Archief - LAY-OUT: Klimatim

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mYsT`1

Legacy Member
Ben vorige week bij een bedrijf hier in Zutendaal langs gegaan om de lay-out van hun toekomstige website te gaan bespreken.

Ik had genoteerd:

- stijl van www.dakwerken-mertens.be (project van webenhost.be ook)
- foto (winter / zomer of iets dergelijks)
- kleuren: grijs, wit en kleuren van het logo doen terugkomen
- horizontaal menu
- mainpage ruimte voor welkom, promotie en rubriek "wat doen wij"

Dat waren zowat in het kort de dingen...

Nu het bedrijf installeerd airco en varianten, daarmee de lichte kleuren ook.
Voor de rest kwam het niet zo nauw, alleen moest het strakjes zijn :)

Voor de layout nu heb ik images gebruikt die van inet komen, alleen de hoofdfoto (strand + gsm) blijft wel zoals hij is indien de klant de lay-out goed vindt.

Dit is wat ik er van heb gemaakt:

http://www.webenhost.be/temp/klimatim

Opmerkingen zijn dus welkom :)

Zero Grav

Legacy Member
Looking good.

- Bij de gsm staat op het blaadje de naam, waarom ook niet onmiddellijk contactgegevens? Aangezien het lijkt alsof hij naar hun site surft, of belt naar hun kantoor.

- 'Voor als het u iets te warm wordt!', Dat voorzetsel enzv maakt dat de zin redelijk slecht overkomt.

- Daarboven ook, is het niet uw partner IN? Allé, op de reclames hier op de radio hoort ge toch altijd in zeggen. Lijkt mij ook evidenter.

- De fonts van 'wat doet klimatim', '...' zijn door de aa een beetje blurry, mss opteren voor een ander font of proberen die blur wat weg te werken.

- Niet echt opmerkingen voor de rest. Het is best een geslaagd design, zakelijk en scherp.



Edit: *Gij woont trouwens wel superdicht bij mij he?*

Obliv`

Legacy Member
het ziet er idd wel leuk uit.

het enige wat ik zou verandere is de navigatie:
- ipv die rechtse schuine hoek een iets beter afgeronde hoek.

groeten

Radiance

Legacy Member
Ziet er helemaal niet slecht uit, het enige dat mij "stoort" als k er wat langer naar kijk is dat kaartje in de foto, is niet zo niet uitgewerkt als de rest & kan beter denk ik.

dahousecatfelix

Legacy Member
-dat welkom en promotie kadertje schiet zo een beetje uit naar boven, volgens mij zou het mooier en 'strakker' zijn als die niet verder dan de rand komen.
-bij wat doet klimatim vind ik dat u lettertype er niet zo zuiver uitziet.
Voor de rest een mooie site

Typhon`

Legacy Member
Valt goed mee maar uw typografie is echt niet goed...
Te veel verschillende soorten, geen mooie samengang tussen anti aliased en aliased...
Ook zou'k opteren voor een ander patroon en zelfs kleur van de achtergrond, pasteltint ofzo van beige-geel?

mYsT`1

Legacy Member
@ Zero Grav:

De slogans die gebruikt zijn is maar om een idee te geven, buiten die op de foto :)
En inderdaad, "Voor als het u ook te warm wordt!" kan beter geformuleerd worden.

Het contactkaartje is idd wat minder uitgewerkt, heb eraan gedacht om daar ook contactgegevens op te zetten en dat ga ik wss ook doen, alleen heb ik er nog niet direct de geosting voor gehad :)

Het menu dat beetje blurrie over komt... mja 't is thans gewone arial 11 (geen smooth ofzo) maar misschien is het het kleurtje dat te licht is ofzo, ga ik dus ook testen :)

En ja, ik woon kortbij u ;-)
Zutendaal, het wijkje aan de kerk om precies te zijn...


@ Obliv

Ik heb geprobeerd die schuine rand wat bolliger te maken, maar dan vind ik het nog minder passen, daarmee ga ik wss ook de schuine rand behouden.


@ Radiance

Kaartje wordt ietsje meer uitgewerkt morgen wss, is een beetje TE kaal idd...



@ da housecatflex

Die kaartjes zijn bedoeld om iets uit te springen, die blijven ook over heel de site daar staan en moeten dus beetje afgescheiden zijn van het content gedeelt en daarmee heb ik ze wat doen uitspringen... Nu gaat welkom wel veranderen in iets anders eens je van de mainpage af bent ;-)

Het lettertype in het menu ga ik eens mee prutsen, is nu gewone Arial 11 pnt zonder smooth ofzo, maar maybe verdana ofzo eens toepassen...



@ Typhon

Ik had in gedachte: titels smooth, plain tekst non-smooth, maar heb het niet volledig toegepast (3 titels van airconditioning, koeling en ventilatie, café & winkelinrichting) zijn non-smooth... Nu ja met dat ga ik ook nog wat spelen, alhoewel ik er geen super grote veranderingen in ga maken wss...

De bgcolor ga ik wit laten, omdat de klant het "witte" wel wou zien in de site en als je alleen content ruimte bv pastelkleurtje geeft hangt de site nie tmeer zo leuk samen vind ik persoonlijk.

Is het trouwens mogelijk om en tekst met pure css ofzo "smooth" te maken zonder er een image voor te gebruiken?

Ik ga het aanpassen morgen wss en online gooien, hopelijk dat er toch enkele verbeteringen tot zijn recht komen!

Merci alvast voor de goede comments!

mYsT`1

Legacy Member
Ben er juist al aan begonnen!

Wat is er gebeurt:

- slogan aan top page iets lichter van grijstint, en de "voor" vervangen door "in"
- slogan boven de strandstoelen, "voor" weg laten vallen en iets meer naar onder gepositioneerd
- menu lettertype van arial 11 naar arial 12 en ipv donker grijs zwart gemaakt en positie referenties geswitched met gratis prijsofferte
- kaartje bij de gsm iets meer opgevuld
- fontkleur van de "Airconditioning, Koeling en ventilatie, Café en winkel..." grijstint plus smooth gemaakt

Dat is het voorlopig, hopelijk is het al ietsje beter ('t zijn op zich kleine dingen, maar die doen het hem soms!)

Zero Grav

Legacy Member
mYsT`1 zei:
Het menu dat beetje blurrie over komt... mja 't is thans gewone arial 11 (geen smooth ofzo) maar misschien is het het kleurtje dat te licht is ofzo, ga ik dus ook testen :)

En ja, ik woon kortbij u ;-)
Zutendaal, het wijkje aan de kerk om precies te zijn...

Het ging niet over het menu, maar beneden aan die blauw/rode titel. Daar komt het wat blurry over.

Ik ken er zelf niets hoor maar ken er wel bepaalde mensen. Onder wie bijvoorbeeld Lars Grieten, die zal wel ongeveer even oud zijn als u.

mYsT`1

Legacy Member
Mja ja die titel is gewoon smooth, als ik hem non-smooth zet komt die zo mja ... als je Verdana vergroot tot 20 px ... zo komt ie dan uit :p

Maar zal eens proberen met andere smooth-varianten...

Lars ja, grote kerel, donker haar,... ken ik nog van vroeger

mYsT`1

Legacy Member
Aanpassingen:

- slogan boven foto, non-smooth
- menu, arial 12 smooth
- welkom / promotie, non-smooth
- "Wat doet Klimatim?", non-smooth
- titeltjes van "Wat doen klimatim?", non-smooth

Hopelijk is er nu betere samenhang :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan