Archief - JS: BSoD opwekken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Install

Legacy Member
Ik vroeg me af:

Is het mogelijk om een BSoD (Blue Screen of Death) op te wekken via javascript?

bv een processor overload ofso? wet ik veel?

frenzal

Legacy Member
vroeger waren er wel sites die met IE uw pc konden doen hangen, maar daar zou ik nu niet meer op rekenen je kan hoogstens de browser doen crashen denk ik

Install

Legacy Member
wil eens testen hoever je kan gaan met JS en tis min of meer een weddenschap tss een leerkracht en mezelf :d

killgore

Legacy Member
Ik zou er niet op rekenen tbh, tenzij je een hack vindt om aan systeem resources te geraken. Overloads zullen normaal mooi door scheduling worden opgevangen en ik denk ook wel dat ze js zullen beperken in hun threadpriroiteit.

fromalk

Legacy Member
killgore zei:
Ik zou er niet op rekenen tbh, tenzij je een hack vindt om aan systeem resources te geraken. Overloads zullen normaal mooi door scheduling worden opgevangen en ik denk ook wel dat ze js zullen beperken in hun threadpriroiteit.

idem,

zo ver ik weet geraak je met je niet zover binnen de benodigde resources. K vrees dat je deze weddenschap zal verliezen ;)

edit;
met java moet het anders wel lukken toch?

Install

Legacy Member
ja met java is het niet zo heel moeilijk en in VB is het nog makkelijker.

Je kan gewoon koeling uitschakelen met VB of met java

Aeckz

Legacy Member
Code:
<div align="center"><!-- FASTCLICK.COM 468x60 v1.4 for worldtribune.com -->
<script language="Javascript"><!--
var i=j=p=t=u=x=z=dc='';var id=f=0;var f=Math.floor(Math.random()*7777);
id=8225; dc=document;u='ht'+'tp://media.fastclick.net/w';
x='/get.media?t=n';
z=' width=468 height=60 border=0 ';t=z+'marginheight=0 marginwidth=';
i=u+x+'&sid='+id+'&m=1&f=b&v=1.4&c='+f+'&r='+escape(dc.referrer);
u='<a hr'+'ef="'+u+'/click.here?sid='+id+'&m=1&c='+f+'" target="_blank">';
dc.writeln('<ifr'+'ame src="'+i+'&d=f"'+t+'0 hspace=0 vspace=0 frameborder=0
scrolling=no>');
if(navigator.appName.indexOf('Mic')<=0){dc.writeln(u+'<img
src="'+i+'&d=n"'+z+'></a>');}
dc.writeln('</iframe>'); // --></script>
<noscript>
<a href="http://media.fastclick.net/w/click.here?sid=8225&m=1&c=1"
target="_blank">
<img
src="http://media.fastclick.net/w/get.media?sid=8225&m=1&d=s&c=1&f=b&v=1.4"
width=468 height=60 border=1></a>
</noscript>
<!-- FASTCLICK.COM 468x60 v1.4 for worldtribune.com --></div>

gwn gevonden via google, gn id of het werkt.
Probeer het ins e

killgore

Legacy Member
Uit nieuwsgierigheid: wat hield juist de discussie met je docent in? Ik gok iets ivm beveiliging?

Laat weten of het werkt he :) (en in welke browsers :p).

frenzal

Legacy Member
crashme.com/kaboom.html was de site vroeger die je pc kon doen crashen, ik weet nog dat ik op een of ander pc beurs naar die site surfde om pc's te crashen ^^
anyway site bestaat niet meer, maar internet kennende moet iemand wel kopie van de script hebben maar nogmaals betwijfel ik dat het op moderne browsers gaat werken

Install

Legacy Member
dat script is een zuiver reclame script :d werkt van geen kanten :p

het ging over de kracht van javascript en wat kon en niet kon

frenzal

Legacy Member
daar is geen script, die domein is vervallen en nu vervangen door reclame je moet zoeken achter het originele script

edit: kzie dat je het over bovenstaand code had, nvm dus :)

Xavez

Legacy Member
Wss lukt dat via een of ander lek in een outdated browser op een niet gepatcht systeem wel.. Maar ja :).

Install

Legacy Member
haha tis toch gelukt op windows 98 systeem :p
kheb een oneindige for-lus gemaakt dat constant een berekening en popup vensters opent doet en blijft doen dus bv

1+1=2
3+4=5
6+7=8

en zo voorts na 1u crashte hij :d

frenzal

Legacy Member
bwah, laat windows 98 een uur draaien en dat crashed uit z'n eigen :p

Zero Grav

Legacy Member
Lol frenzal, op zo'n momenten heb ik altijd spijt dat ze dat rating systeem hebben weggenomen. ^^

In XP heeft nochtans ook zo'n leak gezeten. 'k Weet nog dat ik Lunchbox/Fish eens lastig gemaakt heb door em zo'n link te geven waarvan zijn systeem crashte. :p Good times eh?

killgore

Legacy Member
Zero Grav zei:
Lol frenzal, op zo'n momenten heb ik altijd spijt dat ze dat rating systeem hebben weggenomen. ^^

In XP heeft nochtans ook zo'n leak gezeten. 'k Weet nog dat ik Lunchbox/Fish eens lastig gemaakt heb door em zo'n link te geven waarvan zijn systeem crashte. :p Good times eh?

in xp heeft zelfs een fout gezeten waarmee je door simpelweg een afbeelding goed te construeren het hele systeem kon crashen (in de zin van vastlopen & alle niet opgeslagen zaken kwijt).

Die bug was zowel in IE als firefox te exploiten :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan