Archief - Kleine bedrijfswebsite (betaald)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lipke

Legacy Member
Hallo,

mijn ouders zijn al een paar jaar als zelfstandige bezig.

En ze vinden dat het nu tijd is geworden om ook een kleine website te hebben.

Dat is waar jullie nodig heb. :)

Vereisten

- site moet werken in FF2/FF3/IE6/IE7
- "design" en development
- een vb van vorige projecten
- inschatting van kostprijs


Wat komt er op te staan?

- Een homepage
- Wat we precies doen
- Informatie over het bedrijf
- Contact pagina (met invulvelden die rechtstreeks gegevens naar mailbox sturen)


De site gaat volgens mij nooit meer dan 5 pagina's bedragen, de teksten zal ik zelf proberen aan te leveren.


Ik hoop dat dit genoeg info is.

Geïnteresseerden mogen altijd replyen/PMen voor meer info. :)

Lipke

Legacy Member
Ik ben snel even door de pm's gegaan.

Alvast bedankt voor de snelle reacties. :)

Ik heb spijtig genoeg vandaag geen tijd om met mijn ouders een kandidaat te kiezen, die zal waarschijnlijk pas na het weekend kunnen gekozen worden.

Andere voorstellen mogen natuurlijk nog altijd binnenkomen.

Cycloon

Legacy Member
Volgens mij zit zijn inbox zeker al paar weken vol nu. Al die "webdevs" die nu vakantie hebben...

Lipke

Legacy Member
Bijlange niet vol (gotta keep it clean :p)

Tbh heb ik al iemand gecontacteerd (2 dagen geleden). hij heeft mij wel nog niets laten terug weten...

Er zijn nog 2à3 personen die me wel interesseren (cfr prijs, vorige werken,...), als hij mij niet contacteert tegen zaterdagavond, contacteer ik de volgende op mijn lijstje. :)

Lipke

Legacy Member
Sorry voor de late post.

Website is al in ontwikkeling, dus no need to send pm's anymore. :)

design1

Legacy Member
ik zou graag eens zelf weten van die web developers wat hun prijs is etc.
+ betaald worden voor de diensten die ze leveren is dat dan voor het bedrijf waarbij ze moeten werken?
Zelf kan ik ook website ontwikkelen + deze soort bedrijf website vind ik persoonlijk niet moeilijk en ook niet ingewikkeld. Maar wat ik me af vroeg werken deze developers zonder factuur of met factuur? :)

UnD3RD0G

Legacy Member
kdenk da da in onderlinge overeenkomst is hoe beide partijen het liefste hebbe?

n00bslayer

Legacy Member
design1 zei:
ik zou graag eens zelf weten van die web developers wat hun prijs is etc.
+ betaald worden voor de diensten die ze leveren is dat dan voor het bedrijf waarbij ze moeten werken?
Zelf kan ik ook website ontwikkelen + deze soort bedrijf website vind ik persoonlijk niet moeilijk en ook niet ingewikkeld. Maar wat ik me af vroeg werken deze developers zonder factuur of met factuur? :)
Bij studenten en hobbyisten wordt er meestal (zwaar) onder de prijs én zonder factuur gewerkt.

Het is oneerlijke concurrentie voor mensen/bedrijven die dit voor de kost doen, je kan in dat geval alleen maar hopen dat sommige bedrijven krijgen waar ze voor betalen.
Dit hoeft natuurlijk niet altijd het geval te zijn - het ontwikkelen van websites is nu ook niet bepaald rocket science.

Bovenstaande situatie spreekt voor zich, ik kan je vermoeden dus alleen maar bevestigen.

design1

Legacy Member
Bedankt voor je reactie noobslayer en ja klinkt wel logisch in me oren maar ik vond het gewoon zo raar dat je op forum kan rondvragen kan iemand een website voor me maken en dan zo prijs overeenkomen (alleja als je student bent zoals in mij geval is al het geld waar je kan aan geraken wel handig) zeker ook als het over redelijke makkelijke websites gaat.

Maar zoals je denkek zelf laat blijken zijn sommige webontwikkelaars die een bedrijf hebben niet zo goed vb. vragen veel geld voor SEO, veel geld voor de ontwikkeling van de website en de meeste gebruiken dan nog eens code opnieuw van vorige project etc...

Merci voor de reacties

Tyfius

Legacy Member
design1 zei:
Maar zoals je denkek zelf laat blijken zijn sommige webontwikkelaars die een bedrijf hebben niet zo goed vb. vragen veel geld voor SEO, veel geld voor de ontwikkeling van de website en de meeste gebruiken dan nog eens code opnieuw van vorige project etc...

Merci voor de reacties
De meeste bedrijven hebben een aantal mensen in dienst. Die betaal je ook niet met peeschijven. Daarnaast bieden ze ook wel support wat de meeste studenten of 'vrije tijds'-werkers niet (kunnen) doen. Een website die wordt ontwikkeld door een bedrijf heeft nog altijd een zekere zekerheid qua veiligheid en werking. Bij een student is het soms 'het werkt dus het zal wel goed zijn'. Grote bedrijven moeten ook meestal een factuur hebben, wat een student niet altijd kan uitschrijven. Het principe is nog steeds 'het kost veel, maar ik verwacht er dan ook veel van'. Als jouw prijs te laag is gaan sommigen daar zelfs op afknappen.

En het opnieuw gebruiken van code is zeker niet slecht. Ga jij elke keer opnieuw het wiel uitvinden? Bedrijven of studenten die elke keer van nul opnieuw beginnen verklaar ik voor zot.

design1

Legacy Member
Tyfius zei:
De meeste bedrijven hebben een aantal mensen in dienst. Die betaal je ook niet met peeschijven. Daarnaast bieden ze ook wel support wat de meeste studenten of 'vrije tijds'-werkers niet (kunnen) doen. Een website die wordt ontwikkeld door een bedrijf heeft nog altijd een zekere zekerheid qua veiligheid en werking. Bij een student is het soms 'het werkt dus het zal wel goed zijn'. Grote bedrijven moeten ook meestal een factuur hebben, wat een student niet altijd kan uitschrijven. Het principe is nog steeds 'het kost veel, maar ik verwacht er dan ook veel van'. Als jouw prijs te laag is gaan sommigen daar zelfs op afknappen.

En het opnieuw gebruiken van code is zeker niet slecht. Ga jij elke keer opnieuw het wiel uitvinden? Bedrijven of studenten die elke keer van nul opnieuw beginnen verklaar ik voor zot.


Ja tuurlijk ga je goed geschreven code etc opnieuw gebruiken anders ben je eerlijk gezegd niet goed bezig maar ik bedoelde meer het feit dat niet alleen de achterliggende code wordt herbruikt maar dat de websites toch veel ervan bijvoorbeeld op elkaar gelijken want iedere keer dezelfde structuur, stijl etc.

Ik weet ook wel dat bedrijven er meer mensen op steken wat uhm logisch is en natuurlijk krijg je een beter resultaat (meestal toch als het een goed bedrijf is!), maar ik moet zeggen dat bepaalde hedendaagse studenten, vrije tijds werkers zou ik het niet durven noemen, toch wel veel nieuwe en soms beter mogelijkheden hebben dan andere.
Wat ik ook wel nog wil weten is stel je hebt een student die op gebied van website ontwikkeling (programmeren ook wel) ver gevorderd is door wie zal jij je website laten maken? die student of een bedrijf die het 3 dubbele (als het niet meer is) vraagt?

Ciao..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan