar een kleine verwijzing naar onze kleur van de polo's mag altijd :p .

Inhoudelijk:
Wat zou een affiche zonder tekst zijn? Daarom dat ik héél snel iets in elkaar gestoken heb waar alles op vermeld staat wat er vermeld moet worden (dat hoop ik toch, anders moeten jullie mij daar maar even op wijzen ;) ). Het voorbeeld vind u hier. Zoals jullie zien heb ik dus gewoon snel met paint de nodige informatie opgeschreven. Dit voorbeeld geeft dus geen richtlijnen voor kleur/lettertype/schikking/achtergrond/plaats logo/... Het geeft gewoon de noodzakelijke informatie weer.

Afspraken:
De wedstrijd loopt tot zaterdagavond 10u. Dan verzamel ik alle inzendingen en post ik ze op het 100dagen-forum. Ten laatste maandagavond worden jullie op de hoogte gebracht van de uitslag en ten laatste dinsdag wordt het geld gestort op de rekening van de winnaar.
LET OP: Er zijn ook deelnemers onder de zesdejaars dus zij maken evenveel kans als jullie, we behouden ons dus het recht ook één van hen als winnaar aan te duiden. Ik hoop dat jullie daar begrip voor kunnen opbrengen.


Alvast bedankt om deze brok tekst door te nemen ;) . Hopelijk beperk ik jullie niet te veel in jullie creativiteit maar ik wil nogmaals benadrukken dat jullie je volledig mogen laten gaan, hopelijk komen er mooie resultaten uit de bus! Indien er nog vragen zijn moeten jullie die gewoon even in dit topic posten, ik zal zo snel mogelijk antwoorden!

Vriendelijke groeten,
Vincent Voeten

Deefees

Legacy Member
:offtopic: Idd, we hebben ook 100-dagen, en geen groot budget :) onze fuif is wel privé eiglijk, iedereen nodigt zoveel uit als hij wil maar je staat er een beetje verantwoordelijk voor, (incidenten met vorige jaren :) ) tis een college eh :crazy:
btw is da nie wa vroeg happy hour ? :)
Wij gaan smiddags paintballen :niceone:

Rhodariel

Legacy Member
Het gaat hier toch wel degelijk om flyers en geen affiches é??

Btw, mooie thread. Alle informatie die we nodig hebben staat erin :niceone:

Deefees

Legacy Member
**Edit2
Vraag aan de photoshoppers: Hoe maak ik het best de afbeelding als het klaar is in photoshop, in .jpg of .gif, en welke settings, want mijn kleuren zijn soms wat "fletser" in een .gif of .jpg ??

VinceFeet

Legacy Member
Rhodariel zei:
Het gaat hier toch wel degelijk om flyers en geen affiches é??

Btw, mooie thread. Alle informatie die we nodig hebben staat erin :niceone:

Eerlijk gezegd wou ik het winnende ontwerp gebruiken voor flyer EN affiche, geeft dat extra werk voor jullie want daar heb ik wel geen rekening mee gehouden? Ik dacht dat gewoon een kwestie was van uitvergroten (hier spreekt een noob :p ).
En mag ik nog een kleine aanpassing doorvoeren: zou het mogelijk zijn om 'JH de Malmejo' nog te vervangen door 'JK Malmejo', de voorzitter van het jeugdhuis heeft mij dat daarnet explicieit gevraagd, daarom. ;)

VinceFeet

Legacy Member
Oh ja, ik heb trouwens gemerkt in een ander topic dat de opdrachtgever het smeert zodat jullie naar je beloning kunnen fluiten. Is het niet mogelijk om ergens onderaan een dégoutante roze cirkel (een kleintje) te zetten ofzo zodat de affiche in de praktijk onbruikbaar wordt?
Als de betaling dan achter de rug is stuur je hem/haar gewoon het exemplaar zonder het roze cirkeltje :p . Jullie mogen dat in dit topic ook doen, ik speel het toch eerlijk! Maar maak je cirkeltje dan wel niet té opvallend, want dan zou ik de ontwerpen mss wel verkeerd kunnen beoordelen.

Mijn excuses voor deze :offtopic: , eigenlijk is dat niet mijn taak maar het schoot me gewoon ff te binnen.

Deefees

Legacy Member
Wat vind ge hier van.
Stuur mij maar wat in de richting die ge uit wilt..
En als je dat wil uitvergroten voor een affiche zal er wel wa pixelvorming opduiken :unsure:

VinceFeet

Legacy Member
sudden_striker zei:
Al eens een VOORLOPIG resultaat posten
Kzeg wel voorlopig, alle info staat er trouwens nog nie op, maar om eens te weten of het in een goeie richting gaat :) (Kben wa noob :) )

*Edit, spoiler werkt precies niet ?? :p
Kwou spoiler doen, omda andere ontwerpers mss beinvloed zouden worden (wat waarschijnlijk tgeval nie zou zijn maarja) :), dus er gewoon nie op klikken jullie ;)

**Edit2
Vraag aan de photoshoppers: Hoe maak ik het best de afbeelding als het klaar is in photoshop, in .jpg of .gif, en welke settings, want mijn kleuren zijn soms wat "fletser" in een .gif of .jpg ??

Bedankt voor dit proefontwerpje maar ik denk dat het net iets té fluo is, ik zie het persoonlijk iets soberder in. Nu ik toch bezig ben kan ik misschien een paar voorbeeldjes geven, ik heb inderdaad gezocht op google naar 'oldschool filmposters'.

Voorbeeld 1: Dat vind ik écht wel een leuke stijl. Je moet niet naar de afbeelding kijken maar gewoon naar het gebruikte lettertype en het kleurenpallet (ik vind het juiste adjectief niet om dat te omschrijven, het tegengestelde van 'Flashy' wil ik zeggen). Dat zou écht wel goed passen bij onze fuif! Het zijn maar ideeën hé!
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3

Boris Yeltsin

Legacy Member
Mooie thread :niceone:

Mss maak ik er ook eentje als'k nog tijd vind... examens :doh:

dêsh'

Legacy Member
nightofthecelebs.jpg

Dno of'k hier nog ga aan verder werken, examens en stuff .. nuja ge ziet maar.

VinceFeet

Legacy Member
Mijn excuses, ik heb nog een paar kleine veranderingen doorgevoerd qua inhoud maar nu is de informatie definitief. De informatie die ik toegevoegd/gewijzigd heb (zie ook hier):

- Special: Cocktailbar (16+)
- Happy Hour: 09:30 - 10:30 (het was een terechte opmerking dat het anders vrij vroeg zou zijn voor happy hour)
- Het logo van het jeugdhuis zou ook in de affiche verwerkt moeten worden. Een bruikbare versie hiervan vinden jullie hier. Met dat logo mag natuurlijk ook 'gespeeld' worden. Gelieve de naam van het jeugdhuis (JK Malmejo) ook tekstueel te vermelden (ergens op de afbeelding).

VinceFeet

Legacy Member
dêsh' zei:
Dno of'k hier nog ga aan verder werken, examens en stuff .. nuja ge ziet maar.

Echt, dat is al een superinzending voor de eerste dag! Jij weet duidelijk wat ik bedoel met m'n 'oldschool movie-posters' ;) . Ik zou het zeer leuk vinden moest je hier aan willen verderwerken, natuurlijk begrijp ik dat de examens prioriteit zijn.

Nog enkele opmerkingen:
- Maris Stella presents: zou ergens vermeld moeten staan
- De aanpassingen zouden nog doorgevoerd moeten worden (maar dat is mijn fout, jij kan niet in de toekomst kijken :p )
- (rock/ska/punk) liefst ook bij de Alternative room vermelden, anders is die room voor interpretatie vatbaar (:p ).
- De dj's mss iets meer in de aandacht brengen. Dj the Cesman is de 'hoofdact', gevolgd door DJ Will en daarna DB Mito (misschien dat je dat kan duidelijk maken met schikking/lettergrootte).
- Eventueel het contrast tussen tekst en Marilyn haar benen iets groter maken?
- Doors 09:00

Keep up the good work!

VinceFeet

Legacy Member
sudden_striker zei:

Op zich vind ik het een geslaagd ontwerp maar het is net iets te 'modern' voor datgene wat we zoeken. We zoeken iets dat wacht dichter aanleunt bij de 'Marilyn Monroe generatie', een beetje grauwer dus. Sorry dat ik het niet beter kan verwoorden maar mijn woordenschat schiet daarvoor tekort, ik vind nooit de juiste adjectieven. :p
Als je die oude filmposters bekijkt weet je meteen welke richting we zoeken.

VinceFeet

Legacy Member
dêsh' zei:

Ok, dat begint heel dicht in de buurt te komen :p ! Knap werk kerel!
Maar zoals jullie aan mijn andere posts hebben gemerkt ben ik best een mierenneuker, vandaar nog een paar opmerkingen:

- Zou het mogelijk zijn om 'Maris Stella Oostmalle presents' bovenaan (dus boven night of the celebrities) te zetten, dat oogt volgens mij net iets beter.
- Het is perfect dat de datum net onder de naam staat maar zou je daar ook nog 'JK Malmejo' kunnen bijzetten, dan mag die 'JK Malmejo Oostmalle' onderaan ook verdwijnen (het logo staat daar perfect!)
- Zou het mogelijk zijn om de prijzen en de dj's van plaats te veranderen? Dat staat net iets beter en dan kan je de dj's misschien iets beter als 'één blok' zetten, nu zit er net iets te veel spatie tussen. Bovendien staan de dj's dan ook op één lijn met die Alternative Room (staat daar perfect) dus het muzikale aspect staat dan 'gegroepeerd'. Die prijzen mag je dan ook iets groter zetten, anders zit je met veel lege ruimte. Gaat het misschien ook om Dj the Cesman en Alternative Room in één lijn te schrijven? Nu staat er bijvoorbeeld:

Dj the
Cesman

Misschien dat Dj the Cesman beter staat?


Als jullie vinden dat ik overdrijf mag dat gezegd worden hoor! :D

Deefees

Legacy Member
Hmm, je mag best dingen eisen hoor, je bent tenslotte soort werkgever.
Maar ging je de inzendingen niet op een forum zetten ? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan